Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bizi78
25-05-2018, 20:57
Wyłączanie pompy paliwa - jak zrobić?
Autor Wiadomość
tbik 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Star II 1,2L 2017r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2018, 18:30   Wyłączanie pompy paliwa - jak zrobić?

Witam.

Chciał bym zrobić dodatkowe zabezpieczenie antykradzieżowe, w postaci przełącznika odcinającego pracę pompy paliwa (lub inny element potrzebny do uruchomienia samochodu).

Jak według was najlepiej to zrobić?
Chyba najwygodniej będzie wpiąć się gdzieś przy bezpieczniku pompy, tylko który to bezpiecznik?
I co zrobi komputer, gdy za którymś razem sam zapomnę włączyć pompę przed uruchomieniem?

Doradźcie coś.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-05-2018, 23:25   

Ja bym przerwał przewód sygnałowy idący z komputera silnika do cewki przekaźnika.
Jeśli nie wyłączysz zabezpieczenia to tylko nie odpalisz auta, nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków. Do wyłączania zabezpieczenia zamiast zwykłego przycisku można wykorzystać ukryty pod tapicerką kontaktron wyzwalany magnesem.
 
 
tbik 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Star II 1,2L 2017r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2018, 05:42   

Fajny pomysł z tym kontaktronem, tylko jakie parametry musiał by spełniać?
Trochę tego jest:
Moc przełączania:?
Prąd przełączny:?
Maksymalne napięcie przełączania:?
no i jeszcze jakaś konfiguracja styków, co jeśli dobrze rozumiem, definiuje czy kontaktron będzie remanencyjny czy nie, co znów jeśli dobrze rozumiem, oznacza że w celu włączenia lub wyłączenia trzeba będzie przyłożyć pole magnetyczne, lub w przypadku nieremanecyjnego, na stałe mieć przyłożone pole aby obwód był zamknięty.

Pytanie jeszcze jak znaleźć ten kabel sygnałowy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-05-2018, 22:05   

Potrzebny kontaktron na napięcie 12V ze stykami rozwartymi a jak przyłożysz magnes to mają się zewrzeć a jak zabierzesz to się rozwierają. Prąd przełączany taki jaki potrzebuje cewka przekaźnika przerywającego obwód pompy.
 
 
tbik 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Star II 1,2L 2017r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2018, 19:27   

A wiesz może jaki prąd potrzebuje cewka przekaźnika przerywającego obwód pompy?

No i jeszcze ważniejsze pytanie, jak zlokalizować ten przewód sygnałowy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.