Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju z kolektora ssącego
Autor Wiadomość
marcowoj 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.6 inv '12
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 105
Skąd: Radziejów
Wysłany: 02-04-2015, 08:40   

Byłem w serwisie na ponownym sprawdzeniu czy są wycieki z pod kolektora dolotowego i wymienili mi 4 uszczelki kolektora w ramach gwarancji. Zobaczymy czy problem się już nie pojawi. Pracownik ASO powiedział, mieli już takie same problemy ale tylko w silnikach 1.6.
_________________

 
 
bouli1978 
Mitsumaniak
bouli

Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 78
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 02-04-2015, 15:39   

marcowoj napisał/a:
Byłem w serwisie na ponownym sprawdzeniu czy są wycieki z pod kolektora dolotowego i wymienili mi 4 uszczelki kolektora w ramach gwarancji. Zobaczymy czy problem się już nie pojawi. Pracownik ASO powiedział, mieli już takie same problemy ale tylko w silnikach 1.6.

W 1.8 są problemy z rozrządem, a w 1.6 trochę cieknie. Wolę 1.6 jak cieknie tzn, że jest olej w silniku :D
_________________
Gaz jest do zapalniczek
 
 
po.miras 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 108
Skąd: White slope
Wysłany: 03-04-2015, 22:26   

Też to miałem. Zrobione w ramach gwarancji. Opis usterki/naprawy to:
wymiana uszczelniaczy kolektora dolotowego po stronie ssącej
_________________
三菱ランサースポーツバック
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25-05-2016, 12:38   

Niestety po niecałych dwóch latach po wymianie uszczelek kolektora, znowu pojawił się u mnie olej w newralgicznej okolicy. :(
W związku z tym mam następujące spostrzeżenie:

Pierwszy raz wyciek pojawił się ok. pół roku po tym, jak zacząłem stosować inny olej niż poprzednio.
Od nowości (styczeń 2011) do stycznia 2014 lałem Fuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30, ale silnik brał mi trochę oleju - na zewnątrz było sucho.
Od stycznia 2014 leję Shell Helix Ultra 5W-40, od tej pory oleju praktycznie nie ubywa między wymianami ale pojawiają się wycieki spod kolektora.

Nie wiem czy może to mieć związek ze stosowanym olejem.
Napiszcie (ci, którym olej się sączy spod kolektora) jakiego oleju używacie i czy zanim przecieki się pojawiły stosowaliście inny olej.

Ma może ktoś metodę, jak się pozbyć w/w wycieków?
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-05-2016, 12:50   

Gdzie robiłeś wymianę :?: .
Problemem może być kiepski zamiennik lub zły moment dokręcenia :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25-05-2016, 17:51   

Bizi78 napisał/a:
Gdzie robiłeś wymianę :?: .

Her-Gum Zabrze
Bizi78 napisał/a:
Problemem może być kiepski zamiennik lub zły moment dokręcenia :doubt: .

...może to być, aczkolwiek przez ponad 1,5 roku było O.K., ostatnio dopiero widzę, że znowu jest wilgotno.
Poprzednio wyciek pojawił się na fabrycznych uszczelkach 5 miesięcy po skończeniu gwarancji.

Może podjadę z tym np. do p. Adamusa do Mikołowa - pozytywne opinie na forum. Może mają jakaś skuteczną metodę...
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
eccehomo 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan (CY0) 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2016, 11:17   

Ja miałem podobną przygodę. Przy przebiegu 58 kkm zaczęło mi się pocenie. Wymiana kompletu uszczelek za 405 zł (Mitcar W-wa). Uszczelki okazały się zbyt twarde i stąd wyciek (pocenie). Co do zapocenia, to pojawiło się przy przebiegu 57 kkm, kilka miesięcy po okresie gwarancji. Na pytanie o przyczynę awarii usłyszałem kilka teorii, ale mnie przekonuje jedynie ta mówiąca o pechu. Jak widzę, nie jest to przypadłość częsta, więc może rzeczywiście mieliśmy pecha :)
 
 
robkraj 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2016
Posty: 31
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 04-02-2017, 23:51   

Właśnie jestem po wymianie uszczelek kolektora wydechowego, obecny przebieg to zaledwie 43tyś km. W zeszłym roku pojawiło się delikatne pocenie z prawej strony połaczenia kolektora z blokiem silnika, obecnie rozszerzyło się na całą szerokość. Stąd decyzja o zakupie kompletu uszczelek (5 sztuk, 4 mniejsze i 1 większa - okrągłe oringi z wypustkami na całym obwodzie) cena 70zł za komplet.
Wymiana łącznie z czyszczeniem przepustnicy (przy okazji) zajęła około trzy godziny.
Zrobiłem zdjęcia: tutaj widać blok silnika ze zdemontowanym kolektorem , a tutaj kolektor z założonymi nowymi 4 uszczelkami ( 5-tej nie widać gdyż założona jest z boku)
_________________
Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 (engine 4A92), Invite, Innsbruck White, 2012r.
 
 
eccehomo 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan (CY0) 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2017, 11:52   

U mnie po ok. 15 tyś km problem powrócił. Nie jechałem do ASO. Pan Jacek (mój Mechanik - polecam) sprawdził i tak jak pisał Zorro winny jest zawór PCV. Obecnie zawór został przeczyszczony i na dzień dzisiejszy objawy ustąpiły. Podobnie jak Zorro zastanawiamy się nad separatorem.
 
 
senthic 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 19
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-01-2018, 23:32   

Dzisiaj też zauważyłem wyciek w swoim lancerze 1.6 mivec przy 50 tys przebiegu. Zamieszczam filmik który obrazuje dokładnie problem. Czy koledzy mieli to samo ? Przez ostatni rok zauważyłem, że ubywa mi trochę oleju... Tak, że po ostatniej wymienie (rok) miałem poniżej minimum.
https://youtu.be/-5ng_9POFKY

Widać zapocone śruby i olej który spływa po silniku...
 
 
grzesin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-01-2018, 01:49   

Witam . Miałem dokładnie to samo przy przebiegu 46000 km . Wymiana uszczelek uszczelnienie i czyszczenie w Germaz Wrocław ok 550 zł na razie po przejechaniu ok 8000 spokoj.
Proponuję też czyszczenie lub wymianę zaworka Pcv od odmy.
 
 
senthic 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 19
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-01-2018, 14:18   

https://youtu.be/-5ng_9POFKY

Właśnie wróciłem od mechanika. Powiedział, że te silniki tj. Mivec lubią zjeść olej, w szczególności jak lubimy trzymać je na wyższych obrotach. U mnie zjadł około 1.5 L od ostatniej wymiany tj około 20tys- przez ten czas dużo jeździłem po autostradach z prędkością bliską 180km/h. Jak chodzi o ten wyciek zamieszczony na w/w film to wstępnie wycenił 150 zł robocizna + około 60 zł uszczelki. De facto cała naprawa wyniesie mnie około 200zl. Zabiorę się za to dopiero w następnym miesiącu przy okazji wymienię filtry i oleje 😉
 
 
Sushi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: 22
Wysłany: 14-04-2018, 17:58   

Proponuje wymieniać na oryginalną uszczelkę. Sam wymieniłem w ASO rok temu i pytałem czy po jakimś czasie ten problem może wrócić (u mnie wyciek był niewielki na dwóch śrubach). Usłyszałem, że odkąd poprawiono te uszczelki to wszystkim, którym wymieniali problem już nie nawracał. Z tego co pamiętam łącznie z robocizną zapłaciłem 480zł. Na ogół kosztuje 550zł, ale to pewnie zależy od ASO, bo ceny są wielokrotnie mocno roztrzelone.
 
 
Masjesz 
Nowy Forumowicz
Masjesz


Auto: Lancer VIII 1,8 intense cvt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-06-2018, 16:23   

wymiana uszczelki pod głowicą w ASO - 2300 (uszczelka + robocizna).
Ja się zdecyduję na jakiś warsztat, bo to choroba tyle zapłacić
 
 
borys79skc 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2018
Posty: 6
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 20-10-2018, 16:35   Wyciek oleju z kolektora ssącego

Witam.U mnie wyciek zobaczyłem przy 60000 km.Szybka reakcja i wizyta w serwisie.Po oględzinach stwierdzono że te silniki tak mają.Wymiana uszczelki pomoże na 3 miesiące i będzie to samo.Trochę dziwne to dla mnie,jeżdżę dalej.
_________________
borys79skc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.