Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice 1.8 DID 116 a 150
Autor Wiadomość
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2010, 23:35   

krzychu napisał/a:
Nie ma opcji żeby się różniły tylko softem....

Ale tak jest. Różnica miedzy silnikami to sterownik silnika z innym oprogramowaniem. Słabszy silnik powstał na bazie mocniejszego.
A z czipowaniem nowego 1.8DID byłbym bardzo ostrożny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 14-08-2010, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-08-2010, 23:42   

Dawno Cie nie było...

tomekrvf napisał/a:

Ale tak jest.


A to bez sensu jest....

W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu?
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-08-2010, 10:56   

A gdyby tak przegrać soft z samochodu 150 i podmienić do 116?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2010, 20:04   

krzychu napisał/a:
W każdym razie to prawda że na wolnych obrotach ciągle świece żarowe grzeją żeby dochodzić do samo zapłonu?

Do pewnej temperatury silnika i oczywiście z niepełną mocą (moc grzania regulowana płynnie od 0 do 100%). Tak zwana funkcja "after glow". Nic nowego w dieslach.
krzychu napisał/a:
A to bez sensu jest....

Nie jest. Niektóre kraje mają podatek drogowy uzależniony od mocy silnika. 115(Niemcy) lub 116KM to właśnie granica jednego progu podatkowego.
_________________

 
 
Olkusz 
Nowy Forumowicz


Auto: Tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: śląsk
Wysłany: 07-10-2010, 21:36   

No i Panowie niestety tak jest .. różnica KM w tym silniku jest zależna tylko i wyłącznie od oprogramowania!

P.S Dla zapalonych rajdowców ;) Im mniej wyżyłowany silnik tym dłużej będzie CI służył. :mrgreen:
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 09-10-2010, 16:15   

Ale te 150 KM to żadne żyłowanie.

Od nowego roku samochody wyścigowe WRC będę miały pojemności 1.6, 300 KM i coś około 350 Nm. Ciekawe ile taki silni wytrzymałby w normalne jeździe :)
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-03-2011, 18:22   

jeżeli wszystko to samo ,to co ze sprzęgłem też to samo :roll:
_________________

 
 
mariusz1974 
Nowy Forumowicz

Auto: LANCER X SPORTBACK 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 22
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 13-04-2013, 21:32   

witam różnica też jest w półosiach w 116 KM jest chudsza a w 150 grubsza i krzyzak w 150 KM jest większy
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-07-2014, 21:28   

jurekschroda napisał/a:

300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min

Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm.


Obecnie Mitsubishi podaje, że 300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1750 do 2250... Ktoś zna szczegóły tej zmiany?
 
 
bcpc 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2018, 22:04   

Czy ktoś próbował zmienić ECU silnika z wersji 150km do 116km? Z jakim rezultatem? Czy teoretycznie taka operacja opierałaby się tylko na Plug and Play czy trzeba by było coś konfigurować/stroić?

Również ponawiam pytanie mojego przedmówcy - czy w nowych jednostkach 150km mamy do dyspozycji 300nm w takim wąskim zakresie jak w 116km?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.