Przesunięty przez: Hubeeert 06-04-2006, 22:43 |
[Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-01-2018, 10:55
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Adamus211
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-02-2018, 21:16
|
|
|
Witam wszystkich fanów marki
Piszę w tym temacie, ponieważ mam problem z autkiem, mianowicie zapaliła się kontrolka CE, podczas próby odczytania błędu podanego w tym temacie, po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego do masy, spaliło bezpiecznik od (zegarek, radio, światełko w środku), pytanie jak to teraz odczytać czy może jednak zrobiłem coś źle.
Autko Carisma 98 1.8glx PB/LPG.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2018, 21:24
|
|
|
Adamus211 napisał/a: | po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego do masy |
Ale zworkę robi się na pinach 1 i 4 . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 21-02-2018, 21:53
|
|
|
Sam szukając jak się podpina 'zworkę' do złącza cari 98 1,6 znalazłem szereg błędndych opisów złączy, nawet w tym bodaj poście był podany "odwrotny" opis wyprowadzeń potem skorygowany i opisany poprawnie. Ale nigdzie nie znalazłem opisu 'spinania z masą' :O
Nawet chyba próbowałem (po skasowaniu błędów odpięciem aku i ponownym sczytywaniu) odpalić silnik na zworce.. na szczęście nic się nie stało! |
Ostatnio zmieniony przez koniszua 21-02-2018, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adamus211
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-02-2018, 21:55
|
|
|
W pierwszym poście tematu jest o tym wspomniane.
"2. podłączyć kabelek do terminalu nr. 1 na wtyku diagnostycznym, a drugi jego koniec wedle uznania do jakiejś śrubki z "masą" lub do terminalu nr. 4 który to jest terminalem "zerowym" znaczy GND" |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 21-02-2018, 21:59
|
|
|
Masa masie nie równa na złączu jest masa kompa a nie auta, niby drobna rzecz a robi różnicę. |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:00
|
|
|
Adamus211 czy dobrze wyczytałeś pin 1 ?
Bo wygląda jakbyś się wpiął w pin 16. ewentualnie sprawdź miernikiem , łącząc pin 1 i masę pojazdu nie powinno być żadnego napięcia.
Bizi78, wg schematów od mojej cari 1.6 1997r. pin 4 to inaczej po prostu "minus" w instalacji. Jak sczytuję błędy to bez różnicy czy połączę pin 1 z pinem 4 czy też z masą karoserii, na jedno wychodzi.
Chyba, że autko Adamusa211 ma już pełnoprawne OBD2 jak np. w GDI po 1999r. bodajże, wtedy nie ma możliwości sczytywania kodów błyskowych (w co raczej wątpię) .
Edit. Co racja to racja. Pin 4 to masa bezpośrednio z kompa, tylko, że jeszcze nigdy tak nie łączyłem. Podłączając interfejs czy też sczytując błędy zawszę łączę do masy i jeszcze nic się nie stało |
Ostatnio zmieniony przez systalon 21-02-2018, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:09
|
|
|
Tutaj fotka zworki w space starze.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:13
|
|
|
U mnie w Cari Wtyk jest jak na załączonym przeze mnie zdjęciu, czyli do góry nogami porównując z wtykiem z SpaceStara Bizi78. I też oczywiście w innym miejscu umiejscowiony. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:15
|
|
|
Adamus211, trochę zawiło napisałeś .
Jakbyś napisał jak poniżej to bym się nie czepiał .
Adamus211 napisał/a: | po podpięciu przewodu do terminala 1 oraz drugiego końca przewodu do masy |
|
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Adamus211
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2018 Posty: 3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:20
|
|
|
Jutro to jeszcze raz sprawdzę i spróbuje ponownie.
Jeszcze jedno pytanko, autko jest z automatem, ale to raczej nie ma wpływu na odczytywanie błędów.
Ostatnio obroty falowały, CE się zaświeciło(nie mrugało) po czyszczeniu przepustnicy oraz przepływki wszystko wróciło do normy, obroty się ustabilizowały na poziomie 1.5k(troszkę wysoko-dla testu), autko dużo lepiej się zbierało, natomiast następnego dnia znów CE, ale obroty stały dalej na 1.5k, minęły dwa tygodnie od czyszczenia i obroty dziś spadły znowu do poziomu 500-1000, oczywiście znów ma tzw, muła.
Jutro postaram sie odczytać błędy i dam znać czy się udało.
Dzięki wszystkim za aktualną pomoc |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 21-02-2018, 22:31
|
|
|
systalon napisał/a: | Edit. Co racja to racja. Pin 4 to masa bezpośrednio z kompa, tylko, że jeszcze nigdy tak nie łączyłem. Podłączając interfejs czy też sczytując błędy zawszę łączę do masy i jeszcze nic się nie stało |
W elektronice potrafi to mieć znaczenie. Wszystko zależy od zastosowanych połączeń/zabezpieczeń w danym modelu. Kolega może mieć problem... bo albo źle połączył (niewłaściwie) albo zadziałało zabezpieczanie właśnie.
Ja kopałem ze 3 dni zanim sie"odważyłem" zworkę dać
U mnie zadziałało
[ Dodano: 19-09-2018, 19:59 ]
Poproszę ponownie o pomoc w odczycie kodów
https://youtu.be/Nw8Zz0wi-Yg
miałem 11 i 24, pierwszy czujnik licznika drugi sonda lambda oba zostały bo czujnik dalej nie podłączony a lambda świruje przez nieszczelność tłumika (zlikwidowałem 2 mam 3 wiec błąd ciągle wraca ) interesuję mnie czy jakieś nowe się pojawiły bo mam od dziś problem z układem paliwowym 0v zasilania benzyną odpala tylko w trybie awaryjnym na LPG, po odpaleniu na LPG gdy silnik chodzi zasilanie pompy w baku jest. Niestety nie mogę sprawdzić wtedy czy na benzynie będzie działać bo nie da się wyłączyć LPG.
A odczytanie tych mignięć w cari to masakra normalnie dla mnie , mi wychodzi ciągle 11 i 24 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-09-2018, 20:37
|
|
|
No i takie błędy są Są ciągle powtarzane, długie mignięcia to dziesiątki a krótkie to jedności. Trochę dziwnie to działa w Carismie, na samym początku kontrolka ze świecenia ciągłego przechodzi odrazu do mrugania bez żadnej przerwy i to pierwsze świecenie jest dość długie co często wprowadza w błąd mniej doświadczonych dlatego najlepiej poczekać na powtórkę. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 20-09-2018, 04:59
|
|
|
Zgadza się pierwszy odczyt mi nie wychodzi a potem problemem jest wyłapać kiedy zaczyna się powtórka |
|
|
|
 |
masa777
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2019 Posty: 1 Skąd: Parczew
|
Wysłany: 01-01-2019, 18:08
|
|
|
Witam.
Mam Mitsubishi Carisma 1.9TD 2000r. na pompie Lucas. Kilkanaście sekund po odpaleniu dochodzi metaliczne rechotanie z silnika, później się ucisza, czasem zagra jak na plaku. Check na odpalonym silniku włączy się na parę sekund i zaraz gaśnie, za parę minut pracy powtarza się to.
Trochę poczytałem fora i wyszło mi że ten silnik można diagnozować tylko metodą na spinacz. Podobno VAG KKL FTDI 232 + EVO Scan jest dobry do 1,8GDI, z benzyną mój kolega tym zestawem też się łączył ale do 1.9TD już nie bo rozumiem, że transmisja idzie w tym autku innymi protokołami ISO...
Pytanie jest takie czy istnieje interfejs i program, który pozwoliłby mi podglądać błędy i wartości rzeczywiste oraz kasować błędy z silnika 1.9TD 2000r. ? Najbardziej zależy mi na silniku, chociaż AirBag i ABS też byłoby fajnie podiagnozować. |
|
|
|
 |
|