Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 Benzyna lpg.
Autor Wiadomość
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 03-04-2018, 18:32   2.0 Benzyna lpg.

Dzień dobry :)
Chciałbym podzielić się złymi wiadomościami, otóż mój wóz odmówił posłuszeństwa. Mianowicie silnik- rysy na każdym cylindrze, brak widocznych śladów honowania. Chodzi jak polonez dosłownie w momencie zejścia z obrotów.
 
 
RedAxe 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 58
Skąd: Klucze
Wysłany: 03-04-2018, 20:20   

Jaki przebieg?
Jaki rocznik?
Jaki olej i co ile wymieniany?
Kiedy założony gaz i jaki?
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 03-04-2018, 21:58   

90 kkm
2012
5w30 co 10 kkm
na gazie przejechane 50 kkm, lpgtech z OBD

Nie mówię że to wina gazu, bo tego nie jestem pewny, okaże się jak rozbiorę silnik na czynniki pierwsze.
Drugi silnik czeka na przekładkę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-04-2018, 22:07   

Zamiast 5W30 lepiej 5W40 a co do rys może w gniazdach świec miałeś jakieś zanieczyszczenia które dostały się do cylindrów podczas wymiany świec.
Często gaziarze podczas nawiercania kolektora nie zdejmują go tylko otwory wiercą i gwintują na samochodzie przez co wióry z wiercenia i gwintowania dostają się do silnika i przy pierwszym odpaleniu po montażu przelatują przez silnik ale aluminium czy plastik raczej nie powinny porysować powierzchni tulei cylindrów.
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 03-04-2018, 22:18   

Olej lany z godnie z normami, kolektor plastikowy, był zdemontowany. Nawet gdyby nie był to przeleciałoby tak jak mówisz. W misce olejowej jest miał metalowy, palcem przejedziesz po ściance i masz na palcu osad. Bardziej obstawiam na to że stanął na pierścieniu i pękł a to spowodowało rysy cylindry.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-04-2018, 22:26   

Z olejem rób jak uważasz :) Co do rys to raczej mało prawdopodobne aby pierścienie ot tak popękały i to na wszystkich cylindrach i porysowały jednocześnie wszystkie ale może silnik był przegrzany przez co pierścienie się zapiekły ale czy to by spowodowało porysowanie cylindrów to nie wiem.
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 03-04-2018, 22:33   

Autko mam od nowości, nigdy go nie przegrzałem. Może to dziwnie zabrzmi ale on od samego początku głośno chodził. Gaz = wyższa temp spalania, skrócie mówiąc. Wszystko jest możliwe.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-04-2018, 06:54   

Źle dobrany bądź źle zamontowany lub źle wyregulowany gaz może mieć wpływ na temperaturę spalania ale nie sam gaz jak skład mieszanki paliwowej jest właściwy. Żeby dokladnie stwierdzić warto by było wyjąć tłoki.
Jeśli nie masz lubryfikacji oraz jesli nigdy nie przegrzaleś silnika a pierścienie były by zapieczone to chyba jednak jest coś nie tak z tym eko olejem. Osobiście nie zalała bym silnika (jak to możliwe) olejem xW30.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-04-2018, 08:46   

Chyba pierwszy taki przypadek na forum.
daj znać co i jak. Bo też mam ochote na Outka z LPG...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 04-04-2018, 14:53   

Jasne,lubre mam. Silnik będzie rozebrany. I to co uda się uratować to zostaje jako dawca części na przyszłość. Mam nadzieję że jestem jedyny i nikomu to się nie przytrafi. Szkoda bo marka fajna ale ostatnio jakość wykonania woła o pomstę, nie tylko u tej marki.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 04-04-2018, 15:59   

A jezdzi jeszcze Outek? Jak coś to zapraszam na spotkanie w 3city...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14107&start=2010
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-04-2018, 17:40   

Na forum jest podobny temat tylko nie pamiętam czy dotyczył wersji 3 czy 2 ale chyba 3. Właścicielowi chyba podobnie padł silnik i rzeczoznawca stwierdził że to przez niewłaściwy serwis LPG przez dilera i chyba diler remontował silnik. Chyba właśnie lubra była puszczona zbyt obficie przez co powstał nagar i pierścienie się zapiekły.
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 04-04-2018, 18:38   

Być może jest to przyczyna, nie mam elektronicznej.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-04-2018, 20:58   

Tu masz temacik o którym wcześniej pisałem, tam jednak poleciały zawory https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100275
Lubra, jaka by nie była, to tylko półśrodek i to jeszcze o wątpliwym działaniu. Już lepsze są dotryski ale też to tylko takie zabezpieczenie które nie jest potrzebne przy odpowiedniej instalacji odpowiednio wyregulowanej. W tych silnikach najważniejsza jest dokładna regulacja CL ze skanerem OBD o OL obowiązkowo z zewnętrznym AFR bo nad OL sterownik silnika nie ma żadnej kontroli bo producent skrzywdził ten silnik pakując do niego zwykłą sondę lambda a nie szerokopasmową więc z tego powodu strojenie gazu obowiązkowo powinno się odbywać na drodze z wykorzystaniem zewnętrznej takiej sondy.
 
 
O3t 
Nowy Forumowicz

Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017
Posty: 16
Skąd: 3miasto
Wysłany: 04-04-2018, 21:45   

Mówisz że moja instalacja wraz OBD jest o kant rozbić, i trzeba poprawiać ... przycisnę mojego gazownika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.