Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi
Autor Wiadomość
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 31-07-2016, 15:47   

tec_d napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie?

Możesz założyć poliuretany chociaż ktoś tam się skarżył że powstają przez nie naprężenia i zaczyna słyszeć dziwne dźwięki w napędzie. Ja założyłem zamienniki i zalałem je klejem poliuetanowym i trzymają wydaję mi się dobrze. Zrobiłem tak z odpowiedzialymi za pracę dyfra góra/dół. Ale masz jeszcze dwa pozostałe odpowiedzialne z tłumienie przód/tył. Wszystko możesz sam rozebrać tylko wiadomo że potem i tak trzeba jechać a prase i wyciskać chyba że masz swoją prywatną :wink: Ja robiłem sam troche się odenerwowałem bo śruby się nieźle zapiekły.

elektryk napisał/a:

Paput napisał/a:
uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu
Czy przypadkiem to nie Ty skarżyłeś się że wymiania NIE pomogła?


czasami mam to pyknięcie tylko na 1 biegu ale koledze chodzi o uderzenia pod samochodem, ja też tak miałem i z tym uporałem się wymieniając tuleje dyfra. Co do tego "sławnego" juz kopnięcia drążka czekam na info od kolegi Kochan, czy po zmianie oleju na Ravenol nie odczuwa już problemów :lol: Wtedy i ja się zdecyduje zapewne, chociaż zaczeło mi się marzyć ostatnio Volvo XC90 :wink: :mrgreen:
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 31-07-2016, 23:35   

Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki i póki co nie mam z nimi problemu. Zresztą koledze w turbiaku też założyłem takie same jak u mnie i na razie nie zgłasza żadnych uwag. Powiem tak, jeśli producent auta zaleciłby używanie tulei poliuretanowych to bym ich założył a jeśli założone są gumowe to i ja takie zakładam. Nie wiem , może poli są lepsze ale ja jestem tradycjonalistą w tych sprawach. Jest tak to ma być tak. Bo później się dzieją cuda wianki i nikt nie wie o co biega. Takie jest moje zdanie.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Ambroży 
Forumowicz
Ambroży

Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2016
Posty: 35
Skąd: ŁOMIANKI
Wysłany: 01-08-2016, 22:43   

Jaro1974 napisał/a:
Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki

tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-08-2016, 23:38   

Ambroży napisał/a:
Jaro1974 napisał/a:
Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki

tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego
TEDGUM w wahaczu przednim wytrzymał u mnie 3 miesiące, oryginał mitsu, droższy 2x wytrzymał 2 lata.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 02-08-2016, 08:29   

Ambroży napisał/a:
Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca

Powiem Ci że w takim układzie musiałeś trafić na jakąś felerną partię bo ja na febeście śmigam już dość spory okres czasu (coś ponad 20 tysięcy km) i jest ok :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 16-08-2016, 22:31   

Kolego @Kochan i jak tam po wymiance oleju na Revenol biegi teraz po większym przebiegu wchodzą?
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 17-08-2016, 14:22   

Cześć, biegi wchodzą o niebo lepiej, ale od czasu do czasu pojawia się problem z tym walnięciem. Dodam też że po odpowietrzeniu sprzęgła jakiś czas była rewelacja ( bez uderzeń) a teraz wyraźnie czuć na sprzęgle zmianę stanu jakby znów prosiło się o odpowietrzenie.
Na pytanie czy jestem zadowolony po wymianie - TAK.
 
 
benq 
Mitsumaniak

Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 103
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-01-2018, 09:04   Olej do skrzyni 2.0 136 KM

Witam,
potrzebuję wymienić olej w skrzyni w O1 2.0 136KM.
Czy ktoś może z Was wymieniał?
Potrzebuję podpowiedzi gdzie znajduje się korek, jaki idzie tam olej i ile mam go kupić.
Ewentualnie jakieś sztuczki przy wymianie ;-)

Pozdrawiam
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-01-2018, 10:27   

benq, daruję Ci bo wyszukiwarka aktualnie nie działa jednak tematów olejowych jest z 15 w tym dziale;-)

Nie sprecyzowałeś do jakiej skrzyni chcesz olej? Biegów czy rozdzielczej? Jeżeli do skrzyni biegów polecę Ci to co sam zalałem i działa dobrze: Motul Motyl Gear, 75W90 3x1L bo wchodzi około 2,5litra. Do rozdzielczej zastosowałem Castrol Axle EPX90 do obu dyferów wchodzi po 0,55l więc musisz kupić 1L jeżeli tylko do rozdzielczej albo 2L jeżeli chcesz jeszcze do tylnego dyfra.

Cały myk polega na stosowaniu "żanety" czyli wielkiej strzykawki z wężykiem. Korki zawsze od góry, miarki stanu masz z boku, wykręcasz korek i czekasz kiedy się przeleje.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
benq 
Mitsumaniak

Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 103
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-01-2018, 15:52   

Dzięki, właśnie zauważyłem że coś nie tak było z wyszukiwarką.
Póki co to zalewam tylko olej do skrzyni biegów.
Pozdrawiam
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 16-01-2018, 07:11   

Poza wspomnianym Motulem możesz zalać też Mobil SHC o tych samych parametrach. Cena zbliżona.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 24-08-2018, 17:27   Problem ze skrzynią biegów

Panowie, mam problem ze skrzynią biegów, który pojawił się kilka dni temu.
Bardzo ciężko wchodzi 1 i wsteczny bieg. Sytuacja ma miejsce nie zawsze.
Oceniam, że 50/50 włączeń pierwszego lub wstecznego biegu jest z na prawdę dużym oporem.
Co ciekawe sytuacja nie jest zależna od rozgrzania oleju.

Dodam, że olej nie jest za gęsty bo to przerabiałem - zalany Revanol.
Pięć tysięcy km temu wymieniałem sprzęgło i był sprawdzany stan oleju.

Wiem, że w Outku skrzynia jest toporna ale wcześniej tak nie działała.

Jakieś sugestie co zrobić ?
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2018, 18:23   

Na forach lancer evo piszą ,że pomaga wymiana tulejek na końcach linek z gumowych na jakieś pełne. Widziałem nawet coś takiego na alledrogo
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 24-08-2018, 18:46   

https://allegro.pl/poliuretanowe-tuleje-wybieraka-lancer-evo-7-8-9-i7509404591.html

Czy chodziło Ci o to ?
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-08-2018, 19:06   

Tak. Podobne są też pod drązkiem zmiany biegów. Zanim kupisz poproś drugą osobę, żeby zmieniała biegi ,a Ty sięgnij ręką do wybierają w komorze silnika i powinieneś wyczuć luz (dostęp jest niezły, ale do wymiany trzeba chyba wyjąć podstawę akumulatora). U mnie jest niewielki luz i też skrzynia nie wybiera idealnie,szczególnie wsteczny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.