Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza - układ dolotowy.
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-11-2017, 17:19   

Fajnie, że coś spróbowałeś.
Taki test (rzetelny) może wymagać np. 11 pomiarów w obie strony przez 2 różnych kierowców (w podobnych warunkach pogodowych i tym samym samochodzie itd) + analiza statystyczna, albo przynajmniej powiedzmy po 3 pomiary na 3 hamowniach.
W przeciwnym razie - jak robimy np. 1 lub 2 pomiary, to błąd pomiaru może być rzędu 10%.
A to już jest baardzo duży błąd.
Powiedzmy albo 9.5s albo 11.3s. :)
 
 
Maciek6778 
Forumowicz
Maciek6778


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2017, 09:51   

Kiedyś miałem założony oryginalny dolot K&N, jednak wydawał mi się trochę za głośny i go sprzedałem (pewnie któryś mitsumaniak teraz na nim jeździ;)), założyłem K&N 33-2392 na którym z powodzeniem jeździłem chyba 4 lata. Ostatnio stwierdziłem, że może jednak głośniejszy byłby fajny..? W każdym razie nie uśmiechało mi się wydawać kupę kasy na kolejny oryginał, więc postanowiłem zrobić małe DIY. Kupiłem obudowę filtra z rurą, pierwszy lepszy filtr za 20zł (tylko, żeby sprawdzić wymiary) i kawałek uszczelki zaciskowej. Wewnątrz obudowę okleiłem piankową matą wygłuszającą. Efekt prac na zdjęciach. Filtr później wymieniłem bo ten tani brzmiał kiepsko i teraz jest o wiele lepiej. Dźwięk jest naprawdę przyjemny, a moim skromnym zdaniem filtr jest bardziej "obudowany" i osłonięty w stosunku do dolotu K&N. Poza tym nie ma żadnych problemów ze średnicami rur itp. Modyfikacji proszę nie traktować super poważnie, zrobiłem to z nudów, natomiast efekt jest na tyle zadowalający, że jeżdżę tak już z pół roku;)
DSC_0053 by Maciek6778, on Flickr
DSC_0055 by Maciek6778, on Flickr
DSC_0057 by Maciek6778, on Flickr
 
 
 
ziulas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Stromiec
Wysłany: 14-01-2018, 19:25   

Maciek6778, Kolego skąd wziąłeś kawałek rurki gdzie jest mocowanie przepływomierza, chce założyć taki filtr u siebie w Colcie Ralliart jednak mocowanie przepływki jest w obudowie filtra powietrza, adaptera nie mogę znaleźć nigdzie a jak jest to w kosmicznych pieniądzach.
 
 
Maciek6778 
Forumowicz
Maciek6778


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2018, 09:49   

ziulas napisał/a:
Maciek6778, Kolego skąd wziąłeś kawałek rurki gdzie jest mocowanie przepływomierza, chce założyć taki filtr u siebie w Colcie Ralliart jednak mocowanie przepływki jest w obudowie filtra powietrza, adaptera nie mogę znaleźć nigdzie a jak jest to w kosmicznych pieniądzach.


Z obudowy, całą rurę z mocowaniem przeplywomierza wycialem z tej lewej części obudowy, ktorej nie ma na zdjęciu. Widać ta rurę na zdjeciu, filtr stożkowy jest założony na niej.
 
 
 
ziulas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Stromiec
Wysłany: 16-01-2018, 11:29   

U mnie się tak nie da ale mam zamiar taką rurkę właśnie wyciąc z takiej obudowy albo od outlander 2.4 mivec, występuje ten sam przepływomierz więc powinno pasować. Mam prośbę a byłbyś w stanie zmierzyć średnice tej rury zewnętrznej i wewnętrznej strony oraz średnice przepływki w miejscu uszczelki i jej głębokość montażową w tej rurze.
Jaki dałeś filtr stożkowy? Przy montażu filtra otwór montażowy pasowała czy dawałeś jakieś dystanse?
 
 
Maciek6778 
Forumowicz
Maciek6778


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2018, 14:01   

Wymiary bede mogl podac najwcześniej w weekend. A filtr k&n, montaz bez dodatkowych redukcji itp. Szukalem takiego, zeby srednica montazowa od razu pasowała
 
 
 
ziulas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Stromiec
Wysłany: 16-01-2018, 15:25   

Jak byś mógł podać wymiary byłbym bardzo wdzięczny :) Model filtra tez :)
 
 
Maciek6778 
Forumowicz
Maciek6778


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2018, 15:42   

ziulas napisał/a:
Jak byś mógł podać wymiary byłbym bardzo wdzięczny :) Model filtra tez :)


Wymiary

- wysokość całkowita 160mm

- szerokość (dół 150mm) (góra 120mm)

- wysokość filtracji 130mm

- otwór montażowy 76mm

ale model też sprawdzę dopiero w domu w weekend
 
 
 
ziulas 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt RalliArt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 15
Skąd: Stromiec
Wysłany: 16-01-2018, 22:42   

Dzięki :) I wymiary rury w miejscu przepływki i samej przepływki tak dla mojej pewności ale to już rozumiem że po weekendzie.
 
 
Maciek6778 
Forumowicz
Maciek6778


Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-01-2018, 21:59   

ziulas napisał/a:
U mnie się tak nie da ale mam zamiar taką rurkę właśnie wyciąc z takiej obudowy albo od outlander 2.4 mivec, występuje ten sam przepływomierz więc powinno pasować. Mam prośbę a byłbyś w stanie zmierzyć średnice tej rury zewnętrznej i wewnętrznej strony oraz średnice przepływki w miejscu uszczelki i jej głębokość montażową w tej rurze.
Jaki dałeś filtr stożkowy? Przy montażu filtra otwór montażowy pasowała czy dawałeś jakieś dystanse?


Więc tak:
średnica rury (tej na którą nakładamy filtr) - wewn 62mm, zewn 70mm,
średnica rury od przepływki (tutaj nie ma uszczelki) - wewn 32mm, zewn 35mm, całkowita głębokość do "kołnierza" - 63mm.
Filtr K&N 14084-2
 
 
 
M4ci3X 
Forumowicz
fotopstryk-sadysta


Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 136
Skąd: LLB
Wysłany: 21-04-2018, 10:58   

po przegrzebaniu tych kilkunastu stron i kilku podlinkowanych, pytanie o montaż wkładki K&N'a i zbliżonych zamienników - wymierzone przeze mnie wymiary filtra aktualnie zamontowanego:
długość: 270mm (pokrywa się z zamiennikami)
szerokość: 185mm (189mm u niektórych zamienników, mogłem niedomierzyć np zgiętą uszczelkę?)
wysokość: ~55mm cała wkładka (37mm w K&N 33-2392)

pytanie na dziś: jak upchnąć niższy filtr w większej puszce, jeśli jest składana jak kanapka na styk? macie może zdjęcia po montażu (najlepiej tego filtra u 4a92 do 2012)?

edit: wymiary OEMowego według jednego ze sklepów:
długość: 268mm
szerokość: 184.5mm
wysokość: 53.5mm
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 21-04-2018, 19:01   

U mnie filtr K&N 33-2392 wszedł na miejsce oryginalnego bez żadnego problemu.
Pasuje idealnie.
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 22-04-2018, 08:06   

u mnie podobnie 33-2392 pasuje, poza moją "wtopą" z dolnymi mocowaniami puchy przy pierwszym montażu to wszystko jest ok
 
 
M4ci3X 
Forumowicz
fotopstryk-sadysta


Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 136
Skąd: LLB
Wysłany: 24-04-2018, 13:40   



przyznam narobili mi mętliku bo każdy z 3 sprzedawców z alledrogo który się odezwał mówi że tak nie da rady, z czego jeden sprawdzając po VIN że dla mojego samochodu nie ma odpowiednika filtra tego typu :D
klamry są na styk na te fabryczne 54mm, stąd też moje wcześniejsze pytanie jak to by się miało domknąć :shock:
czy mógłbym prosić jakiegoś szczęśliwego użyszkodnika o fotkę i ewentualnie grubość zamiennika z jego obudową, szczególnie na 4a92 poniżej 04.2012?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 24-04-2018, 15:25   

M4ci3X, Widziałeś jak wygląda filtr K&N 33-2392 :?:
Spójrz na zdjęcie, a zrozumiesz dlaczego musi pasować. :wink:

https://www.knfilters.com...3-2392_inst.pdf
:roll:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.