Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:52 |
[CK1A 1.3] Hamulce......... |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-05-2007, 15:02
|
|
|
Optic, ja osobiscie /w czerwonym tygrysie/ niemam oslon tarcz od okolo minimum 240 tys km a jezdze duzo i duzo tez po drogach szutrowych --- wg. mnie sa zbedne |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-05-2007, 15:15
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | wg. mnie sa zbedne | Zbędne nie są, bo by ich w ogóle nie montowali. Jak już to nie są tam niezbędne. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2007, 18:59
|
|
|
dm17 napisał/a: | problem jest (jak słusznie przewidywałem) w owych gumkach zaznaczonych na zdjeciu w pierwszym wpisie |
Można je dostać. Taka jedna gumka jak u Ciebie leży przede mną - sprzedali mi zły zestaw jak do siebie kupowałem. Niestety mam tylko dolną, górna mi się gdzieś zawieruszyła. Zestaw (o ile nie pomyliłem pudełek) to CB5013 wg katalogu JC. Firma Frenkit. Do dostania na pewno w japparts (www.japparts.pl). W intercars (www.intercars.com.pl) najprawdopodobniej też - jak dzwoniłem to do mojego mieli niby 3 rodzaje . Obejżyj najpierw jak wyglądają Twoje i przy kupnie zobacz w pudełku czy takie same. Było dużo systemów hamulcowych w Mitsu i mogą się różnić. Jak masz popękaną gumkę na tłoczku to zmierz średnicę tłoczka (wysuń go hamulcem i zmierz zsuwając kawałek gumę, na gładkiej powierzchni). O średnicę często pytają przy zamawianiu
No i kup smar miedziany - do smarowania prowadników zacisku (pod tą gumką którą zaznaczyłeś i pod dolną)
Powodzenia |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 19:16
|
|
|
No właśnie w japparts nie mają bo dzwoniłem ale do intercar musze zadryndać zapomniałem o nich - no a najdziewniejsze ze Nad Jarem nie mają |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2007, 19:28
|
|
|
dm17 napisał/a: | No właśnie w japparts nie mają bo dzwoniłem |
W gumę chyba sobie lecą:) Przecież u nich kupowałem.
W gdańsku dobrali mi złą (zamawiałem na Hynki odbierałem w hurtowni na piekarniczej), w gdyni na starowiejskiej dali mi dobrą.
Może po numerze warto zamówić - jestem na 90% pewny że to gumki z tego pudełka (CB5013).
Może jeszcze poszukam górnej, może gdzieś się szwęda to Ci dam. Potrzebujesz tylko na 1 stronę?
Tą gumkę warto wymienić jak pęknięta - jak tam syfu najdzie to się zacisk zapiecze. Ostatnio robiłem w lancerze taki zapieczony zacisk z tyłu - tuleję prowadnika z zacisku młotkiem w imadle trzeba było wybijać tak się zatarła. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 19:35
|
|
|
No ja własnie dzwoniłem na Starowiejską bo bliżej mam...........i mówił ze nie mają. Tak naprawde nie jest pęknięta ale robie "remont" tej części auta i chciałem wymienić na nowe i miec spokoj.........lubie jak wszystko jest zrobione ........przynajmniej wiem co mam..........i nie lubie jak cos zrobie a za 4 miesiace sie okazuje ze znowu trzeba to samo rozkręcać bo coś poszło.
Zapisze sobie Twój numer pudełka i zadzwonie sobie jeszcze raz do nich...może sie uda tym razem, zadzwonie takze do inter.
Smar miedziany dostane w kazdym sklepie samochodowym Takich sklepach jak castorama tez
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:37
|
|
|
Jak gumka nie pęknięta to dałbym jej spokój - oryginał zawsze lepszy. Ja u siebie oryginały zmieniałem kilka mieś tymu a mam 1990 rocznik. I też nie wszystkie - na przód zużyłem 1 zestaw - akurat tak gumki się zużyły że starczyło.
Miedziany w motoryzacyjnych na bank, czy w castoramie nie wiem, ale wątpię.
Mała tubka Ci na pewno starczy |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:40
|
|
|
Rozumiem-zastanawiam sie tylko ze jak ich teraz nie moge dostać to jak bede potrzebował za lat 5 to wogóle marzenie aby kupić
Wielkie dzięki |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:53
|
|
|
Jak można dostać do mojego i starszych to do Twojego pewnie dopiero się pojawią:) - moze narazie popytu poprostu na to nie ma.
Ten zestaw co podałem może nie być do Twojego bo może się różnić średnicą tłoczka - ale widać gumki prowadników identyko (na moje oko) |
|
|
|
 |
Suchar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 00:14
|
|
|
Wszyscy narzekają na Kashiyame, a ja byłęm z nich zadowolony. Były ciche, nie sypało się z nich i dobrze hamowały, a pracowały w ekstremalnych warunkach Przegrzałem na nich tarcze hamulcowe, zrobiły się czarne i popękały, a klocki nadal hamowały ;D |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-05-2007, 22:22
|
|
|
Hej, mam pytanko.
Chcialbym przetoczyc tarcze w moim lancerze 95, ale poki co znalazlem na forum tylko info na temat wymiany w Colcie. Tam cos strasza ze trzeba zdejmowac piaste zeby przetoczyc tarcze, czy to prawda? Dajcie prosze szybko cynk bo mialem sie za to jutro zabrac... |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-05-2007, 02:24
|
|
|
W twoim lancerze nie trzeba ściągać piasty. Z tego co się orientuję ściągasz koło, zacisk do góry i mała śrubka ustalająca. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-05-2007, 10:34
|
|
|
Xiff, a jaka grubosc maja twoje tarcze Zmierz przed toczeniem, bo po... moze byc za malo "miesa" do hamowania. A tutaj raczej chodzi o bezpieczenstwo.
Ze zdjeciem tzrcz nie ma problemu. Piasty nie ruszasz |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2007, 16:00
|
|
|
Wczoraj wymieniłem klocki i tarcze -niby abieg prosty i szybki ale.................odkręciłem wszystkie śruby wyczyściłem, przesmarowałem je -tłoczek tez przesmarowałem, męczyłem sie z odkręceniem jednej śruby przez 3 godz ale zakonczyło sie pomyślnie i to jest najwazniejsze
Tarcze -Lukas i klocki tez
Płyn przed robotą był jakies 25% zbiorniczka-po założeniu jest do przykrywki prawie, a wiec na maxa.
Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie rady |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 21-05-2007, 13:49
|
|
|
dm17, gratuluje!
Moze fotki jakies wrzucisz - co, jak i gdzie postukac i pokrecic, zeby zrobic to bezbolesnie?
Robiles zdjecia, prawda?
Zrobimy potem z tego taki podrecznik w formie komiksu, jak te ktore mozna bylo kiedys kupic "Sam naprawiam..."
"Sam naprawiam Mitsubishi Lancer" Autor: dm17.
Ja sam fotografuje wszystko, co robie przy moim Lancerze. Potem sie zrobi z tego eBooka i moze komus kiedys to zaoszczedzi kupe nerwow i czasu.
A druga sprawa jest taka, ze niedlugo ja tez bede musial pogmerac przy hamulcach i wtedy Twoja rada okaze sie nieoceniona. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|