[II 2.2 DID] Wymiana EGR - co począć? |
Autor |
Wiadomość |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 04-06-2018, 18:47 [II 2.2 DID] Wymiana EGR - co począć?
|
|
|
Cześć.
Okazuje się że muszę wymienić egr. Samochód szarpie w pewnym zakresie obrotów.
Komputer wykazał błąd egr i o zgrozo skończony katalizator ! ( o co chodzi może to przez wadliwie działający egr wyskakuje taki błąd)
No I teraz co sądzicie?
- zakupić nowy ( gdzie najlepiej bo w SOS pewnie wskazują słono)
- zregenerować ( parę firm namierzyłem z gwarancją)
Co byście zrobili. 😉
Pozdrawiam |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 04-06-2018, 22:12
|
|
|
Osobiście to bym najpierw go obejrzał czy z przewodami wszystko OK, potem wyjął i wyczyścił. I dopiero przy braku poprawy rozważałbym kolejne opcje.
Nie wiem jaki masz silnik czy franc. czy jap. (najlepiej popraw to w opisie) ale w każdym razie w tym pierwszym dostęp jest b.nieciekawy z każdej strony. |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 04-06-2018, 23:40
|
|
|
Ale jak poznać czy Francuz czy Japończyk ?
Dziś zająłem pokrywę i wygląda na to że zawór siedzi między silnikiem a grodzią pod rurą od filtra powietrza.
Czyszczenie nic chyba nie da ponieważ zmagam się z tymi dolegliwościami od 3 lat (wtedy był oczyszczony i nie na wiele się to zdało).
Przyzwyczaiłem się do tych zadławień ale czas się z tym rozprawić.
Jak dobrać zawór od pierburga? Jakiś numer trzeba podać czy coś ?
Pozdro |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 05-06-2018, 13:38
|
|
|
nie wiem jak miski z innymi silnikami ale 2.0DID maja wklejke na masce od spodu po srodku |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 05-06-2018, 19:22
|
|
|
Najpierw ustal jaki masz silnik. Ja mam to napisane na tabliczce od spodu maski. Z tego co pisze kajos Mitsu ma tak samo. A jak Ci się nie chce dociekać to ściągnij kapę z głowicy i zrób fotkę.
--
Możesz jeszcze zrobić mały eksperyment - zaślep przewód z EGR do kolektora. Jakaś prowizoryczna blaszka (choćby z puszki od piwa) z dziurką czy bez. Jak się poprawi to znaczy, że EGR. |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 10-06-2018, 15:09
|
|
|
Cześć
Poniżej fotki naklejki na masce oraz silnika. Ja niestety po tym nie mogę stwierdzić czy japończyk czy francuz.
 |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 10-06-2018, 15:13
|
|
|
Francuz |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 10-06-2018, 15:41
|
|
|
No to super.
Czyli mogę zapakować egr w postaci pierburg od peugeota? |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-06-2018, 11:51
|
|
|
michalsiak napisał/a: | No to super.
Czyli mogę zapakować egr w postaci pierburg od peugeota? |
Yessss |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 11-06-2018, 12:17
|
|
|
No to super.
Przeszukałem internety, za Pierburga trzeba dać 550 - 590 zł ale widziałem także zawory za 400 zł ale z firmy NTY ale nie wiem czy warto dla oszczędzenia 150 zł pakować się w coś niesprawdzonego.
Może ktoś miał styczność z tą firmą? |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 12-06-2018, 11:42
|
|
|
michalsiak napisał/a: | No to super.
Przeszukałem internety, za Pierburga trzeba dać 550 - 590 zł ale widziałem także zawory za 400 zł ale z firmy NTY ale nie wiem czy warto dla oszczędzenia 150 zł pakować się w coś niesprawdzonego.
Może ktoś miał styczność z tą firmą? |
Mam czujniki ABS z tej firmy i dają rade choć EGR wolałbym w oryginale |
_________________
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 19-06-2018, 12:48
|
|
|
No i dojechał Pierburg koszt 570 z przesyłką.
Pytanie czy dam radę wymienić czy zlecić warsztatowi.
Jest gdzieś jakiś tutorial? Potrzeba później adaptacji? Komputera?
Pozdrawiam |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 19-06-2018, 13:08
|
|
|
Szkoda kasy trzeba było jechać by to wypisać z kompa i program i spokój na wieki |
|
|
|
 |
|