Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
DTC P0170 okazjonalny błąd
Autor Wiadomość
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 24-02-2018, 10:12   

Istotne jest w jakim momencie błąd się pokazał. Czy odrazu po odpaleniu na zimnym silniku, czy też w trakcie jazdy. Odpowie Ci to na pytanie czy to coś z czujnikami temperatury (silnika bądź powietrza dolotowego).

Co ciekawe mi też po wymianie filtra powietrza wyskoczył ten błąd, ale po skasowaniu 2 miesiące temu się nie pojawił. Z tym że ja mam LPG, więc to trochę inaczej wygląda.
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-02-2018, 12:38   

Błąd u mnie był przywieziony podczas jazdy po mieście, zapalił się w trakcie jazdy. Zobaczymy, czy częstotliwość jego występowania będzie się zwiększać. Przepłuczę jeszcze układ tankując vpowera i czekam na pojawienie się błędu.

[ Dodano: 26-02-2018, 22:32 ]
Zacząłem płukanie vpowerem100, pojeździłem z podlączonym interfejsem i wszystko wydaje się być wzorcowe. Powiedzcie mi czy jeśli mapa wskaźnika AFR to była podczas jazdy tylko prosta kreska na 14,7 to wszystko jest idealnie czy czytalem nie ten parametr? Chciałbym wykluczać powoli układy mające wpływ na dtc i paliwowy wydaje się najłatwiejszy do odrzucenia.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 01-03-2018, 09:54   

Pięknie czytałeś, tyle tylko, że nie masz szerokopasmowej sondy lambda, żeby odczytać AFR :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 11-03-2018, 15:16   

A ja tak w ciemno strzelił bym w uszczelki wtrysku na kolektorze. Czytając ten wątek jak bym siebie opisywał. Ale nie tak do końca, albowiem mi się to działo dużo szybciej z racji wyjazdu na wakacje i naprawdę sporego przebiegu,i nie tak samo z siebie a po ingerencji mgaziarzy. Otóż przy wykonaniu nawiertek pod wtryski LPG ruszyli wtryskiwacz bp i właśnie pod tym wtryskiem ciągną lewe powietrze.
Co smieszniejsze to ce wywalalo dopiero jak naprawdę się zgrzał, jak jechałem spokojnie wszystko grało. Plakiem i reizol załatwiłem sprawę. Tutaj również szukał bym małej nieszczelności w dolocieplenie.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2018, 12:15   


Błąd wrócił. Zamrożona ramka pokazała jak wyżej.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 27-03-2018, 14:34   

Szukaj nieszczelności na dolocie.
_________________
zbychu74
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2018, 18:01   

Ale jeśli dobrze rozumiem, to korektę „robi” s.lambda czyli nieszczelność byłaby za przepływomierzem?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 27-03-2018, 18:06   

Oczywiście.
_________________
zbychu74
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-03-2018, 18:42   

U la la. Krótkoterminowa w granicy korekcji +25. Strasznie ubogo masz, też obstawiam dolot. Sprawdź najpierw w jakim stanie jest filtr powietrza i ewentualnie sprawdź jakie będą ST po wyjęciu całkowicie filtra z obudowy. Potem kup benzynę do sprawdzania nieszczelności i psikaj po kolei cały dolot. Sprawdź czy ST zmniejsza się i dąży do 0 lub na minus.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2018, 20:04   

Szukaj po między przepustnicą a głowicą lub po między głowicą a sondą. Nie pamiętam czy pisałeś czy masz LPG ale jeśli tak to reduktor też jest wpiety w podciśnienia więc jak jest to też warto to sprawdzić.
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2018, 20:13   

Nie mam LPG. Filtr był wymieniany, pierwszy raz to DTC było na starym filtrze. Korekty na żywo są książkowe, coś powoduje ten chwilowy błąd średnio raz na 1,5 mca (3 raz od pół roku). Co ciekawe z ramki wynika, że było to na wolnych obrotach przy zamkniętej przepustnicy, więc skąd nagle tyle powietrza na tak dużą korektę.
Czy może być to wadliwy odczyt pierwszej sondy, która ma pół roku i nie była zbyt droga (wtedy DTC wskazywało na jej wymianę)?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2018, 21:14   

Może faktycznie wina sondy bo to głównie na podstawie jej odczytów wprowadzane są korekty dodatkowo kiedy silnik pracuje na biegu jałowym to dawka paliwa i powietrza jest minimalna więc nawet niewielka nieszczelność lub przekłamanie sondy może spowodować potrzebę wprowadzenia takiej korekty.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 27-03-2018, 21:58   

Sprawdź korekty przy obciążeniu,bo silnik4 g63 ma dwa stany korekt tj.małe obciążenie i duze obciążenie.U mnie wygląda to tak,że na wolnych jest np.+8% a pod obciążeniem ok. 0 do +3%mówię tu o korekcie długiej.
_________________
zbychu74
 
 
B0RYS 
Forumowicz

Auto: CS0 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-04-2018, 11:41   

Miałem chwilę i posprawdzałem, dolot wygląda ok, ale wyjmę go jeszcze całkowicie, ewentualnie profilaktycznie owinę na harmonijkach izolacją. Widzę tylko jedną odmę spod pokrywy zaworów przy samej przepustnicy. Puszka na filtr cała, przepływomierz również (profilaktycznie też go wyciągnę i przeczyszczę, ale raczej działa ok, odpięcie wtyczki powoduje normalne objawy jak wzrost obrotów i DTC P0110+P0100+P0105). Korekty na żywo wyglądały ok. Długa co prawda sporo na plusie 7-9%, ale to z racji rozgrzewania silnika. Krótka startowała z poziomu -17% i przy ustabilizowaniu obrotów dążyła do 0. Wahania krótkiej przy wyjmowaniu filtra niewiele się zmieniały, natomiast lewe powietrze z odmy czyli już za przepływką spowodowało korektę 5%, więc wcześniejsze 25% musiałoby pochodzić z wielkiej dziury. W pamięci zachował się jeszcze kolejny DTC P0420, ale czy ma to związek...?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 03-04-2018, 12:28   

Z korektą krótką to jest tak,że np mamy korektę +20% i ona tak sobie oscyluje w okół tej wartości jakiś czas,potem jest wyliczana średnia z krótkiej i zmienia się w długą,po tej zmianie krótka będzie oscylowała w okół zera.
Może zrób jakiś filmik jak to wszystko oscyluje w czasie jazdy.
A ten błąd p0420 informuje o zbliżającej się śmierci katalizatora.
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.