[MSS 1,3 GAZ] |
Autor |
Wiadomość |
orlo2299
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-07-2018, 23:24 [MSS 1,3 GAZ]
|
|
|
Witam, od niedawna jestem posiadaczem MSS 1,3 z instalacją gazową 34l
z takim przyciskiem
http://www.drypa.pl/cache...b6a6709c80d.jpg
Mam pewien problem. Na przycisku mam jedną zieloną kreskę (myślę ze to rezerwa), po 1-2 min jazdy zaczyna ona piszczeć 4 razy i mrugać wydaje mi sie ze wtedy następuje przełączenie na paliwo. Chciałem dziś to sprawdzic i wlałem 5 l paliwa oczywiscie jak pojeździłem zaplaiłą sie rezerwa.
Czym możę to być spowodowane ? Wygląda na to jak by gaz nie chciał sie wylać do końca i zaczyna sam żreć benzynę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-07-2018, 07:02
|
|
|
Nie bardzo rozumiem, czyli zatankowałeś 5l LPG i mimo że gaz jest w zbiorniku to dalej silnik sam przełącza się na benzynę czy tylko wskaźnik źle wskazuje?
Silnik przełącza się na benzynę nie z powodu wskazania wskaźnika a np. z powodu niskiego lub zbyt wysokiego ciśnienia gazu lub z powodu niewłaściwej temperatury gazu. Możliwe że masz zapchane filtry gazowe lub zabrudził się i się zacina któryś z dwóch elektrozaworów gazowych lub padł reduktor lub czujnik ciśnienia lub temperatury gazu lub czujnik temperatury reduktora. |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 27-07-2018, 07:44
|
|
|
Zazwyczaj jak kończy się gaz, to następuje automatyczne przełączenie na benzynę, piszczenie ma tylko Tobie jasno zasygnalizować, żebyś pomyślał o zatankowaniu gazu. Jeśli piszczenie nie ustępuje, to wystarczy wcisnąć ten przycisk i tak jakby dać znać "komputerowi", że "przyjąłeś do wiadomości, że gaz się skończył. |
|
|
|
 |
tom.f
Forumowicz
Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 68 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27-07-2018, 10:39
|
|
|
Kiedy byly wymieniane filtry?
Mozliwe ze plywak w butli zle wskazuje poziom gazu.Ale najpierw zatankuj do pelna lpg i obserwuj. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-07-2018, 14:10
|
|
|
Jeśli dalej przerzuca na benzynę po zatankowaniu kilku litrów to jednak do pełna bym nie tankował jakby przyszło wypuszczać gaz ze zbiornika. Znam przypadek że uszkodził się zaworek zabezpieczający przed nagłym wypływem gazu po rozerwaniu przewodu i blokował przepływ zbyt szybko co uniemożliwiało jazdę na LPG i jednocześnie opróżnienie zbiornika. Aby to naprawić trzeba było wymienić wielozawór zbiornika przy czym pełny zbiornik był by niezłym problemem |
|
|
|
 |
orlo2299
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2018, 15:59
|
|
|
tom.f napisał/a: | Kiedy byly wymieniane filtry?
Mozliwe ze plywak w butli zle wskazuje poziom gazu.Ale najpierw zatankuj do pelna lpg i obserwuj. |
Gaz był zakładany pod koneic 2016 roku wszystko udokumentowane.
Ogólnie chodzi o to że on robi nie całe 260-270km na całej butli 26-27 l wchodzi do pełna. Po przejechaniu jest jedna kropka która miga i piszczy wtedy następuje przejsćie na benzyne. Jak to jest z tą rezerwą ? |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-07-2018, 18:28
|
|
|
Mrugająca jedna "kropka" to sygnalizacja "rezerwy" gazu. Butla 34l więc 80% z tego to jakieś 27l i tyle powinno być gazu "do pełna". Spalanie na poziomie 10l LPG / 100km wydaje się być prawidłowe (w mieście z klimą). Instalacja przechodzi automatycznie na benzynę gdy jest już za słabe ciśnienie LPG i sygnalizuje to także dźwiękiem abyś był świadom, że jedziesz już na benzynie. Podejrzewam, że zaczyna "pikać" przy przyspieszaniu? Takie uroki jazdy na LPG |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
tom.f
Forumowicz
Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 68 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30-07-2018, 09:27
|
|
|
"Zadne uroki jazdy na gazie". Jesli sie przelacza na benzyne w czasie przyspieszania to moze oznaczac ze reduktor nie wyrabia,jest za slaby.Lub masz tak ustawiona instalacje ze przy wyzszych obrotach ma sie przelaczyc na pb.
Sam mam lpg i nie mam zadnego problemu z gazem a czasami to i podkrece do 6 tys. i nie ma takiej sytuacji zeby przechodzil na benzyne. |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-07-2018, 09:45
|
|
|
tom.f, pamiętaj że orlo2299 prawdopodobnie po raz pierwszy wsiadł do auta z LPG. Dlatego mając na myśli owe "uroki" myślałem o:
- większym nieco niż na Pb zużyciu paliwa LPG (do ok 20%);
- niemożliwości zatankowania butli w 100% (ok 80% nominalnej objętości)
- przełączaniem się na benzynę gdy gazu mało właśnie w czasie przyspieszania (zauważ, że na jałowych byś butlę "osuszył" do zera, a jak pedał w podłodze to szybciej się przełączy).
Też jeżdżę na LPG od 10 lat, też nie mam z nim żadnych problemów ale trzeba te kilka informacji sobie przyswoić, żeby bezproblemowo to eksploatować. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
tom.f
Forumowicz
Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 68 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30-07-2018, 10:35
|
|
|
Ok. Racja. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 06-08-2018, 11:22
|
|
|
Ten bajer z diodami można w miarę wykalibrować u gazownika. Mi nigdy nie paliła się czerwona lampka . Ostatnią zawsze była zielona a potem szybkie mruganie tej małej okrągłej i przełączenie na benzynę. Obecnie mam tak że czerwona zapala się gdy w baku mam 10L gazu, pozostałe mnie interesują w jakiej częstotliwości km gasną. Ale te diody reguluje się podobno napięciami . Jak będziesz na przeglądzie LPG zapytaj gazownika czy nie masz ustawionych " przypomnień" o wymiane filtrów co 10tys km. Ile ja się nagłowiłem by wiedzieć że to akurat piszczy w samochodzie. Mam Staga 4 eco |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-08-2018, 16:57
|
|
|
Tak naprawdę to na LPG najlepiej jeździć na ilość km. Ważne aby resetować licznik km. I nie można sugerować się wskazaniem średniego zużycia paliwa z komputerka - gazu wychodzi ok 20% więcej niż spalanie z wyświetlacza. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-08-2018, 11:15
|
|
|
tomwasz napisał/a: | I nie można sugerować się wskazaniem średniego zużycia paliwa z komputerka |
który i tak pokazuje około 0,5 l na 100 km w dół |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-08-2018, 17:40
|
|
|
Ale czasem to wskazanie pozwala dostrzec problem z instalacją jak wartości zaczynają się niestandardowo zmieniać. |
|
|
|
 |
|