Napędy |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-08-2018, 23:18
|
|
|
SAWC ma mechaniczna blokadę przedniego dyfra. Przy AWC to wyłączone ESP hamowało naprzemiennie koła które i tak nie miały przyczepności... A piach to nie miejsce dla takiego samochodu....
A przy walce o życie skrzynia automatyczna dużo pomaga... Komunikat o przegrzaniu jest teoretyczny (elektronika zlicza i stwierdza że już dużo to sprzęgło w tylnym dyfrze przekazało momsntu). |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 14-08-2018, 09:01
|
|
|
Dla mnie to i tak dziwne ze outlander z S-AWC lepiej sobie radzi i na drodze i w (pseudo) terenie , a na rolkach wypladlismy prawie rowno. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-08-2018, 18:05
|
|
|
krzychu napisał/a: | SAWC ma mechaniczna blokadę przedniego dyfra | Nie ma. Ma aktywny przedni dyfer, który w zakrętach kieruje więcej momentu na zewnętrzne koło, czyli potrzebna jest prędkość i kąt skrętu. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma funkcję blokowania, potwierdziły to testy na rolkach. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-08-2018, 22:27
|
|
|
vavoom napisał/a: | Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma funkcję blokowania, potwierdziły to testy na rolkach. |
Możesz pokazać gdzie ten test? Moim zdaniem Outlander II 3.0 z SAWC ma przedni dyferencjał z płynną szperą steorowaną elektrycznie....
Takie szperowanie bardzo pozytywnie wpływa także na pokonywania zakrętów (zacieśnia zakęt).
Dyferencjał który by pozwalał jak w EVO wymuszać większą prędkość obrotową na zewnętrznym kole jest dużo bardziej skomplikowany i nie jestem przekonany że udało by się coś takiego upchać a co dopiero sterować elektrycznie...
Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=CaMfnPdE11A
to? Bardzo ładnie widać, że jak przednie ma przyczepność to masz płynną i zdecydowaną reakcję. A nie jakieś pooszarpywanie ESP.... Tam dochodzi do płynnego mechanicznego zblokowania przedniego mechanizmu różnicowego. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-08-2018, 22:35
|
|
|
Wejdź na mój kanał na YT, jest tam porównanie dwóch Outlanderów z S-AWC i AWC.
Outlander z S-AWC ma taki dyfer, jak piszesz, ale nie znalazłem nigdzie żadnych informacji, żeby w jakichkolwiek warunkach system całkowicie go blokował. Jedynie "skleja" do pewnego stopnia, od określonej prędkości itd. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-08-2018, 22:37
|
|
|
Może moje "ma blokadę" źle napisałem. Chodzi o możliwość płynnego blokowania (szperowania). To miałem na myśli.
Nie wymusza w żaden sposób (jak na filmikach propagandowych) większej prędkości obrotowej na zewnętrznym kole czy nie potrafi przenieść tam więcej momentu. Potrafi tylko działać jak regulowana elektronicznie szpera. Co też jest całkiem niezłe efekty i poprawia prowadzenia także w zakrętach i co ciekawe przy hamowaniu na pewno też....
[ Dodano: 14-08-2018, 22:43 ]
kubabrzesko napisał/a: | Dla mnie to i tak dziwne ze outlander z S-AWC lepiej sobie radzi i na drodze i w (pseudo) terenie , a na rolkach wypladlismy prawie rowno. |
Nie do końca równo bo SAWC jak ma przednim przyczepność zjeżdża szybciej i zdecydowanie.
A tył jest identyczny w obu rozwiązaniach i tak samo się zachowuje... To chyba logicznie. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-08-2018, 22:46
|
|
|
Nie potrzeba większej prędkości obrotowej.
Przenosi więcej momentu na zewnętrzne przednie koło właśnie przez szperowanie, o którym piszesz. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-08-2018, 22:51
|
|
|
Można tak teoretycznie rozważać, że jak prawe przednie koło jest na lodzie, a lewe na asfalcie to szepra przekaże 95% na asfalt... Można to tak tłumaczyć. Dla mnie to po prostu zaszperowanie mechanizmu który doprowadza do wyrównania obrotów między prawym a lewym kołem. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-08-2018, 23:11
|
|
|
Nie krzychu, to nie chodzi o żadne wyrównywanie obrotów, to prowadzi tylko do podsterowności.
Nacisk na koło na lodzie (masa) jest taki sam, jak na to na asfalcie. Inny jest współczynnik tarcia, więc przy zablokowanym dyfrze prawie cały moment trafia tam, gdzie jest opór (asfalt).
W przypadku szperowania w zakręcie współczynnik tarcia będzie taki sam dla obydwu kół, ale masz większy nacisk na zewnętrzne koło, czyli lekko szperując dyfer można przekazać tam więcej momentu. Otwarty dyfer zawsze przekaże 50/50, czyli na zewnętrzne koło trafi tylko tyle, ile na odciążone wewnętrzne. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
|