Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Pajero Sport 2000 kopci
Autor Wiadomość
Gasparone 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Bielawa
Wysłany: 03-06-2018, 10:05   [2.5 TD] Pajero Sport 2000 kopci

Dzień dobry.
Rok temu kupiłem Pajero Sport 2,5 TD z 2000 r., z którego jestem zadowolony gdyby nie małe ale... czyli chmura czarnego dymu, która się za nim ciągnie.
2 miesiące temu oddałem go do polecanego serwisu diesla w Sobótce.
Tam zregenerowano pompę,
Sprawdzono wtryski - ok
Sprawdzono turbinę - ok
Za co zapłaciłem 800 zł i ... jak kopcił tak kopci, choć właściciel serwisu twierdzi, że o połowę mniej (ale nie takiego efektu oczekiwałem od "fachowców)
Po tym, sprawdziłem EGR - był zaślepiony, już jest odślepiony i czysty,
Wyczyściłem intercooler,
Przewody od trubiny są szczelne,
Rozrząd wymieniony po zakupie, raczej jest zamontowany poprawnie bo samochód pali od strzała i silnik pracuje prawidłowo,
Nie mam porównania z innymi Sportami, ale wg mnie moc i praca silnika są ok.
We wstecznym lusterku widzę czarny dym przy każdym przyśpieszaniu i to przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia. Przy wjeżdżaniu na wzniesienie przy ok. 2500 obrotów na 5 biegu (czyli nie stromizna) dymi. Na postoju, gdy go przygazuję wyrzuca czarne chmury. Jest to mój 5 samochód z silnikiem diesla i rozumiem, że diesel czasami puści dymka, ale to przy moim Sporcie to nie jest normalne.
Co mogę zrobić jeszcze? Albo kto może mi w tym pomóc na Dolnym Śląsku?
Gasparone
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 04-06-2018, 19:45   

u mnie kopcił jak mi przeskoczył rozrząd, odpalał normalnie, zrobił się trochę słabszy ale nie jakoś super wyczuwalnie, nie wiem co to za regenerację pompy Ci zrobili :doubt: sama regeneracja jest kilka razy droższa niż ty zapłaciłeś za całość
 
 
myszakowaty 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2018, 06:57   

Jaki przebieg auta?
 
 
Gasparone 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Bielawa
Wysłany: 06-06-2018, 06:59   

Przebieg auta (zakładając, że jest prawdziwy) - 285 tys. Wczoraj zauważyłem ze mam bicie koła pasowego na wale. .. co mogłoby rzeczywiście wskazywać na rozrząd.
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 06-06-2018, 18:11   

Te koła mają tłumik drgań który lubi się zużyć i wtedy koło może mieć bicie
 
 
hunter871 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 65
Skąd: Namysłow
Wysłany: 06-06-2018, 23:47   

te koła pasowe powinno sie wymienic przy każdej wymianie rozrządu tak mi powiedzieli w serwisie
 
 
Gasparone 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Bielawa
Wysłany: 07-06-2018, 20:53   

Zaraz po zakupie samochodu (czyli rok temu) został wymieniony rozrząd a razem z nim te koła pasowe bo też miały bicie. Tyle że przez ten rok przejechałem 15 tys km, czyli zużyłyby się "nieco" za szybko :-(
 
 
seba86 
Forumowicz

Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 103
Skąd: Brzesko
Wysłany: 07-06-2018, 21:45   

Wiec albo zamiennik kiepskiej jakości a takich nie brakuje albo te bicie spowodowane jest przez jakiś poważniejszy problem jak na przykład krzywy wał choć nie wiem co by się musiało zdarzyć ażeby doszło do takiej "awarii"
 
 
Gasparone 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018
Posty: 5
Skąd: Bielawa
Wysłany: 18-06-2018, 19:37   

Śpieszę wyjaśnić, żebyście nie myśleli, że o pomoc prosiłem, a jak mi pomogliście to już o Was zapomniałem ;-)
Okazało się, że koło pasowe było niedokręcone o mniej więcej 2 obroty nakrętki. Koło sprawdzone na tokarce - jest ok. Minimalne bicie zostało, więc chyba na wale. Przy okazji zostały wymienione uszczelniacze przy rozrządzie, bo ciekł olej.
W temacie kopcenia. Została skorygowana mieszanka na pompie, wyregulowane zawory i kąt wyprzedzenia wtrysku. Nie miałem okazji wiele przejechać, jakieś 2-3 km przez zatłoczone miasto. Wydaje się, że kopci mniej ale jednak kopci... Zostawiłem samochód u elektromechanika, bo po wymianie elektrozaworów od napędów kontrolka napędów świecie na stałe bez względu na pozycję dźwigni, wcześniej migała na 2h, a na pozostałych świeciła tak jak powinna światłem stałym, ale to chyba w innym temacie. Napędy się załączają. Taki fajny samochód a tyle w nim drobiazgów które nie działają tak jak trzeba...
Dziękuję, za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.