radio 2Din |
Autor |
Wiadomość |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-09-2018, 16:01 radio 2Din
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów. Pytanie podstawowe: czy ktoś montował chińczyka 2din. Obecne moje radyjko (fabryczne) nie łapie parzystych częstotliwości (autko z Kanady), więc zachciało się zmienić na 2din bo jak większość wie montaż jest bezproblemowy ale z podłączeniem są niestety kłopoty. Byłem dzisiaj w profesjonalnym warsztacie audio car i pan po trzech godzinach oświadczył, że nie da się zrobić. Podobno jest osobny wzmacniacz i trzeba go obejść nową wiązką. W fabrycznym radiu wyjście na głośniki (wzmacniacz) to okrągła wtyczka/gniazdo z sześcioma pinami (podobne kiedyś były w radiach czy magnetofonach). Jeszcze raz pytanie: czy ktoś z forum montował takie radio, czy czarna skrzyneczka pod fotelem kierowcy to jest ten wzmacniacz? Pozdrówka. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 18-09-2018, 12:17 Re: radio 2Din
|
|
|
qbas62 napisał/a: | Witam szanownych forumowiczów. Pytanie podstawowe: czy ktoś montował chińczyka 2din. Obecne moje radyjko (fabryczne) nie łapie parzystych częstotliwości (autko z Kanady), więc zachciało się zmienić na 2din bo jak większość wie montaż jest bezproblemowy ale z podłączeniem są niestety kłopoty. Byłem dzisiaj w profesjonalnym warsztacie audio car i pan po trzech godzinach oświadczył, że nie da się zrobić. Podobno jest osobny wzmacniacz i trzeba go obejść nową wiązką. W fabrycznym radiu wyjście na głośniki (wzmacniacz) to okrągła wtyczka/gniazdo z sześcioma pinami (podobne kiedyś były w radiach czy magnetofonach). Jeszcze raz pytanie: czy ktoś z forum montował takie radio, czy czarna skrzyneczka pod fotelem kierowcy to jest ten wzmacniacz? Pozdrówka. | Typowa fabryczna instalacja łączy głośniki z kostką radia, istnieje wersja samochodu z systemem audio, ale ja bym powiedział że jest on montowany przez ASO dodatkowo jako opcja. Ja bym zasugerował zmienić zmień zakład montażowy, albo zrobić to samemu, wtedy masz do wyboru zdiagnować wzmacniacz który masz zamontowany i jak się do niego wpiąć z nowym radiem, albo zdemontować wzmacniacz i wpąć głośniki bezpośrednio do nowego radia. |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 18-09-2018, 19:39
|
|
|
Witam. Wybrałem opcję ze zmianą zakładu i czekam na swoją kolej. Myślałem sam coś pokombinować ale ze wzmacniacza wychodzi 16 kabelków a głośników 6. Nie, nie nie będę nic kombinował, czasami i innym trzeba dać zarobić. Gdyby wiązka od głośników szła bezpośrednio do radia to mógłbym pokombinować ale jest inaczej, niech fachowiec popracuje. Pozdrawiam. A tak na marginesie co to jest "zdiagnować wzmacniacz" ? |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 18-09-2018, 20:24
|
|
|
Jeśli masz wzmacniacz pod siedzeniem pasażera to zakładam, że masz też subwoofer w bagażniku czyli wyposażenie Rockford Fosgate.
Pierwsza opcja to kupić radio 2DIN ze wzmacniaczem (czyli mniej więcej standardowe). Wtedy trzeba przedłużyć grube kable od głośników spod fotela do konsoli do radia.
Nie wiem jednak czy istnieją radia 2DIN z wbudowanym wzmacniaczem do subwoofera który masz w bagażniku. Dlatego ciąg dalszy operacji to usunięcie oryginalnego wzmacniacza RF spod fotela (nie jest już przecież potrzebny) i zastąpienie go jednokanałowym wzmacniaczem do suba w bagażniku. Dodajmy że sub w bagażniku jest bardzo nietypowy chyba bo ma dwie cewki po 2Ohm a o taki wzmak jest raczej ciężko. Dlatego kupujesz normalny i mostkujesz cewki żeby głośnik działał jako jeden 4Ohm.
Druga opcja to kupić radio 2DIN przystosowane konkretnie do Outlandera z RF. Wtedy montujesz radio, łączysz kostki i gra na oryginalnym wzmaku. O całe niebo łatwiej.
Drugie rozwiązanie ma pewne wady: otóż radio przygotowane do działania ze wzmakiem RF często nie potrafi go w pełni obsłużyć. Działa oczywiście głośność i np. balans lewo/prawo ale już fader przód/tył nie działa. Nie masz też możliwości użycia DSP we wzmacniaczu i jesteś skazany na jakiś mniej lub bardziej udany equalizer softwareowy w radiu. Inaczej mówiąc: przygotuj się, że będzie grać nieco gorzej niż oryginalne radio.
Ja przerobiłem oba te warianty. Chińczyk z androidem faktycznie gra nieco gorzej niż Kenwood ze swoim wzmakiem, ale generalnie plusów jest o niebo więcej niż minusów.
ps. sprzedam wzmacniacz niskotonowy i oryginalny subwoofer RF razem z oryginalną obudową oczywiście do OII. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-09-2018, 20:48
|
|
|
osobna kostak to wyjscie przedwzmacniacza na wzmacniacz jest to std odpalane jak w zwyklym radiu
nie trzeba kombinować |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 19-09-2018, 12:38
|
|
|
A co myślicie o radiu Blow avh-9880. Radio 2 din z gps. Niestety gość który handluje radiami nie podłączy go do mitsubishi bo trzeba ciąć półkę. Czy nasze kostki pasują do radia 2 din. U mnie jest blaupunkt travelpilot e2 ale coraz częściej wyłącza się i nie można go uruchomić. Propozycja nr 2 to radio 1 din na androidzie z wysuwanym monitorem ale cena 1000zł. Co proponujecie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 19-09-2018, 12:44
|
|
|
Używam radia 2din GMs. Wcześniej miałem fabryczne radio blaupunkta Mitsubishi Edition. Jeżeli mogę doradzić to lepiej ciąć półkę i wsadzić 2din niż takie z wysuwanym wyświetlaczem. I ogólnie dedykowane ramki 2din do naszego outlandera też wymagają wielu przeróbek więc lepiej ciąć tą fabryczną. Nie miałem żadnych problemów z kostkami, były zwykły ISO. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
qbas62
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 63 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-09-2018, 11:17
|
|
|
Witam. U mnie nic nie trzeba ciąć pod radio 2din. Pod radiem (fabrycznym) jest kieszeń przykręcana na dwa wkręty. Jak ją odkręciłem to powstaje otwór na radio 2din. Pozdrawiam.
Do Qbota - subofera z tyłu nie mam a wyjście ze wzmacniacza na głośniki to kostka (wtyk) z szesnastoma cienkimi kabelkami, żadnych grubych kabli tam nie ma, aaaa wzmacniacz jest pod fotelem kierowcy. |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 22-09-2018, 20:32
|
|
|
Wyciągałem u siebie w tym tygodniu radio żeby oglądnąć wtyczki. Plastik do cięcia ponieważ schowek jest stały nie dokręcany. Na razie to nie wiem jakie radio wybrać. Każdy chwali swoje i ciężko się zdecydować na konkretny model. Mam pytanie do kolegów którzy mają wersję z klima tronikiem, jak zdjąć panel radia. Wiem tylko że ta wersja się różni od wersji z manualną klimą, tu są śrubki pod pokrętłami nawiewów, nigdzie na znalazłem jak jest w wersji z klimą automatyczną. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-09-2018, 13:35
|
|
|
luk2501, sprecyzuj o co chodzi bo nie rozumiem. Pokretła zdejmujesz po prostu je wysuwając, sa na wcisk. Ramka w całości jest na zatrzaski. Najlepiej szarpnąć od dołu.
Zwróć uwagę na radio Vordon HT-869BT, powiem szczerze że gdybym dziś miał wybór to wziął bym je pod uwagę. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 23-09-2018, 14:06
|
|
|
Właśnie chodzi mi o to co napisałeś, czyli ściągam pokrętła i ściągam ramkę która jest na zatrzaskach (wersja z manualną klimą ma śruby pod pokrętłami). Dziękuję za propozycję właśnie ten model oglądałem bo ma atrakcyjną cenę i parametry. Następny model też Vordon V2 lub Blow 9880 albo 9900. |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 23-09-2018, 16:22
|
|
|
Ja mam Alpine IVA-W200Ri i nie polecam. Kupiłem auto z nim i tak zostało, ale szału nie ma. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 24-09-2018, 15:13
|
|
|
Odradzam wszelakie chińczyki z androidem. Mam niestety takie ustrojstwo u siebie i poza aplikacją radia i kamerki to szkoda życia na uruchamianie i używanie czegokolwiek. Jeden wielki lag.
Czasem jak startuje na zimno, przez bite 5-10 minut nie można nic zrobić, bo nie reaguje.
Ostatnio jechałem w trasę i chciałem na szybko zapuścić aktualizację map w Sygicu. Przejechałem dobre 150km i aktualizacja nie doszła nawet do połowy, musiałem odpuścić.
A i tak "najcudowniejsze" jest jak co jakis czas kompletnie resetuje ustawienia wszystkich aplikacji wedle własnego widzimisię...
Znowu jak pamiętam stary dobry Windows CE 6.0 śmigał dawno temu dość sprawnie na nawigacjach i radia 2din też na nim robią. Wydaje mi się to sensowny wybór, jeśli chce się mieć jakiś wybór oprogramowania nawigacyjnego. Ale nie kupowałbym w ciemno, bez możlwiości poklikania chociaz 10 minut |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 24-09-2018, 15:23
|
|
|
Ja mam właśnie GMs na Windows i działa naprawdę szybko. Właśnie w Androidzie te zawiechy mnie wnerwiały. Czasem do pracy jadę 5 minut i chcę przesłuchać kawałek od deski do deski a nie czekać na start. Dlatego też szukałem radia z funkcją phone link czyli to co w smartfonie to na radiu. I teraz mam w pełni funkcjonalne radio i szybko działające. Dość dużym minusem jest brak joystick a/pokrętła bo mam wszystko dotykowe. Ale za to jest duży wyświetlacz. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1929 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 24-09-2018, 16:09
|
|
|
tościk, podaj model jaki masz. Ile pamięci? Jaki Android?
Ja nie powiem, że Chińczyk to cudo, ale dla mnie wystarcza. |
|
|
|
 |
|