Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie Pajero na wyprawy i off road
Autor Wiadomość
robal87 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-03-2018, 21:44   Jakie Pajero na wyprawy i off road

Cześć Wszystkim!

Szukam i szukam i zdecydować się nie mogę. Poszukuję auta, które przewiezie mnie na wyprawę - w tym roku celuję w Czarnogórę. Mam zamiar autko lekko zmotać (lift 2-3", dobre ATki itp.). Oprócz tego, że Misiek ma mnie zawieźć na południe Europy chciałbym, aby było to auto na weekendowe jazdy po błotnistych polach i lasach ze znajomymi. Tak - wiem, chcę aby to było uniwersalne auto i nie da się osiągnąć takiego efektu, jednak myślę, że w jakimś stopniu da się przygotować, aby spełniało powyższe założenia.
No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II
- Pajero Sport

Trochę czytałem artykułów na temat Sporta i nie wszystkie były na tyle przychylne jeśli chodzi o właściwości terenowe tego auta. Proszę Was o opinie. Idealnie jeszcze jakbyście polecili i porównali silniki (zastanawiam się między 2.8 a 3.0 V6). Tak samo - które skrzynie w Pajero są lepsze - manualne czy automatyczne?
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 05-03-2018, 07:16   

Napisz do użytkownika "jawaldek" lub poczytaj jego posty.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-03-2018, 10:46   

robal87 napisał/a:
No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II

Jeżdżę Miskiem 2,8 TDI w automacie , LONG 1995 i nie ZAMIENIĘ NA NIC innego :) Dzielnie ratował nas z różnych opresji i w błocie po klamki jak i w wodzie na taką samą wysokość/głębokość. Teraz wspólnie dzielnie pokonujemy długie trasy. Oczywiście wszystko można było dokonać po odpowiednich modyfikacjach i przeróbkach. Na początku pod kątem off-road a teraz pod kątem turystyki. Wymiana płynów eksploatacyjnych i odpowiednie dbanie o samochód daje poczucie spokoju podróżowania. Tylko nie szalej :) i nie wybieraj się natychmiast po zakupie w daleką podróż. Poznaj samochód , jego możliwości , jego niedomagania i mankamenty->>> choćby z racji wieku :) i odpowiednio zareaguj w DOBRYM WARSZTACIE samochodowym . A jak wygląda Nasz Misiek zobaczysz na mojej stronie :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-03-2018, 22:56   

Pajero Sport albo 2.5 TD i chyba tylko ES lub 3.0Pb
2.8 najlepsze rozwiązanie i SS :)
pozdrawiam
 
 
robal87 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-03-2018, 22:06   

Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników :)

Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą :) - w Vitarce spaliłem prawie 2 :D )
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-03-2018, 15:57   

Cytat:
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników :)
a zajęta powierzchnia pod butlę nie jest istotna ?? Fakt na LPG zajedziesz dalej za taką samą kasę :) przy 3.0 V6 masz większe prawdopodobieństwo zlania silnika przy wodnej przeprawie :/ no nie koniecznie.... ale. Gdy z przyczyn różnych i dziwnych zabraknie LPG i benzyny to do diesla i olej rzepakowy zakupiony w sklepie spożywczym i jedziesz ->> nie jest to argument przeważający :) Automat ->> TAK zresztą każda pliszka swój ogonek chwali :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
robal87 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2018, 20:39   

No i kupiony! :)
Naczytałem się, nasłuchałem i wybrałem w końcu Pajero II 2.8 TD w wersji 3D (wiem, że mały na wyprawy, ale póki co to starczy, raczej więcej będę w błocie się taplać na razie:) ).
Mam go już drugi i tydzień i jestem bardzo zadowolony.
Udało mi się dostać wersję ze zdrową ramą, tylko buda nieco do roboty (ale tragedii nie ma), napędy itp. wszystko sprawne. Dzięki za wszelakie komentarze i rady :)
Teraz czas na lift i opony :D zamiar mam pójść w OME + opony Discoverer Cooper STT Pro
 
 
Pajero blue 
Nowy Forumowicz
Pajero blue

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018
Posty: 1
Skąd: piotrków trybunalski
Wysłany: 11-04-2018, 20:39   

Dlaczego nie 3,2 D.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2018, 06:45   

robal87 napisał/a:
Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników :)

Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą :) - w Vitarce spaliłem prawie 2 :D )


Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.

PS
Zapraszam na stronę https://www.facebook.com/trampwyprawy/ znajdziesz tam zdjęcia z wypraw na Bałkany w tym i do Czarnogóry :-)
 
 
DonVito 
Forumowicz

Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2017
Posty: 70
Skąd: Ze WSI
Wysłany: 14-04-2018, 21:59   

[quote="ruks"]
robal87 napisał/a:
Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?


Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.



LPG + zbiornik benzyny z pewnością da WIĘKSZY zasięg.
Pozostaje argument z butlą.
Za; zasięg i koszt tankowania.
Przeciw; "kradzież" miejsca w bagażniku na butlę.
2 vs 1.
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-04-2018, 22:47   

Trochę naciągane te 2 punkty. Zasięg będzie większy na PB + LPG ale wtedy już tanio nie będzie :?
Tym sposobem dla diesla też można policzyć 2 punkty: zasięg 600-700 km i brak butli na LPG :lol:
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.