Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
DTC P0170 okazjonalny błąd
Autor Wiadomość
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-02-2018, 16:26   DTC P0170 okazjonalny błąd

Witam,
Mam okazjonalny błąd P0170, po skasowaniu było 3 mce spokoju. Objawów brak. Gazu nie mam. Manual będzie pewnie kazał sprawdzać wszystkie czujniki układu dolotowego, paliwowego i wydechowego. 3 miesiące temu wymieniłem sondę lambda na kolektorze, ale DTC były wtedy inne i jednoznaczne. Jakieś sugestie?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-02-2018, 19:43   

B0RYS napisał/a:
3 miesiące temu wymieniłem sondę lambda na kolektorze

Jakiej firmy sondę montowałeś :?: .
Mam nadzieję, że nie Boscha :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-02-2018, 20:17   

Jak pracuje sonda lambda i jakie są korekty paliwowe na rozgrzanym silniku na biegu jałowym?
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-02-2018, 21:16   

Bizi78 napisał/a:
B0RYS napisał/a:
3 miesiące temu wymieniłem sondę lambda na kolektorze

Jakiej firmy sondę montowałeś :?: .
Mam nadzieję, że nie Boscha :wink: .

Nie Bosch ani NTK bo za tania była, sprawdzę co to było.

plecho1 napisał/a:
Jak pracuje sonda lambda i jakie są korekty paliwowe na rozgrzanym silniku na biegu jałowym?


A sprawdzę to ELM327 i smartfonową apką, bo tylko tyle teraz mogę?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-02-2018, 21:29   

Tak, jak najbardziej, najlepiej jakimś programem który pracę sondy pokarze za pomocą wykresu a korekty (STFT i LTFT) mogą być przedstawione jako wartości liczbowe. Osobiście lubię Torque bo można wszystko pod siebie poustawiać. Najlepiej nagraj pulpit w telefonie i podaj link do pliku.
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2018, 12:58   

Takie cuś:
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-02-2018, 14:43   

Według mnie wszystko w porządku.Może gdzieś w okablowaniu sondy się coś dzieje.
_________________
zbychu74
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 23-02-2018, 20:44   

Może mały wykład. Troszkę wałkowałem temat i oto do czego doszedłem:
Sonda to tylko pomoc dla silnika by równoważyć skład mieszanki paliwowo powietrznej (często w stosunku AFR 14.7 dla PB(bodajże). Co nie znaczy, że nie jest ważna, wręcz odwrotnie. Błąd który się Tobie pojawia wskazuje na to, że układ sterujący nie może sobie poradzić momentami z dobraniem poprawnej mieszanki i nie wskazuje to bezpośrednio na winę Lambdy. Problem może być z:
- nieodpowiednim ciśnieniem paliwa w listwie wtryskowej ( problem z odpowietrznikiem, powrotem paliwa)
- układ zapłonowy ( wypadanie zapłonu na którymś z tłoków) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic734962.html ( ostatni post )
- pojawiające się lewe powietrze w układzie dolotowym, uszkodzenie przepływomierza, układu sterującego podciśnieniem,
- nawet głupie zapchanie w wydechu bądź niesprawność katalizatora.
ITP.
Błąd sam w sobie pojawia się, gdy sonda zbyt długo wyczytuje mieszankę zbyt ubogą bądź bogatą i w tym czasie silnik nie może jej skorygować.

Przykład : powiedzmy, że pojawia się nieszczelność w układzie dolotowym między przepływomierzem a samym kolektorem. Sonda wykrywa mieszankę zbyt ubogą (za wiele powietrza w stosunku do paliwa) . Komputer chce podwyższyć ilość paliwa w stosunku do powietrza, lecz w tym momencie stoi mu na drodze przepływomierz, który pokazuje, że przez dolot przelatuje w tym momencie 40g/s powietrza. Komputer silnika ma ograniczony wachlarz możliwości w tym momencie, bo wg jego ustalonej mapy wtryskowej przy tej ilości powietrza powinien podawać 2.72 g/s paliwa. Korekta jaką może wykonać często nie może przekroczyć 15% ( strzelam) odchyłu od normy. I w tym momencie, co prawda podwyższy o 15% wartość dawkowanego paliwa, wyjdzie 3.1 g/s, które wystarczyłoby na 45g/s powietrza nawet, lecz co z tego, jeśli nieszczelność w układzie powoduje, że tego powietrza przedostaje się 50g/s nad tłoki. Cóż, sonda mimo korekt wciąż wskazuje zbyt ubogą mieszankę co powoduje pojawieniem się check engine'u i błędem.

By Ci pomóc musisz napisać więcej: Czy silnik wg Ciebie ma "kopa", czy przerywa momentami, czy trzyma obroty za każdym razem, ogólnie o pracy silnika :)

Pozdrawiam

PS. wytłumacz mi wykres korekt ( ten całkiem w górnym prawym rogu) w sekundach od 25 do 30, przygazowałeś w tym momencie i zgasiłeś silnik?
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2018, 21:21   

Wszystkie wykresy to powtarzalne wycinki pracy na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku do ok. 80 st. C (mróz był dziś spory), bez gazowania czy wyłączania silnika. Samochod jedzie jak jechał, nie faluje, trzyma obroty. Ostatnio błąd wystąpił dopiero po raz drugi, przypadek lub nie, ale dzień wcześniej dostał nowy filtr powietrza. W dolocie wad nie stwierdzono.
Problem z zapłonem byłby chyba sygnalizowany przez inne DTC, ale może warto sprawdzić. Auto mam od 70kkm i nic tam nie ruszałem.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-02-2018, 21:50   

PS. wytłumacz mi wykres korekt ( ten całkiem w górnym prawym rogu) w sekundach od 25 do 30, przygazowałeś w tym momencie i zgasiłeś silnik?[/quote]

To są korekty krótkoterminowe i według mojej wiedzy są jak najbardziej w normie.
_________________
zbychu74
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 23-02-2018, 21:51   

Ciebie problem zapłonu nie dotyczy jeśli autko pracuje płynnie na wolnych jak i w trasie. Lecz na wykresie o którym pisałem widać odstępstwo, na końcu wskazuje wartość zerową, jakbyś wyłączył silnik. Przedtem zbyt ubogą dosyć długo. Może grzałka nie działa prawidłowo? Na wolnych obrotach sonda być może ostudziła się do poniżej 300 stopni i przestała pracować ...

edit. Zbychu74, cóż opieram się na wiedzy którą posiadam, uważam, że korekty krótkoterminowe są bardzo ściśle powiązane z wskazaniami lambdy w podobnej częstotliwości, co widać na wykresie. Co innego długoterminowe. Ale nie wykluczam, że mogę być w błędzie. Wiedzę opierasz na własnych doświadczeniach czy na jakiś artykule? Chętnie bym się czegoś nowego nauczył :)
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-02-2018, 22:03   

systalon napisał/a:
Ciebie problem zapłonu nie dotyczy jeśli autko pracuje płynnie na wolnych jak i w trasie. Lecz na wykresie o którym pisałem widać odstępstwo, na końcu wskazuje wartość zerową, jakbyś wyłączył silnik. Przedtem zbyt ubogą dosyć długo. Może grzałka nie działa prawidłowo? Na wolnych obrotach sonda być może ostudziła się do poniżej 300 stopni i przestała pracować ...

edit. Zbychu74, cóż opieram się na wiedzy którą posiadam, uważam, że korekty krótkoterminowe są bardzo ściśle powiązane z wskazaniami lambdy w podobnej częstotliwości, co widać na wykresie. Co innego długoterminowe. Ale nie wykluczam, że mogę być w błędzie. Wiedzę opierasz na własnych doświadczeniach czy na jakiś artykule? Chętnie bym się czegoś nowego nauczył :)

Jak widzisz w profilu mam ten sam silnik i opieram się o własne doświadczenie,korekty krótkoterminowe (jezeli auto jest zdrowe)oscylują w granica +- 4% czasem chwilowo rozrzut może być większy,szczególnie przy zmianie obciązenia.Ale w stanach ustabilizowanych będą trzymały się blisko zera.
Zgadzam się zTobą ,że korekty zależą od sondy ,zwróć tez uwagę ,że długa korekta to 1,5% czyli prawie idealnie,a jest ona średnią z krótkiej.
_________________
zbychu74
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 23-02-2018, 22:26   

Zbychu74, z jednej strony można wywnioskować, że zaistniała zmiana obciążenia przy tym wykresie ( dlatego pytałem o przygazówkę), z drugiej zaś strony jeśli masz ten sam silnik i u Ciebie przy podobnym wykresach nie występuje podany problem błędu ECU to cóż, wychodzi, że masz rację. Pacjenta trzeba by sprawdzić na wykresach z jazdy a nie wolnych obrotów więc.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 23-02-2018, 22:29   

systalon napisał/a:
Zbychu74, z jednej strony można wywnioskować, że zaistniała zmiana obciążenia przy tym wykresie ( dlatego pytałem o przygazówkę), z drugiej zaś strony jeśli masz ten sam silnik i u Ciebie przy podobnym wykresach nie występuje podany problem błędu ECU to cóż, wychodzi, że masz rację. Pacjenta trzeba by sprawdzić na wykresach z jazdy a nie wolnych obrotów więc.

Myślę,że powinien sprawdzić zamrożone ramki są to zamrożone parametry pracy silnika w czasie wystąpienia błędu.
_________________
zbychu74
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 24-02-2018, 01:06   

czyli bez interfejsu się nie obejdzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.