Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Challenger - historia Japońsko Brytyjska
Autor Wiadomość
manieq82 
Nowy Forumowicz
monter amator

Auto: Pajero Challenger / Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Dręszew
  Wysłany: 29-11-2017, 23:46   Challenger - historia Japońsko Brytyjska

Witam Serdecznie
No więc stało się, przybyłem zobaczyłem i zakupiłem. Zawsze powtarzam że rozsądnie ale tu emocje wzięły górę:)

https://www.dropbox.com/s...jero_1.jpg?dl=0

Ale cóż fajne, ładne i fajnie jeździ. Ale teraz muszę to zalegalizować no i się zaczęło. Auto zostało sprowadzone do Angli z Japoni i po kolei jaki mam problem:

1. Krótki VIN - taki 10 cyfr z tabliczki znamionowej? Czytałem że decyzja Ministra może załatwić temat...
2. Brak modelu w dowodzie - znaczy że Mitsubishi i nic więcej
3. Brak DMC i jakichkolwiek parametrów w V5C:/
4. Data rejestracji 2001 choć naprawdę podobno 97 - nie wiem jak sprzedawca do tego doszedł naprawdę...

No i co teraz? Jadę pogadać na stacji ale może ktoś to przerabiał?

Pierwsze pytanie to czy da się coś wyczytać z tej tabliczki znamionowej która jest w komorze silnika?
https://www.dropbox.com/s....40.17.jpg?dl=0

Czy diagnosta może sam określić model, DMC i takie tam?

No i pewnie częste pytanie ale nie widziałem jednoznacznie - jak z lampami? Da sie je "przerobić"bo kupić normalne masakrycznie cieżko. Słyszałem o jakiś wymianie lusterek w środku itd???

Ogólnie auto super. Wiem że to niby sport a ma silnik 2800 i super select. Nie ma blokady tylnego mostu ale reszta śmiga...

Pomożecie:)

Mariusz
_________________
When nothing goes right ... go left :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-11-2017, 09:02   

manieq82 napisał/a:
2. Brak modelu w dowodzie - znaczy że Mitsubishi i nic więcej
3. Brak DMC i jakichkolwiek parametrów w V5C:/

Warto napisać pismo (z vinem) do centrali mitsubishi w Polsce może coś pomogą.
Jeśli nie to może do centrali w EU.

manieq82 napisał/a:
4. Data rejestracji 2001 choć naprawdę podobno 97 - nie wiem jak sprzedawca do tego doszedł naprawdę...

2001r. to pewnie data pierwszej rejestracji na kontynencie, choć wiki twierdzi, że mk1 był klepany do 2008r.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Challenger
O datę produkcji też można się spytać w centrali.

Wg. tabliczki silnik 2.8D, automat a opcje, kolor budy i nr. seryjny to raczej mało istotne.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
manieq82 
Nowy Forumowicz
monter amator

Auto: Pajero Challenger / Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Dręszew
Wysłany: 01-12-2017, 17:31   

Hmm w sumie dobry pomysł uderzyć do MITSU

Kolor budy mogę olać, ale takie DMC ....

[ Dodano: 01-12-2017, 17:35 ]
A co do roku nie wiem skąd poprzednik wiedział - musze poszukać w papierach. Na pewni nie 2001 bo w 2000 był lift i światełka są zintegrowane od wtedy ...
_________________
When nothing goes right ... go left :)
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 05-12-2017, 12:14   

O tabliczce znamionowej i masach i problemach było już tu:
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=101993

Na mój gust nie pozostaje Ci nic innego niż poszukać rzeczoznawcy samochodowego zajmującego się np. klasykami. Ci goście znają procedury i wiedzą skąd wziąć dokumenty jak i powinni być w stanie zarejestrować w zasadzie wszystko. Opinia rzeczoznawcy i tak jest potrzebna do wyrobienia tabliczek zastępczych czy nadania zastępczego VIN. Impreza może jednak nie być tania.

BTW - był czy jest taki program na TVN TURBO o gościach którzy ściągają auta z Japonii do polski. Pogrzeb w necie - może i oni by cos pomogli.
 
 
manieq82 
Nowy Forumowicz
monter amator

Auto: Pajero Challenger / Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Dręszew
Wysłany: 08-12-2017, 23:37   

Historii ciąg dalszy. Mitsubishi oficjalnie sie wypięło - przestali odpisywac na maile. Nie wiedzą i nie powiedzą :/

Ciągnę temat z rzeczoznawcą - po VIN da sie dojsć do danych auta. Napisze jak sie skończy
_________________
When nothing goes right ... go left :)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-12-2017, 19:10   

manieq82, kolega Seiji rejestrował na krótkim Vinie swoje EVO.
Tu masz skrót info jakie zamieścił w swoim temacie:

Seiji napisał/a:
Hugo napisał/a:
Nareszcie. Tego szampana trzeba było na auto wylać. Teraz pytanie za 100 pkt: jaki masz VIN w tym Lancerze, japoński, czyli 8 cyfrowy czy normalny 17 cyfrowy? I jaki koszt rejestracji, taki jak auta z kierownicą po lewej stronie?


VIN japoński, 11 znakowy

generalnie to samo zarejestrowanie jak przy każdym aucie sprowadzonym, tutaj akurat doszło jeszcze odstępstwo od warunków technicznych i dwa przeglądy zamiast jednego

oczywiście + lampy EU i przeciwmgielne EU :wink:

napiszę jak u mnie to wyglądało może,

- opłata akcyzy
- tłumaczenie dowodu
- przystosowanie auta do poruszania się po drogach (światła)
<tutaj przez długo nie dało się zarejestrować>
- pierwszy niezdany przegląd - krótki vin
- pismo do ministerstwa w sprawie odstępstwa
- opłacenie złomowania
- drugi przegląd z odstępstwem od warunków technicznych
- opłaty rejestracyjne i rejestracja


brzmi prosto w miarę, ale na SKP byłem 7 razy, w urzędzie ds rejestracji pojazdów 5 razy (zawsze widzieli jakiś problem z czymś) i po przeszło 2 tygodniach od pierwszego przeglądu (i przeszło 3 latach od kupienia i opłacenia akcyzy) auto było już zarejestrowane

dla SKP do tego musiałem skołować odpis od świadectwa homologacji pojazdu bo na tabliczce pod maską nie ma żadnych danych


Seiji napisał/a:
za długo mieszkasz za granicą kolego bo już zapomniałeś polskie realia, samo położenie kierownicy nie jest dużym halo bo od 17 takie auta w kategorii M1 można w polsce rejestrować

problem w polandii leży w długości VIN a co za tym idzie prośbą o odstępstwo od warunków technicznych do ministerstwa transportu (raz dają, raz nie), i... homologacji europejskiej "certificate of conformity" pojazdu, a właściwie jej odpisu pomimo faktu, że auto już w UE było zarejestrowane

woda w polsce jest wieloma rzeczami, i czasami nie jest mokra




Seiji napisał/a:
Matejko napisał/a:
rejestrowałem auto LHD, mimo posiadania przegladu i własnie "certificate of conformity" (znalazlem w schowku w aucie) i tak musialem isc do SKP i zrobic jakies skrocone badanie za 60zł, podobno wszystko zalezy od wydzialu komunikacji jedni uznaja inni nie


powiem ci, że jaja zaczynają się jak się tego cerytfikatu nie ma bo nie jest obowiązkowe posiadanie go, mitsubishi polska posiada je tylko na modele do 4 lat wstecz, a mitsubishi europe tylko na modele wyprodukowane z długim VIN'em na europę

na tabliczcze znamionowej w japońcach masz tylko numer nadwozia i kolor bez żadnych mas/nacisków/innych pierdół które są potrzebne do pierwszego przeglądu :D


Dane "kilogramowe" zrobisz na stacji kontroli - załatw parametry na Pajero Sport EU - powinno byś szybciej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.