Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Drgania kierownicy przy przyspieszaniu
Autor Wiadomość
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-02-2018, 19:38   

Hornet napisał/a:
A sprawdź przewody zapłonowe. Podobne objawy miałem jak padły moje w poprzednim miśku, ale tam to było zależne od obrotów silnika. Może akurat...

Tyle, że na drugim biegu do 5-6 tys rpm objawy nie występują.
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 21-02-2018, 19:58   

A więc tak, jest duża szansa (90%), że to przegub wewnętrzny. Poczytaj a zobaczysz.

Objawy są zależnie nie od obrotów silnika, lecz od obciążenie układu napędowego jak i prędkości. Jadąc pod górkę i przyśpieszając np. od 80km/h w zwyż z wdepniętym pedałem do dechy na np 4 lub 5 biegu objawy powinny zacząć występować i nasilać się wraz z wzrostem prędkości. Odwrotnie - jadąc z górki w podobnej sytuacji objawy mogą być już mniej odczuwalne. U mnie tak było: 1 z łożysk na Tripodzie (krzyżaku) się rozsypało i takie były właśnie objawy. U Ciebie mogą być wyczuwalne przy wyższych prędkościach dopiero, bądź też nie stale, ponieważ możliwe, że u Ciebie nie rozsypało się całe łożysko, a tylko wypadła igiełka lub kilka i zależy jak się ułożą xD Dodam, że u mnie objaw nie występował także na 1 i 2 biegu, dopiero na 3 lekko zaczynało, więc najlepiej (jak pisałem) testować na 4 i 5 biegu.

Jak sprawdzić/wykluczyć tą hipotezę: Kanał, złapać za półośkę i szarpać góra-dół lub na boki. tak samo z 2 strony. jeśli z jednej strony luz będzie większy niż z 2-giej to masz winowajcę.
Pozdrawiam
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-02-2018, 20:33   

Mechanik mówił coś o przytartym jednym kamieniu przegubu. Obrócenie go nic nie dało, ale trop jest skoro jest widoczne uszkodzenie.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 28-02-2018, 09:12   

Ja bym jeszcze sprawdził zawieszenie a dokładniej łożysko górne na McPhersonie.
W starym Focusie występowało u mnie coś takiego przy prędkościach 90-100km/h.
Po wymianie problem zniknął.
W sumie kilka razy szukaliśmy przyczyny i gdyby nie przypadek, to przeoczylibyśmy.
Otóż po wjechaniu na szarpaki otworzyłem przez przypadek maskę jeden mechanik wlazł do kanału i szukał luzów w zawieszeniu. Drugi z petem stał na górze i zaglądał sobie do silnika.
W pewnym momencie zauważył (co dał poznać w dosadnych słowach) że tłoczysko amortyzatora lata jak głupie po mocowaniu.

Drugi przypadek miałem w swoim Miśku.
Podczas jazdy czasami mocno zadrgała kierownica. przy różnych prędkościach. Czasem na starcie z niskich obrotów auto podskakiwało jak durne.
Byłem na badaniach. Amortyzatory 68%... I wszystko w porządku.
Ale postanowiłem wymienić wszystkie amorki jak zauważyłem, że odbojnik jednego jest rozerwany a moim autem buja niemiłosiernie.
Problem z drganiami został wzbogacony o efekty świetlne w postaci iskier spod auta na pofałdowanej drodze.

Po wymianie wszystkich amorków (prawy wylany całkowicie i nie dawał oporu, lewy prawie taki sam stan, tylne w miarę ale dobite), odbojników i łożysk problem zniknął.

Poszukaj może w tą stronę i nie daj się zwieść opiniom diagnostów. Z drugiej strony nie wiem jak badają, że wylane amory mają prawie 70%? Jak nie masz zaufanego diagnosty poszukaj porządnego zakładu.
 
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-03-2018, 17:19   

Problem w końcu rozwiązany. Wymiana wewnętrznego przegubu z lewej strony rozwiązała sprawę. Niestety na rynku dostępny był tylko chiński zamiennik NTY, więc zobaczymy na jak długo wystarczy.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-03-2018, 18:28   

B0RYS napisał/a:
Niestety na rynku dostępny był tylko chiński zamiennik NTY, więc zobaczymy na jak długo wystarczy.

Słabo szukałeś :wink: .
https://e-pajero.pl/przeguby/3964-przegub-wewnetrzny-przedniej-polosi-lewy-lancer-2000-cs9-mr581872.html
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3217311521201-G75020PC-przegub-napedowy,scr_dItems.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.