Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 22:39 |
Zgrzytająca dwójka |
Autor |
Wiadomość |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 01-01-2017, 21:57
|
|
|
Daj znać później co powiedzieli, chociaż czytając wcześniejsze komentarze obstawiam, że nie będą widzieli problemu
[ Dodano: 04-01-2017, 12:24 ]
Powiedzcie mi jeszcze Panowie, czy to jest prawidłowe ustawienie lewarka na biegu jałowym w mitsubishi? To normalne, że jest przy prawej stronie?
 |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2017, 15:19
|
|
|
Nie, sama gałka też wygląda dziwnie |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 04-01-2017, 15:50
|
|
|
gałka wydaje mi się, że była wymieniona, albo jest zerwana, bo obraca się jakby gwintu nie było, jednak to mi nie przeszkadza póki co.
A gdzie reguluje się te wybieraki? Pod mieszkiem, czy pod maską?
[ Dodano: 12-01-2017, 01:00 ]
Postanowiłem zmienić olej raz jeszcze (wcześniej total transmission gear 8 75w80 gl4) na liqui moly gl3+ 75w80, dodatkowo płyn hamulcowy + odpowietrzenie wysprzęglika.
Efekt natychmiastowy, dwójka wchodzi bez problemu póki co, zobaczymy jak długo się to utrzyma.
Jeśli z czasem zacznie się sypać, to zostanie mi postawić na pompkę lub wysprzęglik.
[ Dodano: 13-01-2017, 12:37 ]
Wszystko wróciło do normy tak szybko, jak się poprawiło |
Ostatnio zmieniony przez tyku 13-01-2017, 16:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14-02-2018, 19:04
|
|
|
Przy wymianie akumulatora, podłożyłem deskę pod nowy akku. Dwójka wchodzi jak w masło! Żadnych zgrzytów, oporu przy wrzucaniu i innych efektów.
Trik miał rację! Szkoda, że przez dziewięć lat nie wpadłem na to, żeby to sprawdzić. To znaczy wpadłem, ale mi się nie chciało wyjmować akumulatora, póki oryginalny działał |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 14-02-2018, 20:34
|
|
|
A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów? |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14-02-2018, 23:48
|
|
|
hudy85 napisał/a: | A masz oryginalny aku? Tzn odpowiednich rozmiarów? |
Tak, oczywiście. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 15-02-2018, 00:53
|
|
|
Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło. |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-02-2018, 01:25
|
|
|
hudy85 napisał/a: | Możesz opisać jak to dokładnie zrobiłeś ?
Ja co prawda mam europejski mały aku, bo na szybko musiałem kupić a niczego innego nie było i chcąc nie chcąc musiałem coś podłożyć, ale niewiele się zmieniło. |
Nie ma tu wiele do opisywania. Pod akumulator podłożyłem deskę o wymiarach dna akumulatora i grubości ok. 15 mm. Przy zmienianiu biegu z 1 na 2 przestało zgrzytać. Przy mocowaniu klem musiałem kable nieco mocniej podciągnąć, bo są troszkę wyżej. Akumulator trochę trudniej się wkłada, trzeba odgiąć końcówkę rury od wlotu powietrza. Trochę trudniej przykręca się mocowanie, tj. tę łapę z góry, bo mniej miejsca. Poza tym bez zmian. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-02-2018, 12:08
|
|
|
mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?
Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże...
Czyli co - kable zawadzają o wybierak ? To czemu na wyłączonym biegi hulają jak halny w tatrach ? |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
Ostatnio zmieniony przez Golotheman 15-02-2018, 12:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-02-2018, 12:21
|
|
|
Golotheman napisał/a: | mazin, No dobrze. Ale co ta deska zmieniła ? Jak dwójka wchodzi, to cięgno się cofa. Ono się opiera o podstawę akumulatora czy co ? Co ma na celu ten zabieg ?
Bo sam fakt, że dwójka "chodzi lepiej" to jest jedna sprawa - czyli przejście z jedynki na dwójkę. A co innego przejście na 2 przez synchronizację. Raczej w tym drugim przypadku deska pod akumulator nie pomoże... |
Nie mam pojęcia i nie podejmuję się dyskusji. Odnotowuję tylko obserwację, że wkurzający objaw zniknął. Trik pisał o tym lata temu, o ile dobrze pamiętam, teoria opiera się na przemieszczeniu kabla, ze względu na podniesienie klemy, co skutkuje jego niewielkim przesunięciem. Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia. Zastrzegam, że objaw kilka razy w moim lancelocie zanikał, tj. chwilowo nie występował, bez żadnych działań z mojej strony, o czym zresztą też pisałem. Nie wiem, jak będzie teraz. le skoro znów zniknął, to z pewnością jest związany z umiejscowieniem kabla/kabli. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-02-2018, 12:25
|
|
|
Sprawdzę u siebie, czy jest jakaś kolizja wybieraka, cięgien z czymkolwiek i dam znać. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 15-02-2018, 13:41
|
|
|
U mnie po odpaleniu auta biegi też czasami ciężko wchodzą. Na wyłączonym silniku wchodzą bez najmniejszego problemu. Akumulator mam oryginalny od nowości. Auto z polskiego salonu. |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-02-2018, 07:15
|
|
|
Patrzyłem wczoraj pod maskę, próbowałem się przyjrzeć na wybierak czy coś tam zawadza, ale nic nie widziałem. Na zimnym biegi chodzą jak złoto. Jak się odpali, na zimnym jest ciężko i wyraźnie czuć, że synchronizatory mają problem z nabraniem obrotów (łatwo to sprawdzić - rozpędźcie auto do 20-30 km/h i spróbujcie wrzucić 1, ale bardzo powoli i słuchać - słychać jak rozkręca się wałek na wejściu). Jak się rozgrzeje i rozbełta olej (po około 15-20km) jest lepiej. Ale czuć takie charakterystyczne opóźnienie na 2. Myślę, że tam jest już sieczka i trzeba będzie ten olej wymienić.
sharky, masz inny silnik - zatem też inną przekładnię. Więc sprawa się może trochę różnić. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
sharky
Forumowicz
Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 103 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 16-02-2018, 19:39
|
|
|
Golotheman, ja mimo niskiego przebiegu muszę dla świętego spokoju wymienić w końcu olej w skrzyni na nowy i zobaczyć czy będzie jakaś różnica. Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzi, może tylko pomóc. Pisałem o tym tutaj https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58931&start=105 Nie wiem jeszcze tylko czy wlewać GL-3 (wg instrukcji) czy GL-4 (polecany przez kilka osób na forum). |
_________________ Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 20-02-2018, 15:37
|
|
|
mazin napisał/a: | Czy uciska on cięgno, czy dotyka czegoś innego - nie mam pojęcia. | Też mi się tak wydaje.
Kable są u mnie tak przypięte.
Zastanawia mnie, jak to wygląda u was |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|