Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
FCM System zapobiegania kolizjom czołowym
Autor Wiadomość
tipen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2018, 19:24   FCM System zapobiegania kolizjom czołowym

Witam Wszystkich,

Chciałbym podzielić się swoimi wątpliwościami co do działania FCM.

Moim zdaniem nie działa.

Kilkakrotnie bez żadnej przeszkody z przodu samochodu zapaliła się kontrolka BRAKE!
Ostatnio na autostradzie pojawiła się informacja o usterce FCM i potrzebie udania sie do serwisu. Informacja zginęła dopiero po ponownym uruchomieniu samochodu.
Ani razu natomiast nie zadziałał przy podjeżdżaniu do poprzedzającego pojazdu nawet na bardzo bliską odległość.
Zrobiłem na placu przeszkodę z kartonów, po kilku próbach z imitacja samochodu, lub pieszego system nie zadziałał ani razu.
Utrzymywałem prędkości zgodnie z informacjami w instrukcji. W serwisie twierdzą, że wszystko jest w porządku, ale to nic mi nie daje,ponieważ nie zademonstrowali mi, że działa. Ustawiane 3 poziomy czułości nie opisane są w instrukcji w kwestii na ile metrów przed przeszkodą
powinny zapoczątkować działanie systemu. Może Wy macie taką informację. Mam nadzieję, że nie chodzi o centymetry. Jest to dość istotny system, gdyż nie można go na stałe wyłączyć.
Świadomość, że nie działa jest frustrujące. Sam czujnik działa, przy ustawieniu samochodu za ścianą z kartonów system nie pozwalał w nią dynamicznie wjechać, system LDW też działa bez problemu.

Może ktoś próbował zgłębić temat.

Najlepiej byłby przeprowadzenie testu takiego jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=qpPorLq1NOk .

U dystrybutora dowiedziałem się, że nie dysponują taką możliwością. A szkoda.

Pozdrawiam
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2018, 15:52   

Te poziomy czułości używane są tylko do ostrzegania na wyświetlaczu - nie wpływa to na pracę samego systemu FCM.

Generalnie FCM ma wiele ograniczeń: zbyt mała przeszkoda, zbyt szybkie zbliżanie się do przeszkody, przeszkoda tylko częściowo znajduje się w linii pojazdu...
 
 
tom3sko 
Nowy Forumowicz

Auto: OIII 2.0 CVT InstyleNavi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 26
Skąd: W-wa/Szczyrk
Wysłany: 01-02-2018, 17:29   

Witajcie, u mnie system ten raz zadziałał i to wtedy gdy samochód prowadziła żona.
Wracaliśmy z Wisły do Szczyrku, trasa prowadzi poprzez serpentyny gdzie niektóre zakręty są nawet bliskie kontowi 180 - u stopni.
Trasa pusta, żaden samochód przed nami ani z nad przeciwka, dojeżdżamy do jednego z tych zakrętów o którym pisałem wyżej a tu nagle z zakrętu wyłania sie osobówka.
System chyba pomyślał że lecimy na czołówke i jak "depnął" po hamulcach to zdębiałem. Dobrze że pasażerowie z tyłu mieli masy pozapinane bo mogło by nie być ciekawie.
Samochód nie zatrzymał się do zera, gdyż przeszkoda odjechała i nie do końca pamiętam jak to dalej wyglądało.

Co do ostrzeżeń to u mnie również się pojawiają, ale zazwyczaj jest to efekt zareagowania na samochód zaparkowany na chodniku w momencie wychodzenia z zakrętu.
 
 
tipen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 01-02-2018, 22:32   

Dziękuję za Wasze wpisy.
Ciekawe jak się to rozwinie?
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 05-02-2018, 20:30   

Powiem szczerze ze ja sie juz do tego przyzwyczailem ze raz dziala , a raz nie.U mnie czasem ostrzeze ikonką wraz z dzwiekiem jak cos sie pojawi przede mna i ''przygotuje'' hamulec dlatego ogolnie mu nie wierze.Za to calkiem sprawnie dziala wraz z tempomatem aktywnym.Wtedy rzeczywiscie widzac poprzedzające auto zwalnia a trzy tryby żądanej odelglosci i tak sie zmieniają w zaleznosci od mojej predkosci.
 
 
tipen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2018, 20:45   

Tak, tempomat działa wspaniale, ale to dwa niezależne systemy. Własnie takiego działania oczekiwałem po FCM.
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 06-02-2018, 08:23   

tipen, Jesli masz auto kupione w polskim salonie ( ja mam wersje usa) , jak sie do tego odnosi dealer ??Wez ich na przejazdzke i niech wytlumaczą jak ma dzialac ten sysytem.Ja naprzyklad zauwazylem ze po odpaleniu samochodu przelaczeniu odleglosci przyciskiem FCM to jakby czulszy byl (czesciej ostrzega ) ,ale nadal bez szalu.Ktos mi kiedys tlumaczyl ze on w ostatniej chwili dziala i ogranicza skutki kolizji , a wiec nie zapobiega ???? :roll:
 
 
tipen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Polska
  Wysłany: 06-02-2018, 15:25   

I tak też w serwisie prawią :lol:
Dziękuję, w sumie to dobrze, że w innych samochodach "działa tak samo".
Nie będę zazdrościł. Ale jeśli chodzi o pieszych, powinno działać pewniej :oops:
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 22-02-2018, 18:12   

https://www.youtube.com/watch?v=pfi6QZLETdU
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 14-03-2018, 06:56   

Zapewne działa skoro nie masz komunikatu o błędzie. Żeby wywołać alarm musisz powstrzymać jakąkolwiek reakcję, ani ręka na kierownicy ani noga na gazie drgnąć nie może. Mi się dwa razy aktywował w tym raz na łukowym wyjeździe z garażu podziemnego. Hamowanie odbywa się na 100% możliwości hamulców
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.