Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-10-2014, 07:23
|
|
|
yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku. |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 09-10-2014, 09:16
|
|
|
krzychu napisał/a: | yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku. |
Ja mam butlę z LPG, fakt że dopiero pół roku - i jakoś strasznie problemu nie widzę. Choć jak dodatkowo na tylnych fotelach siądzie dziecko i żona, to faktycznie auto trochę siada. Pytanie tylko, czy bez butli nie byłoby podobnie. Butla, nawet pełna, to mniej, niż jeden dodatkowy człowiek. Tyle tylko, że człowiek siedzi na kanapie a butla zwisa w bagażniku za tylną osią, więc bardziej "ciąży". Wg mnie jednak - wszystko nadal w jakiś dopuszczalnych granicach. dochodzi sam ciężar butli tylko, bo przecież wagę gazu należałoby odliczyć - jeżdżę z 50 litrami LPG, lecz za to mam tylko 10 litrów Pb w baku. Dowodem na to, że moje auto jakoś strasznie nie siada jest wg mnie to, że nigdy nic mi nie dobiło, nie otarło.
Lancer Sport jest niski, więc nawet jak auto trochę siądzie to to widać. Natomiast bałbym się zakładać sprężyn ze standardowej wersji 1.6 (nie obniżonej), bo to jednak zmienia charakterystykę zawieszenia. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-10-2014, 09:32
|
|
|
juar_78 - ale z tego tak śledzę to głównie nie podoba się im to wizualnie niż jakoś praktycznie...
U mnie w sedanie też jakby tak przypatrzeć się to jest na równo mniej więcej ale tylne nadkola są niższe (mniejsze) i faktycznie to wygląda trochę jak siadnięte. Jakby było z 2cm wyżej to by pewnie lepiej wyglądało. Ale nie mam zamiaru nic w tym kierunku działać. |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2014, 10:09
|
|
|
krzychu napisał/a: | yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku. |
Krzychu ja mam Kombi Sport i LPG, do butli wchodzi 42 l gazu.
Jak zalałem PB i LPG do pełna to było czuć. Generalnie Lancer ma małą ładowność coś ok 340 kg. Butla + gaz to ok 60-70kg. Plus jest taki że lepiej trzyma się drogi z takim nisko położonym obciążeniem. |
|
|
|
 |
Lancuś
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 46 Skąd: Kolbudy
|
Wysłany: 09-10-2014, 12:37
|
|
|
juar_78 - ale z tego tak śledzę to głównie nie podoba się im to wizualnie niż jakoś praktycznie...
Nie chodzi o wizualną stronę, chociaz głupio wygląda jak masz tylne opony na wysokości kantów błotnika. Benzyny równiez nie wożę więcej niż 10l. Ale muszę założyc hak i obawiam się że wtedy moze tył dobijać.
Charakterystyka zawieszenia się nie zmieni.Myslałem że na tych sprężynach , będzie stał jak koza. Po załozeniu tył był wysoko, wyżej niz przód. Teraz jest prawie w normie. Postawie go na prostym to wrzucę zdjęcia |
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 09-10-2014, 12:41
|
|
|
yaru23 napisał/a: | krzychu napisał/a: | yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku. |
Krzychu ja mam Kombi Sport i LPG, do butli wchodzi 42 l gazu.
Jak zalałem PB i LPG do pełna to było czuć. Generalnie Lancer ma małą ładowność coś ok 340 kg. Butla + gaz to ok 60-70kg. Plus jest taki że lepiej trzyma się drogi z takim nisko położonym obciążeniem. |
Więc sama waga butli (bez LPG) to ok. 30 kg max. Więc zabieramy z ładowności tylko te 30 kg, zakładając, że jeżdżąc na LPG w baku mamy tylko tyle PB, co na rozpałki i aby rezerwa nie świeciła. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 09-10-2014, 22:07
|
|
|
Panowie, wożenie małej ilości benzyny w baku tak aby się rezerwa nie świeciła to nie jest dobre rozwiązanie.... . Lubi się mścić.
Ciężar 1 dm3 ciekłego propanu-butanu wynosi 0,51 do 0,58 kg
Masa 46l. butli STAKO ( Pojemność użytkowa V80% 36.8l. ) wynosi 25 kg, wg. danych producenta.
Zatem, ciężar pełnej butli lpg w moim przypadku wynosi: 25kg + 20kg (37 dm3 gazu) = 45kg |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2014, 20:11
|
|
|
Koledzy
dalej nie wiem które spręzyny są mocniejsze w 1.6 - w wersji sport czy standard? |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 11-10-2014, 22:43
|
|
|
Nie do końca rozumiem co znaczy "mocniejsze"?
Na pewno mają inną charakterystykę. Jedne są wyższe i mają większy skok, a drugie krótsze i sztywniejsze.
Zależy co chcesz osiągnąć, bo np. zakładając zwykłe sprężyny na tył gdzie przód jest w wersji sport to może się auto dziwnie prowadzić, np. przodem będziesz się kleił a tył będzie latał jak dziki itd. ... |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
wojma1981
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Kombi VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 1 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26-03-2017, 09:54 Tyłek klapnięty - zmiana spreżyny
|
|
|
Wóz: lancer VII kombi 1.6 sport z LPG w tylnym kole.
Borykam się jak wszyscy z problemem niskiego tylnego zawieszenia, w dodatku tył jest nierówny (wisi bardziej po lewej stronie).
Dopiero odebrałem samochód od mechanika, który stwierdził, że amorki i sprężyny są ok (brak wycieków, pęknięć itp.); w zawieszeniu zmienił tylko jedną tulejkę gumową i stwierdził, że nić więcej bez wymiany sprężyn nie da się zrobić.
Teraz powstaje pytanie czy wymiana sprężyn coś da i na jakie warto wymienić (fabryczne/wzmocnione zrobione na zamówienie)?
W wątku był poruszany temat sprężyn na zamówienie, czy ktoś skorzystał z tej opcji i może podzielić się wiedzą w tym zakresie?
Kolejne pytanko brzmi, czy ktoś może polecić jakiś dobry producent sprężyn na zamówienie w Warszawie/na Mazowszu?
Z góry dziękuję za wskazówki |
_________________ Heloł |
|
|
|
 |
bialy192
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 30-11-2017, 12:23
|
|
|
Witam, czy ktoś się już uporał z "problemem"? Również mam Lancera 1.6 sport z LPG (wchodzi 50l gazu) i tył siedzi niżej niż przód. |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2017, 12:09
|
|
|
Mam butlę od roku, tył jest trochę niżej. |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 05-12-2017, 21:35
|
|
|
U mnie to samo Ten Typ Tak Ma - nie kombinuje i nie inwestuje w super mocne sprężyny, amortyzatory i inne wynalazki żeby podnieść tył o 3-5 cm. |
|
|
|
 |
bialy192
Forumowicz
Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2013 Posty: 49 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 06-12-2017, 15:27
|
|
|
A może jest ktoś kto wymienił sprężyny na takie same jak miał (1.6 wersja sport) tylko że nowe? Myślicie że auto może siedzieć niżej z tyłu ze względu na ciężar na sprężynach po 200 tys km? |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2017, 11:33
|
|
|
Na jakie sprężyny wymienić w sedanie 1.6 komfort?
Seria trochę mi siadła |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
|