Budowa domu. Krok po kroku :-) |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-08-2017, 22:06
|
|
|
jak masz wodę na poziomie fundamentów to nic nie zrobisz - w sensie, że można robić drenaż, ale woda będzie podchodzić
chyba że masz na myśli izolację ścian fundamentowych to wiadomo - styropian, siatka, klej i na to lepik na bazie wody (a nie rozpuszczalnika) - jakiś izohan czy izobud
można też stosować styrodur lub lepiej wodostyr, który tego nie wymaga - jest droższy, ale na zewnątrz daje się tylko folię i obsypuje ziemią by trzymała ją na miejscu
a miejsce styku z ławą można też uszczelnić - i tak pierwszą warstwę daje się na papie, więc można jakiś lepik dam wcisnać |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-08-2017, 22:30
|
|
|
Papa lub ten plastik na ławie. Później bloczki styropian lub stryrodur dał bym z dwóch stron siatka klej izolacja folia kubełkowa z zewnątrz. Oś środka piasek folia i chudziak. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 03-08-2017, 09:55
|
|
|
Takie rozwiazanie jest chyba najlepsze:
http://www.obud.pl/art,47...y-,d_fundamenty
wykonać stopę fundamentu, zaizolować poziomo, na tym wymurować lub zaszalować i wylać właściwy fundament, izolacja pionowa, kolejna izolacja pozioma pad murami...
ważna tu jest dbałość o szczegóły i dokładne połączenie wszystkich izolacji
niestety wadą jest wysoki koszt wykonania: wyko, szalowanie stopy, szalowanie fundamentu właściwego, izolacja itp.. |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2017, 12:05
|
|
|
mam jak na rysunku i jest ok |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 22-02-2018, 13:50
|
|
|
eremita napisał/a: | Batmanikus napisał/a: | Tak przynajmniej twierdzi facet z firmy. Chca 5 tys jako lojalke, ze sie ne wycofam. Zazadam podobnej umowy w kwestii terminow budowy i rozpoczecia (maja takie oblzenie, ze trzeba czekac rok) |
A jak to wygląda dogadujesz się z facetem płacisz 5 tys, czekasz tu wszystko jasne
Ale jeśli bierzesz dom na raty to kredyt kiedy załatwiasz?
Przed podpisaniem lojalki czy przed budową? |
Przepraszam, że po tylu latach
Najpierw poszła lojalka a dopiero później poszedłem po kredyt. Wcześniej dowiadywałem się, że mamy zdolność i dopiero po tym dogadywałem się z wykonawcą. |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 28-02-2018, 14:00
|
|
|
Taka zagwozdka - z racji tego ze nasze stare okna już mają swoje lata i widać na nich zużycie naturalne, zdecydowaliśmy się na ich wymianę. Okna w zasadzie już klepnięte i czekamy na dostawę. Pozostał nam jeszcze tylko wybór parapetów. Stare parapety mieliśmy z jakiegoś tam marmuru i w zasadzie nie widać na nich żadnego zużycia ale marmur jak to kamień jest generalnie zimy. Chcemy założyć coś ciepłego i wybór zostaje nam tylko do kilku pozycji:
drewno
mdf
pcv
Z tych trzech optujmy za mdf z okleina w kolorze okien. Pytanko do was czy ktoś ma u siebie takie parapety i jak się sprawują (odkształcenia, puchnięcie, rysowanie itp. ) ? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 01-03-2018, 07:41
|
|
|
A drewno Wam nie bedzie pasowac? My mamy drewniane i sa fajne. W sumie parapety i schody to jedyny drewniany akcent w tym drewnianym domu |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-03-2018, 08:39
|
|
|
Ja mam drewno dębowe zrobine parapety przez ojca. NIc się nie dzieje. Znajomi mają MDF i tez ok. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-03-2018, 12:07
|
|
|
No ja miałem materiał i robocizne za free bo rodzice mają swój las a tato ma maszyny i robi nam takie rzeczy. Tak ze u mnie wybór był prosty.
Znajomy ma stolarza który bierze około 1000zł za m2 blatu dębowego, wiec nie wiem ile za parapet, bo to podobnie jak ze stopmniem na schoda. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
Wysłany: 02-03-2018, 12:36
|
|
|
Rafał, jaki kolor okien? I jakie grube mają być te parapety (to bardzo ważne przy drewnie)? |
_________________ ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-03-2018, 13:08
|
|
|
pamar napisał/a: | Rafał, jaki kolor okien? I jakie grube mają być te parapety (to bardzo ważne przy drewnie)? |
Szerokość też ważna.. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
misza116
Mitsumaniak
Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009 Posty: 638 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-03-2018, 14:12
|
|
|
A cofając się do najwcześniejszych etapów budowy..;)
Korzystał ktoś z gotowych projektów?
Opinie wśród znajmych raczej negatywne, że są błędy i braki w takich projektach, ale zastanawiam się, czy tyle samo błędów nie zrobi architekt "na zamówienie", tylko za dwa razy większą kasę |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2018, 17:01
|
|
|
u mnie jeden na zamówienie a drugi gotowy z dostosowaniem - bo i tak trzeba zrobić u architekta tzw. dostosowanie projektu do uwarunkowań lokalnych
może miałem słabego architekta, ale zrobił tak dużą ilość błędów, że zwróciłem mu prawie całą księgę z czerwonymi podkreśleniami do poprawki
w drugim przypadku kobitka zrobiła mi dostosowanie i jeszcze projekt garażu za 1/3 cenę projektu indywidualnego i zrobiła to bardzo dobrze |
|
|
|
 |
|