Dławienie podczas gwałtownego dodania gazu - co to? |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-08-2018, 23:15
|
|
|
Zrób jeszcze z 20 - 30 km aby korekty się ustabilizowały bo 10 to trochę mało. Jak możesz to sprawdź jakie wartości maja korekty paliwowe, krótkoterminowa (STFT) i długoterminowa (LTFT) na biegu jałowym na rozgrzanym silniku bez obciążenia. |
|
|
|
 |
wiewioor
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Kwi 2013 Posty: 282 Skąd: Rz-ów
|
Wysłany: 02-08-2018, 21:49
|
|
|
Jakkolwiek możesz pojeździć jak napisał plecho1, ale czy STFT nie powinna zadziałać od razu? No chyba, ze wartości mocno poza możliwość korekty.
Ewentaulnie:
Jak się nie mylę korekty są przechowywane w pamięci RAM ECU. Więc odpięcie klem akumulatora (tudzież backup) może spowodować skasowanie zapamiętanych wartości korektowych w tym LTFT. |
|
|
|
 |
Alufelgi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-08-2018, 22:42
|
|
|
KOLEDZY:
1) Wymieniłem nowe świece NGK Irydowe ( stare były bardzo zużyte widać gołym okiem)
2) Wyczyściłem dokładnie przepustnice i dolot (dolot sprawdzony bez uszkodzeń,pęknięć)
3) Zrobiłem na zakręconej bulti gazowej około 80km...na benzynie te same objawy także to nie wina ustawienia gazu.
4) Filtr powietrza nowy - bez filtra tak samo robi jak z filtrem...
Usterka zadławiania się po dodaniu gwałtownie gazu z wolnych obrotów nadal występuje!
Na kompie po ostatnim skasowaniu żadnych błędów ( po jeździe na benzynie i gazie)
Po dodaniu gazu gdy zamula słychać "łuuuu..." jak by zaciągało powietrzem się albo wypychało..
Może macie jakieś jeszcze sugestie?? Czy pozostaje zawieść do mechaniora...:/
Dodam że troszkę słychać zawory...czy możliwe jest że to przez nie taki objaw...i jak się ma sprawa ustawiania zaworów...trzeba coś wymieniać czy tylko ustawi mechanik ? jakie koszta?? bo nie wiem czy brnąć w to...czy jeździć tak dalej..
|
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-08-2018, 07:59
|
|
|
Sprawdzić zawory, to pierwsza sprawa w takiej sytuacji - bo jeśli są za duże luzy na wydechu, to tracisz ciśnienie przy większym bucie. Może też odma ?
Ja myślę, że w ogóle czeka Cię wizyta u elektromechanika, bo dobrze byłoby też sprawdzić mapę benzyny - może rozjeżdżają Ci się korekty a przy bucie po prostu go...zalewa paliwem. Jak w kosiarce. |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
|