Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Problem z silnikiem (film) pomocy :)
Autor Wiadomość
ajo1212 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 12
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 26-01-2018, 00:24   

Ustawiłem rozrząd na znaki by pierwszy tłok był w gmp ustawiłem zawory na pierwszym tłoku później obracasz wal by krzywki walka były do siebie symetrycznie na 4 tłoku (do góry) i ustawiasz czwarty tłok nast tłok nr 2 a na koniec tłok nr 3 ja jeszcze dla pewności po ustawieniu kręcilem wałem i sprawdzałem luzy na każdym tłoku czy wartości są takie same jak ustawiłem wcześniej. Po przekreceniu wału o ileś tam stopni tam gdzie krzywki były w górze np ssący na 1 gdy wydech zamknięty itd na innych tłokach :) nie wiem czy zrozumiałe wytłumaczyłem :D w każdym bądź razie wszystko ładnie się zgadza i silnik o wiele ciszej pracuje i szybciej mi odpala.
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-01-2018, 07:29   

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81833 koledzy tu piszą o regulacji luzu zaworowego jaki powinien być ? - nie mogę do tego się dokopać
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 26-01-2018, 12:49   

Dla silnika 4M41 manual serwisowy podaje:

Standard:
Intake 0,02mm - 0,06mm
Exhaust 0,05mm - 0,09mm

Limit:
Intake 0,10mm
Exhaust 0,15mm
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
ajo1212 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 12
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 26-01-2018, 22:27   

Ja ustawiłem 0.05 i 0.10 :) dziś zrobiłem 10km i zagotowalo mi wodę co się okazało Góra się gotowala dół zimny termostat padł :) i to mogło być przyczyną że pękł mi tłok :) po prostu za wysoka temperatura była :) jutro nowy termostat i dam znać :)
 
 
Zioter 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 25
Skąd: Łomża
Wysłany: 26-01-2018, 23:40   

Dowiedzieć się coś na tym forum to jakaś masakra... autko właśnie sprzedałem wczoraj he jedna cieszaca mnie rzecz w tym wszystkim że kupiłem ponad rok temu dojezdzilem poobijalem nic nie robiłem poza pompa abs (wymieniłem sam uzywke 600zł) i paskami alternatora i na koniec żona poprawiła wygląd przodu:( i sprzedalem tylko z 2tys strata :) polecam pajero :) :)
 
 
ajo1212 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 12
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 27-01-2018, 22:34   

Witam ponownie wszystko było ok ale na chwilę co się okazało bąbelki i bije ciśnienie do układu chłodniczego :( chłodniczke agr pominąłem i pytanie czy mogę pominąć chłodzenie turbo? Bo zauważyłem że ma luzy na boki i gdy jadę to mniej więcej od połowy gazu do Maxa taki dziwny gwizd i podejrzewam że to ona tak gwiazda miał ktoś taki przypadek że turbo pchalo ciśnienie do układu chłodzenia czy czeka mnie jeszcze raz zdjęcie głowicy?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2018, 08:07   

ajo1212 napisał/a:
Witam ponownie wszystko było ok ale na chwilę co się okazało bąbelki i bije ciśnienie do układu chłodniczego :( chłodniczke agr pominąłem i pytanie czy mogę pominąć chłodzenie turbo? Bo zauważyłem że ma luzy na boki i gdy jadę to mniej więcej od połowy gazu do Maxa taki dziwny gwizd i podejrzewam że to ona tak gwiazda miał ktoś taki przypadek że turbo pchalo ciśnienie do układu chłodzenia czy czeka mnie jeszcze raz zdjęcie głowicy?

Nie ma wpływu na bomblowanie. W turbo nigdy nie cieknie woda.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ajo1212 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 12
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 29-01-2018, 13:31   

Wyszło że uszczelka jakas trefna była bo w jednym miejscu delikatnie puszczala dziś dziś głowica delikatnie splanowana została i będę składał :) śruby jak były nowe go mogę założyć jeszcze raz :p ? :)
Na kartce z śrub miałem dociagnuecia 100nm potem 49+-5 nm i 2x90 stopni a według manuala jest bez tego 100nm i pytanie czy to normalne że 100mn a potem 50nm? Czy dokręcac tak jak w manualu pisze?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-01-2018, 14:36   

ajo1212 napisał/a:
Wyszło że uszczelka jakas trefna była bo w jednym miejscu delikatnie puszczala dziś dziś głowica delikatnie splanowana została i będę składał :) śruby jak były nowe go mogę założyć jeszcze raz :p ? :)
Na kartce z śrub miałem dociagnuecia 100nm potem 49+-5 nm i 2x90 stopni a według manuala jest bez tego 100nm i pytanie czy to normalne że 100mn a potem 50nm? Czy dokręcac tak jak w manualu pisze?

to nie uszczelka była winna tylko ktoś kto dokręcał głowicę raczej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 29-01-2018, 18:13   

W moim manualu też wspominają o 98Nm ale to chyba chodzi jakiej siły należy spodziewać się przy odkręcaniu. Przy dokręcaniu 49 +/- 5 Nm potem +90st. i jeszcze raz +90st.
Nie logiczne jest dokręcanie najpierw 100Nm a potem 49Nm
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-01-2018, 07:52   

Grzegorz76 napisał/a:
W moim manualu też wspominają o 98Nm ale to chyba chodzi jakiej siły należy spodziewać się przy odkręcaniu. Przy dokręcaniu 49 +/- 5 Nm potem +90st. i jeszcze raz +90st.
Nie logiczne jest dokręcanie najpierw 100Nm a potem 49Nm

Żeby dokręcać na momenty, musi być wszystko nowe, łącznie z niewypracowanym kluczem dynamometrycznym.
Jeśli jedna rzecz jest używana dokręca się na "doświadczenie"
Nigdy nie poprawialiśmy głowicy, ale często jak komuś po montażu głowicy puszcza płyn to z reguły zawsze jest za słabo dokręcona.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
ajo1212 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 12
Skąd: Głubczyce
Wysłany: 02-02-2018, 22:28   

Wszystko poskładalem Jeszcze raz i wszystko jest ok a co mnie zdziwiło Pajero ma większego kopa niż kiedy zostal zakupiony :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.