Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Nagle zgasło-nie zapala
Autor Wiadomość
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 01-01-2017, 19:07   

Jesli dobrze pamiętam to przesuwając nastawnik w stronę kabiny zwiększasz dawkę paliwa. Liczą się dziesiąte milimetra. Jeśli przesuniesz zbyt daleko to palił będzie fajnie ale sterowanie skrzynią będzie złe. Rozkręcałem kilkanaście razy ustrojstwo zanim w końcu trafiłem prawie idealnie. Możesz sobie ulatwić przy udziale drugiej osoby. Przykręć wstępnie nastawnik bez podłączania kolektora i calego ustrojstwa. Posadz kogoś za kierownicą żeby próbował odpalić. Ty w tym czasie delikatnie go przesuwaj aż silnik zaskoczy. Jak odpali to masz połowę sukcesu. :) Teraz jazda próbna żeby sprawdzić czy skrzynia przekłada biegi właściwie. Do tego szybkie przyspieszanie żeby sprawdzić czy nie przejdzie w stan awaryjny przy 2800-2900obr.

Niestety idealnie nie ustawisz :( będzie kręcił dłużej niż do tej pory (nie odpalisz w tzw pół obrotu) ale wszystko będzie działało. :)
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
piotr_e 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 D-ID Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Żytowań
Wysłany: 31-12-2017, 12:41   

Bardzo dziękuję za wskazówki, dzięki nim udało się uruchomić samochód. Inną kwestią jest to, że wracając od ojca po naprawie rozbiłem swój samochód ( styczeń 2017 ) co mi pokomplikowało mocno cały rok..

Ale wracając do Pajero.. Faktycznie problemem było umieszczenie nastawnika dawki na pompie w złym miejscu, decydują dziesiąte części milimetrów jak nie setne!

Miałem zamontowany nastawnik ale nie dokręcony mocno, potem założyłem przewody paliwowe i odpalałem samochód bez kolektora ssącego aż zacznie palić i chodzić "ładnie". Przesuwania nastawnika dokonywałem za pomocą trzonka od siekiery podpartego o nastawnik a z drugiego końca podawałem impulsy młotkiem aby zmienić jego ustawienia ( przesuwać w kierunku kabiny - faktycznie to zwiększa dawkę ). Tym sposobem trafiając w pierwsze lepsze ustawienie ( silnik odpalał, pracował, dał się zgasić ) dokręciłem nastawnik i poskładałem wszystko w całość.

Sterowanie skrzynią nie dotyczy tego Pajero, skrzynia manualna :)

Po roku jazdy kilka razy ojcu auto weszło w tryb serwisowy podczas wyprzedzania - nagła utrata mocy przy około 3 tyś obrotów - ale nie miałem okazji odczytać błędu. Najważniejsze, że odpala i jedzie przed siebie - dzielny wojownik :)

Zdjęcia padły na pierwszej stronie, pozwolę je sobie podlinkować ponownie na jakimś wiecznym serwerze ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.