Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 31-07-2016, 15:47
|
|
|
tec_d napisał/a: | Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie? |
Możesz założyć poliuretany chociaż ktoś tam się skarżył że powstają przez nie naprężenia i zaczyna słyszeć dziwne dźwięki w napędzie. Ja założyłem zamienniki i zalałem je klejem poliuetanowym i trzymają wydaję mi się dobrze. Zrobiłem tak z odpowiedzialymi za pracę dyfra góra/dół. Ale masz jeszcze dwa pozostałe odpowiedzialne z tłumienie przód/tył. Wszystko możesz sam rozebrać tylko wiadomo że potem i tak trzeba jechać a prase i wyciskać chyba że masz swoją prywatną Ja robiłem sam troche się odenerwowałem bo śruby się nieźle zapiekły.
elektryk napisał/a: |
Paput napisał/a:
uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu
Czy przypadkiem to nie Ty skarżyłeś się że wymiania NIE pomogła? |
czasami mam to pyknięcie tylko na 1 biegu ale koledze chodzi o uderzenia pod samochodem, ja też tak miałem i z tym uporałem się wymieniając tuleje dyfra. Co do tego "sławnego" juz kopnięcia drążka czekam na info od kolegi Kochan, czy po zmianie oleju na Ravenol nie odczuwa już problemów Wtedy i ja się zdecyduje zapewne, chociaż zaczeło mi się marzyć ostatnio Volvo XC90 |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 31-07-2016, 23:35
|
|
|
Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki i póki co nie mam z nimi problemu. Zresztą koledze w turbiaku też założyłem takie same jak u mnie i na razie nie zgłasza żadnych uwag. Powiem tak, jeśli producent auta zaleciłby używanie tulei poliuretanowych to bym ich założył a jeśli założone są gumowe to i ja takie zakładam. Nie wiem , może poli są lepsze ale ja jestem tradycjonalistą w tych sprawach. Jest tak to ma być tak. Bo później się dzieją cuda wianki i nikt nie wie o co biega. Takie jest moje zdanie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Ambroży
Forumowicz Ambroży
Auto: Outlander I 2006 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2016 Posty: 35 Skąd: ŁOMIANKI
|
Wysłany: 01-08-2016, 22:43
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki |
tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 01-08-2016, 23:38
|
|
|
Ambroży napisał/a: | Jaro1974 napisał/a: | Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki |
tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego | TEDGUM w wahaczu przednim wytrzymał u mnie 3 miesiące, oryginał mitsu, droższy 2x wytrzymał 2 lata. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Paput
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015 Posty: 141 Skąd: PUŁAWY
|
Wysłany: 16-08-2016, 22:31
|
|
|
Kolego @Kochan i jak tam po wymiance oleju na Revenol biegi teraz po większym przebiegu wchodzą? |
_________________ Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 17-08-2016, 14:22
|
|
|
Cześć, biegi wchodzą o niebo lepiej, ale od czasu do czasu pojawia się problem z tym walnięciem. Dodam też że po odpowietrzeniu sprzęgła jakiś czas była rewelacja ( bez uderzeń) a teraz wyraźnie czuć na sprzęgle zmianę stanu jakby znów prosiło się o odpowietrzenie.
Na pytanie czy jestem zadowolony po wymianie - TAK. |
|
|
|
 |
benq
Mitsumaniak
Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-01-2018, 09:04 Olej do skrzyni 2.0 136 KM
|
|
|
Witam,
potrzebuję wymienić olej w skrzyni w O1 2.0 136KM.
Czy ktoś może z Was wymieniał?
Potrzebuję podpowiedzi gdzie znajduje się korek, jaki idzie tam olej i ile mam go kupić.
Ewentualnie jakieś sztuczki przy wymianie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 15-01-2018, 10:27
|
|
|
benq, daruję Ci bo wyszukiwarka aktualnie nie działa jednak tematów olejowych jest z 15 w tym dziale;-)
Nie sprecyzowałeś do jakiej skrzyni chcesz olej? Biegów czy rozdzielczej? Jeżeli do skrzyni biegów polecę Ci to co sam zalałem i działa dobrze: Motul Motyl Gear, 75W90 3x1L bo wchodzi około 2,5litra. Do rozdzielczej zastosowałem Castrol Axle EPX90 do obu dyferów wchodzi po 0,55l więc musisz kupić 1L jeżeli tylko do rozdzielczej albo 2L jeżeli chcesz jeszcze do tylnego dyfra.
Cały myk polega na stosowaniu "żanety" czyli wielkiej strzykawki z wężykiem. Korki zawsze od góry, miarki stanu masz z boku, wykręcasz korek i czekasz kiedy się przeleje. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
benq
Mitsumaniak
Auto: O1 2.0 benzin 136 KM 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-01-2018, 15:52
|
|
|
Dzięki, właśnie zauważyłem że coś nie tak było z wyszukiwarką.
Póki co to zalewam tylko olej do skrzyni biegów.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16-01-2018, 07:11
|
|
|
Poza wspomnianym Motulem możesz zalać też Mobil SHC o tych samych parametrach. Cena zbliżona. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 24-08-2018, 17:27 Problem ze skrzynią biegów
|
|
|
Panowie, mam problem ze skrzynią biegów, który pojawił się kilka dni temu.
Bardzo ciężko wchodzi 1 i wsteczny bieg. Sytuacja ma miejsce nie zawsze.
Oceniam, że 50/50 włączeń pierwszego lub wstecznego biegu jest z na prawdę dużym oporem.
Co ciekawe sytuacja nie jest zależna od rozgrzania oleju.
Dodam, że olej nie jest za gęsty bo to przerabiałem - zalany Revanol.
Pięć tysięcy km temu wymieniałem sprzęgło i był sprawdzany stan oleju.
Wiem, że w Outku skrzynia jest toporna ale wcześniej tak nie działała.
Jakieś sugestie co zrobić ? |
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2018, 18:23
|
|
|
Na forach lancer evo piszą ,że pomaga wymiana tulejek na końcach linek z gumowych na jakieś pełne. Widziałem nawet coś takiego na alledrogo |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
|
|
|
 |
apollo99
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015 Posty: 84 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2018, 19:06
|
|
|
Tak. Podobne są też pod drązkiem zmiany biegów. Zanim kupisz poproś drugą osobę, żeby zmieniała biegi ,a Ty sięgnij ręką do wybierają w komorze silnika i powinieneś wyczuć luz (dostęp jest niezły, ale do wymiany trzeba chyba wyjąć podstawę akumulatora). U mnie jest niewielki luz i też skrzynia nie wybiera idealnie,szczególnie wsteczny. |
|
|
|
 |
|