Diesel spalanie komputer/realne |
Autor |
Wiadomość |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 16-10-2014, 21:24
|
|
|
Cytat: | Podczas gdy wypala się filtr cząstek stałych i braknie paliwa istnieje ryzyko uszkodzenie filtra cząstek stałych |
A dlaczego komputer ma rozpocząć wypalanie filtra cząstek stałych, gdy wie, że mu zabraknie na tą akcję paliwa? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2014, 21:58
|
|
|
Dlatego że wypala na rezerwie, wypala przy rezerwie minimalnej (-- zamiast zasięgu), w trakcie wypalania włącza ASG co jest już bzdurą piramidalną, włącza ASG po tym jak leciałeś ostatnie pół godziny 150 km/h i ostro zahamowałeś (turbina według wszelkich teorii ciężko dojechana w tym momencie). Jednym słowem oprogramowane to jest beznadziejnie. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 16-10-2014, 22:31
|
|
|
OK. teraz muszę zrozumieć czemu przerwanie wypalania w połowie uszkadza filtr |
|
|
|
 |
juras2013
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013 Posty: 84 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 17-10-2014, 07:12
|
|
|
Nie jestem chyba na bieżąco.
Powiedzcie mi, czy problem zapowietrzenia układu już nie istnieje w dieslach?
Bo pusty bak oznaczał zazwyczaj zapowietrzony układ zasilania etc...
Pzdr. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-10-2014, 10:20
|
|
|
Czy przerwanie wypalania w połowie uszkadza filtr to nie wiem ale na logikę to raczej mu nie pomaga. Założenie: wypalanie polega na znaczącym zwiększeniu temperatury i utrzymywaniu tej temperatury przez długi czas. Dzięki temu syf się wypala, filtr się oczyszcza. Przerywasz proces -> temperatura spada, teoretycznie powinieneś zacząć proces od nowa.
Dodatkowo z obserwacji świata codziennego pewne rzeczy jak się palą jak masz za małą temperaturę lub palisz je na raty - zamiast pójść w całości w powietrze zwęglają się, zmieniają swoją strukturę i osadzają się różne pozostałości.
Więc na moje to takie przerywanie po pierwsze oznacza znaczące dodatkowe zużycie filtra - dodatkowe przepalania. Dodatkowo może oznaczać zapychanie tego filtra niedopalonym syfem. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 17-10-2014, 17:04
|
|
|
Wędrowiec:
Biorąc pod uwagę, że system AS&G potrafi wyłączyć silnik w dowolnym momencie (wypalanie filtra nie przerywa procesu wg. instrukcji) plus można wyłączyć silnik w trakcie wypalania (bo nie ma żadnego czytelnego sygnału, że wypalanie trwa) sądzę że uszkodzenie filtra cząstek trwałych na skutek przerwania wypalania to "urban legend"
[ Dodano: 22-10-2014, 09:19 ]
a wracając do wielkości spalania: mój komputer zaniża przejechaną odległość o ponad 5%, co oznacza, że spalanie wyliczone z podziału ilości zatankowanych litrów i kilometrów jest ZAWYŻONE.
ostatnio spalił mi (1.8 diesel) 6.6 litra na jego setkę (niezbyt szybka jazda, czyli bez przekraczania 130 na normalnych drogach, 140 na autostradzie, bez szczególnych wyprzedzań, generalnie jazda bez pośpiechu), to naprawdę spalił jakiś 6.3 litra. w porównaniu do poprzedniego samochodu (skoda oktavia 1.6, benzyna) pali jakiś litr mniej przy delikatnie krótszych czasach przejazdu |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-02-2015, 20:10
|
|
|
Ostatni pomiar - ponad 400 kilometrów autostradą, spory wiatr boczny, równa jazda na tempomacie, prędkość 140 km/h (wg prędkościomierza), tryb 4WD, spalanie wg komputera 5.6 litra. Realne 7.03 litra, zatem spore przekłamanie.
A przy okazji - czy ktoś może wie, czy przy włączonym tempomacie działa napęd 4WD? |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 24-02-2015, 08:41
|
|
|
Zauważyłem, że wiatr bardzo mocno wpływa na wzrost spalania. No i największym problemem z deklaracją porównania spalania komputerowego do zwykłego jest to, że mój komputer nie pokazuje spalania od tankowania do tankowania, tylko resetuje spalanie po kilku godzinach a rzadko mi się zdarza przejechać 600-800 km w jednym kawałku, żeby porównać spalanie realne do komputerowego |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-02-2015, 10:20
|
|
|
Od tankowania do tankowania też można sprawdzić, zerując tryb manualny przy tankowaniu. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 05-04-2015, 22:34
|
|
|
Niestety nie wiem jak wymusić na moim komputerze, żeby nie zerował spalania po 2-3 godzinach postoju. Ale postanowiłem sprawdzić spalanie na odcinku między tankowaniami jednego dnia. Komputer pokazał 6.4, w rzeczywistości (dzieląc zatankowane paliwo przez jego kilometry) wyszło 6.95. Tyle że jak powiedziałem pokazał mi odległość od stacji do stacji 217km a google i poprzedni samochód (skoda) pokazują prawie 230
[ Dodano: 05-04-2015, 22:36 ]
Należy pamiętać, że na takim krótkim odcinku to pół litra czy litr paliwa wynikający z innego odbicia w czasie tankowania może sporo zafałszować wynik |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 06-04-2015, 16:22
|
|
|
aircross napisał/a: | Należy pamiętać, że na takim krótkim odcinku to pół litra czy litr paliwa wynikający z innego odbicia w czasie tankowania może sporo zafałszować wynik |
Lub http://moto.wp.pl/kat,927...l?ticaid=114a40 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
gregory28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-02-2018, 15:55
|
|
|
1. Czy ktoś posiadający ASX 1.8 DiD 150KM mógłby się podzielić ze mną wynikami średniego spalania miasto/trasa?
U mnie na krótkich odcinkach 10-15 km w jeździe bez korków po mieście pali średnio 9-10 litrów.
W trasie przy prędkości do 90km/h udało mi się raz zejść do 5,8 litra/100km.
Autostrada 140-160 km/h i wynik 8-8,5 l/100km.
Dodam że wyniki z napędem na jedną oś. Chociaż w trybie auto z dołączaniem tylnej zużycie paliwa niewiele wzrasta max 0,5l/100km.
2. Czy wiecie może czy jest jakaś aplikacja na androida zczytująca dane z OBD2 i powiadamiająca o procesie wypalania filtra DPF? Nie zawsze proces regeneracji jest do wychwycenia organoleptycznie. |
|
|
|
 |
Krzych1
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 83 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2018, 08:05
|
|
|
gregory28 napisał/a: | 1. Czy ktoś posiadający ASX 1.8 DiD 150KM mógłby się podzielić ze mną wynikami średniego spalania miasto/trasa? |
Zakładam, że Kolega podaje spalanie realne. Jeśli tak to u mnie wartości bardzo zbliżone. Cały czas jeżdżę w trybie "AUTO". |
|
|
|
 |
scotch_
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2017 Posty: 52 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 16-02-2018, 11:09
|
|
|
tutaj prowadzę statystyki od czasu zakupu auta, od listopada tryb auto non-stop
https://www.motostat.pl/m.../stats/id/85777
wychodzi realnie 7,09 litra. Zawsze tankuję pod korek, raczej nie obchodzę się delikatnie z gazem Wskazania komputera to porażka i nie zwracam na nie uwagi.
wersja 116KM... |
|
|
|
 |
gregory28
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2017 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-02-2018, 16:20
|
|
|
Tak, podaję realne spalanie tankując zawsze pod korek.
Z początku byłem zdziwiony, że pali tak dużo. Mój Lancer 2.0 DiD (silnik VW) palił mniej w takich samych okolicznościach/sposobie użytkowania.
Ale widzę, że to norma. No cóż - auto swoje waży. W tej wersji wyposażenia prawie 1600kg to i spalanie duże.
A obiecywali, że będzie baaardzo oszczędny...
Miłego weekendu! |
|
|
|
 |
|