Jakie Pajero na wyprawy i off road |
Autor |
Wiadomość |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-03-2018, 21:44 Jakie Pajero na wyprawy i off road
|
|
|
Cześć Wszystkim!
Szukam i szukam i zdecydować się nie mogę. Poszukuję auta, które przewiezie mnie na wyprawę - w tym roku celuję w Czarnogórę. Mam zamiar autko lekko zmotać (lift 2-3", dobre ATki itp.). Oprócz tego, że Misiek ma mnie zawieźć na południe Europy chciałbym, aby było to auto na weekendowe jazdy po błotnistych polach i lasach ze znajomymi. Tak - wiem, chcę aby to było uniwersalne auto i nie da się osiągnąć takiego efektu, jednak myślę, że w jakimś stopniu da się przygotować, aby spełniało powyższe założenia.
No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II
- Pajero Sport
Trochę czytałem artykułów na temat Sporta i nie wszystkie były na tyle przychylne jeśli chodzi o właściwości terenowe tego auta. Proszę Was o opinie. Idealnie jeszcze jakbyście polecili i porównali silniki (zastanawiam się między 2.8 a 3.0 V6). Tak samo - które skrzynie w Pajero są lepsze - manualne czy automatyczne? |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 05-03-2018, 07:16
|
|
|
Napisz do użytkownika "jawaldek" lub poczytaj jego posty. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-03-2018, 10:46
|
|
|
robal87 napisał/a: | No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II |
Jeżdżę Miskiem 2,8 TDI w automacie , LONG 1995 i nie ZAMIENIĘ NA NIC innego Dzielnie ratował nas z różnych opresji i w błocie po klamki jak i w wodzie na taką samą wysokość/głębokość. Teraz wspólnie dzielnie pokonujemy długie trasy. Oczywiście wszystko można było dokonać po odpowiednich modyfikacjach i przeróbkach. Na początku pod kątem off-road a teraz pod kątem turystyki. Wymiana płynów eksploatacyjnych i odpowiednie dbanie o samochód daje poczucie spokoju podróżowania. Tylko nie szalej i nie wybieraj się natychmiast po zakupie w daleką podróż. Poznaj samochód , jego możliwości , jego niedomagania i mankamenty->>> choćby z racji wieku i odpowiednio zareaguj w DOBRYM WARSZTACIE samochodowym . A jak wygląda Nasz Misiek zobaczysz na mojej stronie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-03-2018, 22:56
|
|
|
Pajero Sport albo 2.5 TD i chyba tylko ES lub 3.0Pb
2.8 najlepsze rozwiązanie i SS
pozdrawiam |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-03-2018, 22:06
|
|
|
Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników
Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą - w Vitarce spaliłem prawie 2 ) |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-03-2018, 15:57
|
|
|
Cytat: | A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników | a zajęta powierzchnia pod butlę nie jest istotna ?? Fakt na LPG zajedziesz dalej za taką samą kasę przy 3.0 V6 masz większe prawdopodobieństwo zlania silnika przy wodnej przeprawie :/ no nie koniecznie.... ale. Gdy z przyczyn różnych i dziwnych zabraknie LPG i benzyny to do diesla i olej rzepakowy zakupiony w sklepie spożywczym i jedziesz ->> nie jest to argument przeważający Automat ->> TAK zresztą każda pliszka swój ogonek chwali |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
robal87
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-04-2018, 20:39
|
|
|
No i kupiony!
Naczytałem się, nasłuchałem i wybrałem w końcu Pajero II 2.8 TD w wersji 3D (wiem, że mały na wyprawy, ale póki co to starczy, raczej więcej będę w błocie się taplać na razie:) ).
Mam go już drugi i tydzień i jestem bardzo zadowolony.
Udało mi się dostać wersję ze zdrową ramą, tylko buda nieco do roboty (ale tragedii nie ma), napędy itp. wszystko sprawne. Dzięki za wszelakie komentarze i rady
Teraz czas na lift i opony zamiar mam pójść w OME + opony Discoverer Cooper STT Pro |
|
|
|
 |
Pajero blue
Nowy Forumowicz Pajero blue
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2018 Posty: 1 Skąd: piotrków trybunalski
|
Wysłany: 11-04-2018, 20:39
|
|
|
Dlaczego nie 3,2 D. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2018, 06:45
|
|
|
robal87 napisał/a: | Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników
Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą - w Vitarce spaliłem prawie 2 ) |
Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.
PS
Zapraszam na stronę https://www.facebook.com/trampwyprawy/ znajdziesz tam zdjęcia z wypraw na Bałkany w tym i do Czarnogóry |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 14-04-2018, 21:59
|
|
|
[quote="ruks"] robal87 napisał/a: | Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.
|
LPG + zbiornik benzyny z pewnością da WIĘKSZY zasięg.
Pozostaje argument z butlą.
Za; zasięg i koszt tankowania.
Przeciw; "kradzież" miejsca w bagażniku na butlę.
2 vs 1. |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-04-2018, 22:47
|
|
|
Trochę naciągane te 2 punkty. Zasięg będzie większy na PB + LPG ale wtedy już tanio nie będzie
Tym sposobem dla diesla też można policzyć 2 punkty: zasięg 600-700 km i brak butli na LPG |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
|