Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero PININ
Autor Wiadomość
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 23-10-2014, 19:36   

madź napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
Zagadka dla polecających swap na V6 - jak w Pajero Pinin zamontowany jest silnik - poprzecznie czy wzdłużnie?

Ja się zawsze gubiłam w tych określeniach :roll: ale na pewno na opak... :lol: Prostopadle do grodzi, nie równolegle jak w Carismie czy Space Starze. :roll:


Poprzecznie czy wzdłużnie - czyli wał korbowy w poprzek pojazdu czy wzdłuż.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2014, 19:47   

Czyli wzdłużnie. W odróżnieniu od poprzecznie ułożonej Vki w Galancie.
Jeżeli ktoś podejmuje się tego za 1000 zł to ja ze swojej strony chylę czoła bo najwyraźniej jestem cienki Bolek przy nim. Pomijam oczywiście kwestie wiązki, która na 100000000% nie jest kompatybilna, przepustnicy, która wyjdzie gdzieś ścianie grodziowej, kolektora, który raczej pod maską się nie zmieści i innych ciekawych kwestii.

Podpowiem jedno - były Pininy z 3.2 DI-D :P
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 23-10-2014, 20:04   

Hubeeert napisał/a:
cezare napisał/a:
ja nie muszę odpowiadać prawda :wink: ?

Nie, Ty nie musisz ;)

Ze swojej strony (czytałem Twój post o pompie WC) mógłbym polecić trzy rzeczy:
1. Zdjęcie zbiornika paliwa i kontrole jego stanu od środka - jeżeli jest skorodowany to wkrótce powtórzy się temat kłopotów z pompą. Nowy kosztuje około 4000 zł.... :roll: Używany w dobrym stanie - loteria, ale najlepiej jest kupić przez Allegro z opcją sprawdzenia przy odbiorze.


No to Prezes nie czytał - bak był czyszczony, następnie wymieniona pompa niskiego na nówkę, następnie wymieniony duży zespolony filtr w baku - ten, który się wymienia co 120 tys km, nastepnei maszyna Liqui Moly - JET CLEAN TRONIC wyczyścił przewody paliwowe po kolei od samego baku do listwy wtryskowej z wtryskami włącznie wraz z powrotem.

Hubeeert napisał/a:

2. Wymianę filtrów paliwa w pompie WC (takie małe naparstki)

juz ich nie ma dawno - czekam na przewody wlaśnie - robię przedłużkę na takie cudo

tylko duży duży o dużym przepływie - pod to pompkę wziałem nie 3,2 a 4 bary na niskim
tylko czekam na te przewody aż mi zarobia bo nie chcę tego robić jak sowieci.. czyli jak nizej .. na opaskach tak paprane ..



Hubeeert napisał/a:

3. Kontrolę rury łączącej wlew paliwa ze zbiornikiem - jej umiejscowienie powoduje, że koroduje w tempie błyskawicznym a nie muszę nikomu tłumaczyć co się stanie jak do baku dostanie się woda z błotem...


Prezesie melduję wymienienie na nową rok temu, ona się znajduje dobrze - tylko trzeba pamiętać na myjni gdzie kercherem przejechać - tam jest taka osłona plastikowa antykamieniowa - i tam się błotko zbiera jak się po nim jeździ .. trzeba pamietać o tym jak o myciu zębów.. ..

a co się dzieje jak jest woda z błotem to wiem, bo takiego właśnie strucla kupiłem .. woda była w całym układzie paliwowym, a w nim wsio pordzewiałe - w baku był piasek też..
tak wyglądał jeden z cylinderków pompy .. starej - bo obecna jest drugą..

https://www.dropbox.com/s...00317.jpg?dl=0g
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 23-10-2014, 20:44   

Hubeeert napisał/a:
były Pininy z 3.2 DI-D
ten diesel to fałka? jak to się tam mieściło pod tą maseczką?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 23-10-2014, 20:50   

polaff, rzędowa 4ka
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 23-10-2014, 21:16   

Dajcie linka proszę z tym PININ 3,2 DID - bo ja takiego nie znalazłem - pomijam gościa, który nie wie co sprzedaje..

http://allegro.pl/mitsubi...4514379913.html
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2014, 00:10   

polaff napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
były Pininy z 3.2 DI-D
ten diesel to fałka? jak to się tam mieściło pod tą maseczką?

3,2 litra i 4 cylindry.
Jednak pokręciłem, ale przysiągłbym, że gdzieś taki model widziałem, tylko teraz znaleźć nie mogę...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 24-10-2014, 14:15   

cezare napisał/a:
Dajcie linka proszę z tym PININ 3,2 DID - bo ja takiego nie znalazłem - pomijam gościa, który nie wie co sprzedaje..

http://allegro.pl/mitsubi...4514379913.html

Cezare chodzi Ci o napis Montero?? W krajach hiszpańsko języcznych Pajero nazywa się Montero, bo nazwa Pajero brzmi jak onanista po hiszpańsku. A Pinin to pewnie w opisie dołożył żeby kogoś przyciągnąć.
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 24-10-2014, 14:20   

Hubeeert napisał/a:

Jednak pokręciłem, ale przysiągłbym, że gdzieś taki model widziałem, tylko teraz znaleźć nie mogę...

Hubeeert jak wpiszemy w google Pjero Pinin D-ID to wyskakuje dużo wyników ale związanych z Pajero IV. Może na niektóre rynki miały taki dodatek w nazwie...
 
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 24-10-2014, 15:04   

kisian napisał/a:
cezare napisał/a:
Dajcie linka proszę z tym PININ 3,2 DID - bo ja takiego nie znalazłem - pomijam gościa, który nie wie co sprzedaje..

http://allegro.pl/mitsubi...4514379913.html

Cezare chodzi Ci o napis Montero?? W krajach hiszpańsko języcznych Pajero nazywa się Montero, bo nazwa Pajero brzmi jak onanista po hiszpańsku. A Pinin to pewnie w opisie dołożył żeby kogoś przyciągnąć.


był on Montero z podanych przez Ciebie powodów ;) - dla tego tam był jako Montero IO
NVM wsio w wikipedii
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 15-11-2014, 14:49   

poniewaz z PININ'em juz wszystko OK - pompa po mojej regeneracji pracuje znakomicie
tu filmik dla posiadaczy dużych terenówek -

jak robią to duże terenówki
https://www.youtube.com/w...QcZmGww#t=5m21s

i w tym samym miejscu PININ
https://www.youtube.com/watch?v=oM-kFrOW0Ps
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 16-11-2014, 17:02   

cezare napisał/a:
i w tym samym miejscu PININ
https://www.youtube.com/watch?v=oM-kFrOW0Ps

Mały ale wariat!!!!! :D Nigdy nie widziałem Pinina w akcji, ale po tym co zauważyłem to z deka podpaliłem się na to cudo... Mimo zasłyszanych wad i supriseów.
 
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 06-08-2015, 11:46   

po kolejnych miesiącach .. nikt nie widział co temu GDI jest - po szlifowaniu płytek pompy zachowywał się dobrze około paru miesięcy .. później - wysokie spalania na postoju ze swiecącym się chceck engine - ale nie gasł ... spalał chore ilości paliwa jak to po odłączeniu elektroniki ( kiedy chceck świeci ponoć odcina w ogóle czytanie "lambdy etc" )

podejżenia
1) wtryski 2) regulator 3) pompa ..

kupiłem koleją już trzecią pompę - mechanik zabronił wymieniać - bo rdza w baku - werdykt ; SZUKAJ BAKU BO CI NIE ZMIENIĘ POMPY

bak kupiony - wymieniony zakonserwowany czysty
wymieniony filtr paliwa duży w baku
przedmuchane przewody WC
wymieniona pompa WC na czystą - filterki etc wszystko OK.

efekt : zapala - nagrzewa się .. gaśnie .. po 10 - 15 min - na ssaniu OK

podejrzenie : wtryskiwacze
zakupiona listwa + wtryski - wymiana
efekt : to samo

podejrzenie ; skoro od temperatury - elektronika : czujnik wałka ew komputer wtrysków
zakupiony komputer wtrysków + czujnik wałka
efekt : to samo

podejrzenie : został już tylko regulator
zakupiony regulator - wymiana
efekt : to samo

podejrzenie : pompa WC kupiona coś pewnie nie tak - wymontowana do podmiany na starą - kontrola filterków - zapchany w nowej jakby gałganami z dużego filtra w baku - zatkany powrót ..

evoscan wskazywał po nagrzaniu wariowanie ciśnienia wysokiego - spadało systematycznie w dół .. aż po jakimś "piku" na wykresie waliło do zera i się nie podnosiło ...

na razie 14 dni - wszystko OK. wymieniłem olej i filtr oleju dla spokojności mobil1 5w50
14 dni - oleju nie bierze.

zamówiony spojler tylej klapy
w między czasie lift 6cm - ponad 2"
przygotowuje się do montażu halogenów hella 3000 rally chrom ( kupione czekają )

stan obecny :



lotka kupiona :





wtryski kupione : już wymienione






filmik z próby odpalenia na gorąco : https://www.dropbox.com/s...160502.mp4?dl=0

logi z awarii



powiększenie momentu zgonu



2 tygodnie stał w "renomowanym" http://www.motomagic.pl/
przestrzegam wszystkich - doskonały PR / szeptanka w internecie / robia się na kozaków - polegli - ściemnili że to soft sterowników .. koszt - laweta w 2 strony .. oddali rozgrzebane auto .. nawet nie poskładali tego co rozłożyli - wielkie "NIE LUBIĘ" - uważajcie ..

podziękowania dla usera BARTEK z tego forum - za bardzo szybką diagnozę problemu - rozumienie tematu - nadzwyczajne ...

poległ też sławny Leszek - mechanik nadworny południa - po jego naprawie - jeździło auto 3'mce - powód ? zapchana listwa wtryskowa - a bak dalej rdzewiał - nie było sensu nawet montować kolejnej pompy czy filtrów - to była naprawa chwilowa - BAN za nie wskazanie przyczyny usterki ( bak należało wymienić - wszelkie czyszczenia przy tym baku nie miały sensu - usterka by powróciła ) !!!! .. i powróciła po 3ch mies. dzięki temu bakowi zajechałem kolejną pompę WC - a syf jak płynął na wtryski ..płynął dalej .. kończąc wszystko co po kolei - gdyby wtedy kazał wymienić bak - jeździłbym do dziś - a tak ? lawet a + nie tania naprawa + 14 dni psu w budę.. by po 3ch mies okazało się to samo ...

no - na razie tyle ;) ... happy Pinin

P E A C E
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 05-09-2015, 14:17   

update :
silnik już ogarnięty ..

wymienione
tarcze przód malowane proszkowo TRW + kolocek brembo + prowadnice
tarcze tył malowane proszkowo TRW + kolocek brembo + prowadnice

przełożone opony tylne na przód ( co roczna rotacja by chronić wiskozę )
zamontowany halogeny hella rallye 3000 chrome + dorobienie wspornika
 
 
romek atomek2 
Forumowicz

Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2018
Posty: 147
Skąd: skąd
Wysłany: 12-02-2018, 10:19   

po przeszło 2 latach jestem winny update ..

pinin obecnie ma 173k przebiegu i jak go ogarnąłem, to praktycznie nie dzieje się mu już nic więcej. Z racji tego otrzymał niedawno komplet skórzanych foteli - za 600 pln z portalu aukcyjnego w stanie idealnym .. bez obtarć czy pęknięć.. szara gruba skóra .. piękna ..

olej wymieniam co 10 tys km robiąc mu przy tym zawsze płukankę naftą ( 3/4 nafty 1/4 oleju ) .. cały czas 5w50

by być w zgodzie z prawdą, po zrobieniu blachy i położeniu lakieru - już z powrotem mu ruda się przez baranka na progach chce przebić / na razie sam kolor. By być w zgodzie z prawdą, przydałoby się wymienić pierścienie synchronizatora w skrzyni - bo już nie jest tak gładko ..

plan na ten rok :
skrzynia + remont silnika / góra i dół albo ( i chyba to zrobię ) wymienię cały silnik / słupek - bez osprzętu .. z jakimś małym przebiegiem .. wszystko zależy od kompresji .. jeżeli będzie OK - zajmę się tym co klepie ( popychacze ) + panewki na dole ..

Opony -- OK general grabber At2 - jeszcze na rok wystarczą spokojnie - wymienie na większe dopiero w 2019 .. stąd - mogę poświęcić X pieniędzy na silnik / skrzynię ..

potwierdza to trochę opinię jaka jest np o JEEPACH w Norwegii - Jeep w Norwegii się nie psuje, bo wszystkie części wymieniają na czas ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.