Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Lancera VII kombi 1.6/2.0 ?
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-06-2018, 20:59   

Kosmopolak napisał/a:

Tzn. mogę dalej jeździć bez obaw? Bo ta co w kontroli u mech. wyszła to Lambdasonda Bank 1 Sensor 1, nie wiem która to. Po nr, jako 1.


Na szybko w gogle powiedziało, że to druga. Faktycznie to pierwsza. Więc gorzej... Sorry za zamieszanie.

To jest obwód grzewczy więc IMO można trochę pojeździć po prosty później daje dobry odczyt. Ale bez przesady.

Tu jest mój wpis:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1500297#1500297
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 25-06-2018, 21:39   

krzychu napisał/a:

Tu jest mój wpis:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1500297#1500297


Nie ma problemu, dzięki:)

Kabel od sondy sprawdziłem tak"na oko" , wygląda dobrze, tak samo ten kabel co idzie do wtyczki od sondy,kabel sondy parę razy odpiąłem i ponownie wpiąłem, sprawdziłem czy dobrze siedzi, jest ok, natomiast stwierdziłem po paru jazdach itp., że kontrolka silnika zapala się jak jest zimny, po ok 10km zgasła, dziś miałem tak dwa razy, rano, po nocy od razu się paliła, pojeździłem z 5-10km, parę razy wyłączyłem ponownie uruchomiłem nie paliła się aż do wieczora, wyszedłem od razu odpaliłem i kontrolka świeci, znowu parę razy wyłączyłem , ponownie uruchomiłem, nic, przejechałem z 10km, restart, nie pali się kontrolka. Poczytałem też na forum niemieckim coś i ktoś tam powiedział, że miał taki problem identyczny jak ja i przy zimnym silniku świeciła się kontrolka , po pewnym czasie jak był ciepły gasła. Wymienił sondę i jest ok.
Także tak zrobię też.
Jest to możliwe, że tak duża róznica w cenie między tą Denso DOX 0314 za 70 euro z netu a tą z serwisu Mitsu za 360Euro? Czy ta z Mitsu to jeszcze inna sonda? Czy tak duża marża dla Mitsu?

Jak już wiem, o którą sondę chodzi i gdzie ona jest, to mogę ją sam wymienić??? Na coś trzeba zwracać uwagę przy wymianie?Jakieś zasady czy coś? Czy po prostu odpiąć kabel z wtyczki odkręcić i wymienić?


Znalazłem krzychu w Twoim linku do forum mitsu link do denso- i tam nie ma do mojego modelu denso dox 0314, tylko inne , o co kaman??
http://denso.elcome.co.uk...ww.denso-am.eu/

Blue Print ADC47052- ta też pasuje? Właśnie z Twojego linku wyczytałem, w sumie jest jeszcze tańsza jak Denso , =50 Euro.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-06-2018, 22:06   

Ja sam wymieniłem. Ale bez takiej nasadki:
http://allegro.pl/klucz-d...chiwum_allegro&

raczej nie podchodź. No i ja miałem oryginał w dobrej cenie więc wtyczka plug & play, skasowanie błędu i tyle. Przy zamienniku trzeba lutować lub złożyć wtyczkę.
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 25-06-2018, 22:21   

Tzn. jak kupię to Denso czy Blue Print to muszę lutować czy wtyczkę składać? Ale w nich jest już wszystko złożone czy źle to widzę?
https://www.amazon.de/Blu...e/dp/B00B8YIMIO
https://www.autoteiledirekt.de/denso-1665413.html

Hmm bez tego specjalnego klucza nie odkręce sondy i nowej nie dokręcę, zwykłym kluczem płaskim czy innym?

Błąd się automatycznie po wkręceniu nowej sondy nie skasuje?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-06-2018, 22:34   

Kosmopolak, odkręcisz oczkowym tylko lekko go natnij szlifierką żeby przeszły kable. No i oczywiście klucz musi być dobrej jakości. Wcześniej zalej obficie penetratorem i przed odkręcaniem stuknij delikatnie nakrętke. Oczywiście wykrecamy na zimnym silniku.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 25-06-2018, 22:47   

OK :D

To pytanko jeszcze co do wyboru,poleciłeś mi to denso czy to Denso dox 0314 bedzie dobre? Bo w katalogu denso, z mojego linku powyzej, pokazuje mi inne? Jak mam to rozumieć?
Czy ten Blue Print też może być?
Dokręcać jakoś specjlanie mocno, średnio,lekko czy musi być z Nm?
Jak wymienię sondę i odłączę akumulator na parę minut to się pamięć nie wyczyści?A co za tym idzie błąd?

Dzięki Wam.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-06-2018, 22:51   

Kosmopolak napisał/a:
Tzn. jak kupię to Denso czy Blue Print to muszę lutować czy wtyczkę składać?

Chyba już kiedyś pisałem, że są dwa rodzaje zamienników np. DENSO, bez wtyczki (tańsza) i z wtyczką (droższa).
Do tańszej trzeba pozaciskać kostkę ze starej sondy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 25-06-2018, 22:57   

Bizi78 napisał/a:


Dzięki, kupię tą gotową, droższą, tak też mi ten mechanik-Niemiec odradził te składane, przez dodatkowy opór czy coś na złączu i przez to b.możliwe błędy i usterki w przyszłości.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-06-2018, 23:00   

Bzyk_R1 napisał/a:
odkręcisz oczkowym


Moim zdaniem nie. Przeszkadza osłona termiczna.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-06-2018, 23:07   

Kosmopolak, dokręcasz z wyczuciem. Tam nie ma miedzianej podkładki ktora się podda ale i gwint sporo wytrzyma. Na pewno nie dokręcaj przedłużką z rurki :-D po odpięciu akumulatora wykasujesz bład z pamięci sterownika nic złego się nie stanie. Musisz potem tylko zrobić adaptację. Też nic trudnego poczytaj.

http://japancars.ru/index...alog/mitsubishi

Tutaj znajdziesz wszystkie numery części po VIN.ie i bez problemu dopasujesz ewentualnie zamienniki.

[ Dodano: 25-06-2018, 23:14 ]
krzychu napisał/a:
Bzyk_R1 napisał/a:
odkręcisz oczkowym


Moim zdaniem nie. Przeszkadza osłona termiczna.


Racja, zwykły rurkowy można naciąć. W 4g63t mam inaczej lambdę ;-)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 25-06-2018, 23:27   

Super , dzięki.
Po VIN pokazalo mi Denso dox 0422 za 60E albo innych marek np. Vegaz za 150 euro...Płaci się za znaczek tylko czy jakaś róznica w tej sondzie Vegaz?

No sprobuje sam odkrecic, jak nie da rady to dam mechanikowi.
Wlasnie na innym forum wyczytałem, ze jak nie dawali rady na zimnym silnku odkrecic to celowo odpalali i na cieplym czy goracym silniku odkrecali bez problemu(przy odlczonej wtyczce). Co o tym sadzicie? W ostatecznosci? Czy to zly pomysl?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-06-2018, 07:47   

Jak na zimnym nie pojdzie, to na cieplo, najlepiej palnikiem nagrzac nakretke i probowac odkrecac, jak nie to ostro rozgrzac uklad wydechowy - trzeba uwazac przy tym aby sie nie poparzyc. Jezeli nawet sonda nie bedzie chciala sie odkrecic to trzeba ja rwac na sile, z reguły nie powinna sie urwac, ale gwint sie zasyfia i niszczy. przy dobrych wiatrach wystarczy nakretke przegwintowac M18x1.5, w najgorszym wypadku wyciac i wspawac nowa.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-06-2018, 10:29   

Kosmopolak napisał/a:
Po VIN pokazalo mi Denso dox 0422 za 60E albo innych marek np. Vegaz za 150 euro...Płaci się za znaczek tylko czy jakaś róznica w tej sondzie Vegaz?

Ja bym brał DENSO, większość forumowiczów tej firmy bierze do swoich miśków 8) .
W moim przypadku do odkręcenia drugiej sondy pod autem był potrzebny palnik.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Kosmopolak 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2.0 SW 2006
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 25
Skąd: WKZ
Wysłany: 26-06-2018, 10:40   

Moja teoria o nie działaniu sondy na zimnym silniku padła, dziś po nocy odpaliłem i nie świeci się kontrolka , przejechałem 30km , wszystko ok. Więc już nie wiem.
Podjechałem do serwisu Mitsu, tam mi oczywiście powiedzieli, że podpiąć pod kompa trzeba itd. to im powiedziałem, że wczoraj to zrobiłem w Boschu, to powiedzieli, że oni w Mitsu mają lepsze narzędzia do tego i mogę to lepiej zdiagnozować...Nie bardzo mi się chce w to wierzyć..Cena za podpięcie do kompa w Mitsu 50Euro...w Boschu 25E
Ale powiedzieli mi w Mistu, że jak się pojawia kontrolka sporadycznie, to mogę dalej tak jeździć,nie jest konieczna wymiana sondy, chyba, że będzie mi stale świecić- nie wiem czy w to wierzyć mówiła mi to kobieta z z Mitsu chyba z działu handlowego...Jak uważacie?
Podjechałem do Boscha z powrotem, powiedziałem to co mi w Mitsu o ich lepszej diagnozie powiedzieli...trochę się gość(wygląda na kumatego) zaśmiał...chyba wyczuł, żę Mitsu chce klienta odbić...

Podałem mu w Boschu ten nr modelu tej sondy..ale oni tańszej jak 340 Euro nie mają...nie wiem jak to jest możliwe, jak w necie jest Denso za 60E...Powiedział mi, żę mogę sam kupić i dać ją do zamontowania ale wtedy montaż będzie parę Euro droższy(niewiele) no i nie dają mi gwarancji na to , jak sam kupię.

Na razie się zastanawiam czy w ogóle kupować i wymieniać? Jak jest od czasu do czasu ta kontrolka silnika? Jak sądzicie?

[ Dodano: 26-06-2018, 10:42 ]
Bizi78 napisał/a:


Dzięki, jak już , i o ile, to będę wymieniał na razie tylko tę pierwszą sondę, tam gdzie mi błąd pokazało.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-06-2018, 10:56   

Do kompleksowej diagnostyki sondy w ASO za pomocą MUT-a musi palić się CE, oczywiście związany z sondą :wink: .
Co do wymiany drugiej to tylko miałem na myśli sposób na odkręcenie w przypadku zapieczenia, nie każę ci tej sprawnej wymieniać 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.