Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napędy
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-08-2018, 23:18   

SAWC ma mechaniczna blokadę przedniego dyfra. Przy AWC to wyłączone ESP hamowało naprzemiennie koła które i tak nie miały przyczepności... A piach to nie miejsce dla takiego samochodu....

A przy walce o życie skrzynia automatyczna dużo pomaga... Komunikat o przegrzaniu jest teoretyczny (elektronika zlicza i stwierdza że już dużo to sprzęgło w tylnym dyfrze przekazało momsntu).
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 14-08-2018, 09:01   

Dla mnie to i tak dziwne ze outlander z S-AWC lepiej sobie radzi i na drodze i w (pseudo) terenie , a na rolkach wypladlismy prawie rowno.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-08-2018, 18:05   

krzychu napisał/a:
SAWC ma mechaniczna blokadę przedniego dyfra
Nie ma. Ma aktywny przedni dyfer, który w zakrętach kieruje więcej momentu na zewnętrzne koło, czyli potrzebna jest prędkość i kąt skrętu. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma funkcję blokowania, potwierdziły to testy na rolkach.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-08-2018, 22:27   

vavoom napisał/a:
Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma funkcję blokowania, potwierdziły to testy na rolkach.


Możesz pokazać gdzie ten test? Moim zdaniem Outlander II 3.0 z SAWC ma przedni dyferencjał z płynną szperą steorowaną elektrycznie....

Takie szperowanie bardzo pozytywnie wpływa także na pokonywania zakrętów (zacieśnia zakęt).

Dyferencjał który by pozwalał jak w EVO wymuszać większą prędkość obrotową na zewnętrznym kole jest dużo bardziej skomplikowany i nie jestem przekonany że udało by się coś takiego upchać a co dopiero sterować elektrycznie...

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=CaMfnPdE11A

to? Bardzo ładnie widać, że jak przednie ma przyczepność to masz płynną i zdecydowaną reakcję. A nie jakieś pooszarpywanie ESP.... Tam dochodzi do płynnego mechanicznego zblokowania przedniego mechanizmu różnicowego.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-08-2018, 22:35   

Wejdź na mój kanał na YT, jest tam porównanie dwóch Outlanderów z S-AWC i AWC.
Outlander z S-AWC ma taki dyfer, jak piszesz, ale nie znalazłem nigdzie żadnych informacji, żeby w jakichkolwiek warunkach system całkowicie go blokował. Jedynie "skleja" do pewnego stopnia, od określonej prędkości itd.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-08-2018, 22:37   

Może moje "ma blokadę" źle napisałem. Chodzi o możliwość płynnego blokowania (szperowania). To miałem na myśli.

Nie wymusza w żaden sposób (jak na filmikach propagandowych) większej prędkości obrotowej na zewnętrznym kole czy nie potrafi przenieść tam więcej momentu. Potrafi tylko działać jak regulowana elektronicznie szpera. Co też jest całkiem niezłe efekty i poprawia prowadzenia także w zakrętach i co ciekawe przy hamowaniu na pewno też....

[ Dodano: 14-08-2018, 22:43 ]
kubabrzesko napisał/a:
Dla mnie to i tak dziwne ze outlander z S-AWC lepiej sobie radzi i na drodze i w (pseudo) terenie , a na rolkach wypladlismy prawie rowno.



Nie do końca równo bo SAWC jak ma przednim przyczepność zjeżdża szybciej i zdecydowanie.

A tył jest identyczny w obu rozwiązaniach i tak samo się zachowuje... To chyba logicznie.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-08-2018, 22:46   

Nie potrzeba większej prędkości obrotowej.
Przenosi więcej momentu na zewnętrzne przednie koło właśnie przez szperowanie, o którym piszesz.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-08-2018, 22:51   

Można tak teoretycznie rozważać, że jak prawe przednie koło jest na lodzie, a lewe na asfalcie to szepra przekaże 95% na asfalt... Można to tak tłumaczyć. Dla mnie to po prostu zaszperowanie mechanizmu który doprowadza do wyrównania obrotów między prawym a lewym kołem.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-08-2018, 23:11   

Nie krzychu, to nie chodzi o żadne wyrównywanie obrotów, to prowadzi tylko do podsterowności.
Nacisk na koło na lodzie (masa) jest taki sam, jak na to na asfalcie. Inny jest współczynnik tarcia, więc przy zablokowanym dyfrze prawie cały moment trafia tam, gdzie jest opór (asfalt).
W przypadku szperowania w zakręcie współczynnik tarcia będzie taki sam dla obydwu kół, ale masz większy nacisk na zewnętrzne koło, czyli lekko szperując dyfer można przekazać tam więcej momentu. Otwarty dyfer zawsze przekaże 50/50, czyli na zewnętrzne koło trafi tylko tyle, ile na odciążone wewnętrzne.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.