2.0 Benzyna lpg. |
Autor |
Wiadomość |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 03-04-2018, 18:32 2.0 Benzyna lpg.
|
|
|
Dzień dobry
Chciałbym podzielić się złymi wiadomościami, otóż mój wóz odmówił posłuszeństwa. Mianowicie silnik- rysy na każdym cylindrze, brak widocznych śladów honowania. Chodzi jak polonez dosłownie w momencie zejścia z obrotów. |
|
|
|
 |
RedAxe
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 58 Skąd: Klucze
|
Wysłany: 03-04-2018, 20:20
|
|
|
Jaki przebieg?
Jaki rocznik?
Jaki olej i co ile wymieniany?
Kiedy założony gaz i jaki? |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 03-04-2018, 21:58
|
|
|
90 kkm
2012
5w30 co 10 kkm
na gazie przejechane 50 kkm, lpgtech z OBD
Nie mówię że to wina gazu, bo tego nie jestem pewny, okaże się jak rozbiorę silnik na czynniki pierwsze.
Drugi silnik czeka na przekładkę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-04-2018, 22:07
|
|
|
Zamiast 5W30 lepiej 5W40 a co do rys może w gniazdach świec miałeś jakieś zanieczyszczenia które dostały się do cylindrów podczas wymiany świec.
Często gaziarze podczas nawiercania kolektora nie zdejmują go tylko otwory wiercą i gwintują na samochodzie przez co wióry z wiercenia i gwintowania dostają się do silnika i przy pierwszym odpaleniu po montażu przelatują przez silnik ale aluminium czy plastik raczej nie powinny porysować powierzchni tulei cylindrów. |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 03-04-2018, 22:18
|
|
|
Olej lany z godnie z normami, kolektor plastikowy, był zdemontowany. Nawet gdyby nie był to przeleciałoby tak jak mówisz. W misce olejowej jest miał metalowy, palcem przejedziesz po ściance i masz na palcu osad. Bardziej obstawiam na to że stanął na pierścieniu i pękł a to spowodowało rysy cylindry. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-04-2018, 22:26
|
|
|
Z olejem rób jak uważasz Co do rys to raczej mało prawdopodobne aby pierścienie ot tak popękały i to na wszystkich cylindrach i porysowały jednocześnie wszystkie ale może silnik był przegrzany przez co pierścienie się zapiekły ale czy to by spowodowało porysowanie cylindrów to nie wiem. |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 03-04-2018, 22:33
|
|
|
Autko mam od nowości, nigdy go nie przegrzałem. Może to dziwnie zabrzmi ale on od samego początku głośno chodził. Gaz = wyższa temp spalania, skrócie mówiąc. Wszystko jest możliwe. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2018, 06:54
|
|
|
Źle dobrany bądź źle zamontowany lub źle wyregulowany gaz może mieć wpływ na temperaturę spalania ale nie sam gaz jak skład mieszanki paliwowej jest właściwy. Żeby dokladnie stwierdzić warto by było wyjąć tłoki.
Jeśli nie masz lubryfikacji oraz jesli nigdy nie przegrzaleś silnika a pierścienie były by zapieczone to chyba jednak jest coś nie tak z tym eko olejem. Osobiście nie zalała bym silnika (jak to możliwe) olejem xW30. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-04-2018, 08:46
|
|
|
Chyba pierwszy taki przypadek na forum.
daj znać co i jak. Bo też mam ochote na Outka z LPG... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-04-2018, 14:53
|
|
|
Jasne,lubre mam. Silnik będzie rozebrany. I to co uda się uratować to zostaje jako dawca części na przyszłość. Mam nadzieję że jestem jedyny i nikomu to się nie przytrafi. Szkoda bo marka fajna ale ostatnio jakość wykonania woła o pomstę, nie tylko u tej marki. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 04-04-2018, 15:59
|
|
|
A jezdzi jeszcze Outek? Jak coś to zapraszam na spotkanie w 3city...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14107&start=2010 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2018, 17:40
|
|
|
Na forum jest podobny temat tylko nie pamiętam czy dotyczył wersji 3 czy 2 ale chyba 3. Właścicielowi chyba podobnie padł silnik i rzeczoznawca stwierdził że to przez niewłaściwy serwis LPG przez dilera i chyba diler remontował silnik. Chyba właśnie lubra była puszczona zbyt obficie przez co powstał nagar i pierścienie się zapiekły. |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-04-2018, 18:38
|
|
|
Być może jest to przyczyna, nie mam elektronicznej. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2018, 20:58
|
|
|
Tu masz temacik o którym wcześniej pisałem, tam jednak poleciały zawory https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100275
Lubra, jaka by nie była, to tylko półśrodek i to jeszcze o wątpliwym działaniu. Już lepsze są dotryski ale też to tylko takie zabezpieczenie które nie jest potrzebne przy odpowiedniej instalacji odpowiednio wyregulowanej. W tych silnikach najważniejsza jest dokładna regulacja CL ze skanerem OBD o OL obowiązkowo z zewnętrznym AFR bo nad OL sterownik silnika nie ma żadnej kontroli bo producent skrzywdził ten silnik pakując do niego zwykłą sondę lambda a nie szerokopasmową więc z tego powodu strojenie gazu obowiązkowo powinno się odbywać na drodze z wykorzystaniem zewnętrznej takiej sondy. |
|
|
|
 |
O3t
Nowy Forumowicz
Auto: Fajny
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-04-2018, 21:45
|
|
|
Mówisz że moja instalacja wraz OBD jest o kant rozbić, i trzeba poprawiać ... przycisnę mojego gazownika |
|
|
|
 |
|