Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów i układ napędowy w Pajero III 3.5 GDI
Autor Wiadomość
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20-09-2018, 09:57   Skrzynia biegów i układ napędowy w Pajero III 3.5 GDI

Dzień dobry!

Potrzebuję informacji nt. wytrzymałości układu napędowego w Pajero III i myślę, że to najlepsze miejsce w polskim internecie gdzie mogę to pytanie zadać.
Mianowicie, czy wytrzyma on moment obrotowy rzędu 800-900 nM.
Jeżeli nie, to jakie części trzeba by wymienić/wzmocnić? Najbardziej martwi mnie skrzynia biegów. Ktoś może zwiększał moc w swoim Pajero i ma jakieś doświadczenia?

Tak, pytam serio :wink:

Pozdrawiam!
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 20-09-2018, 15:48   

Takiego rzędu parametry jak 800-900 nm nic Ci nie wytrzyma. Począwszy od skrzyni biegów, po reduktor, wał jest szansa że się ukręci po przedni most i przeguby. Przedni most poddaje się oczywiście przy jeździe w terenie przy seryjnych nm Pajero 3.5 . Nie wiem z czego chcesz uzyskać taki moment ale ja przy rajdówce która dysponuje 780 nm dawałem sprzegło z dwoma tarczami żeby przenieść taki moment, i przy strzale ukręca wałki w reduktorze co prawda nie ma tam nic z Pajero, ale Pajero jest delikatniesza. Poza tym przy 800 nm kłowe skrzynie nie wytrzymują obciążeń a Ty tu piszesz o 800-900 :)
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20-09-2018, 22:07   

Przedniego mostu raczej rzadko będę używał. Może trochę sprecyzuję, bo pewnie macie obraz tego auta jako rally/offroadera. Nic z tych rzeczy. Samochód, będzie 100% ON-ROAD. Koła 325/35/22, lub 305/45(albo chyba 40)/20 Jako, że nie będzie w OFF-ROADzie, to wymienione podzespoły nie będą narażone na takie obciążenie, bo wiadomo, że nawierzchnia nie będzie stawiała takiego oporu i oddawała tyle energii. W terenie to wiem, że bym go zamordował od razu :)
Sprzęgło oczywiście będzie spiekowe, bo to od Pajero nie ma szans. Półośki i wał mi wiszą, mogę iść w custom, lub coś dobierać, ale bardzo lubię Super Selecta II i nie chciałbym go stracić. Przełożenia Pajero też mi odpowiadają. :/
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 20-09-2018, 23:12   

To napisz jeszcze z czego chcesz uzyskać te 800-900 Nm bo Twoje Pajero 3.5 ma delikatnie powyżej 300nm. Sprzęgła o takiej średnicy jak ma pajero 3.5 nawet spiek nie przeniesie takiej mocy nie mówię już o tym że spiek wytrzyma a tarcza się ukręci :D nie ma szans na taka moc żeby to wytrzymało ni cholery ale strasznie.mnie ciekawi z czego chcesz tyle nm uzyskać. Czy to kolejny teoretycny i internetowy głupi post czy masz.coś na myśli ciekawego
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-09-2018, 06:43   

No bez przesady, chyba sprzęgło da radę, nie takie moce i nM przenoszą customowe sprzęgła np. w drifcie, gdzie mają podłe życie. Byćmoże średnica będzie inna. Silnik nie będzie od Mitsubishi.
Nie jest to teoretyczny, internetowy projekt. Siedziałem nad tym 3 lata.(No także i finanse) Najtrudniej wbrew pozorom znalaźć było kandydata na stanowisko nowego silnika. Bardzo wiele pomysłów się przewijało. Bardzo wiele pomiarów było fizycznych(czy w ogóle wejdzie, bo PIII ma pomiędzy podłużnicami tylko ~74cm), no i przede wszystkim przeszukiwanie czeluści internetu w poszukiwaniu dokładnych informacji nt. materiałów i sposobu wykonania poszczególnych podzespołów kandydata, wykresów mocy, przy odpowiednich obrotach, aby ogólnie rzecz biorąc był to silnik, który da radę współpracować z kołem o średnicy ~31" i masie 2,5t. oraz taki, który ma przy tym odpowiednią moc i nM w takich wartościach obrotowych, aby zwyczajnie skrzynia od Pajero go nie zamuliła.
Znalazłem tylko takie dwa, które zarazem dają pole manewru. Jeden z nich uważam będzie kandydatem idealnym i to on tu wyląduje.
Muszę przyznać, że trochę mnie zmartwiłeś, myślałem, że podzespoły napędowe Pajero są znacznie wytrzymalsze i jeżeli wytrzymują katting w terenie przy 400nM na 33" to na szosie przy ponad 800 też się nie poddadzą. Kurde, do Patroli ładują po 1500KM i mosty mają się dobrze, no ale mosty od Patrola to legenda.
Więcej informacj odnośnie silnika udzielę niedługo :wink:
Życie zweryfikuje, czy Pajero jest w stanie współpracować z mocą i nM tej wartości, najwyżej będę sukcesywnie wymieniał kolejne podzespoły.
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 21-09-2018, 08:47   

Powiem Ci tak, legendarna skrzynia od bmw 6 biegowa na której jeżdżą w drifcie gs6-53dz fabrycznie ma max 600NM przenosi ogólnie więcej ale często przy większej mocy pada. Tylny most od Pajero jest większy niż w Patrole i moce rzędu 800 NM przenosi. Widziałem już ukręcone wałki sprzęgłowe w skrzyni Pajero przy wykręconych silnikach 3.2. 3.5 ma małe sprzęgło skrzynia jest praktycznie taka sama diesel benzyna inny kielich i już nie pamiętam 1 i 5 bieg mają inne przełożenia ale nie są to mocne skrzynie żeby tyle NM przenieść na dłuższą metę. Takie moce w stanach przenoszą automaty bo w manualu strzał ze sprzęgła i wszystko może rozerwać, ale próbuj :) też często próbuje nowych rzeczy jedne wychodzą inne nie :)
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-09-2018, 09:04   

Skrzynia manual w Pajero 3.5 i 3.2 ma chyba takie same przełożenia. Różnią się przełożeniem na dyferencjale. Jeżeli się mylę to mam niezły klops w razie W, bo manualna skrzynia w 3.5 występuje naprawdę rzadko. Właśnie taką mam.
Dzięki za rady i informacje, warto pogadać z kimś kto już nieco poprzecierał szlaki. Mam nadzieję, że ze względu na warunki czysto szosowe, oraz to, że mój egzemplarz jest zachowany naprawdę w doskonałym stanie, to Pajerko da sobie radę. :)
W razie czego będę do Ciebie kierował pytania :wink:
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-09-2018, 10:54   

Ziemowit napisał/a:
Skrzynia manual w Pajero 3.5 i 3.2 ma chyba takie same przełożenia. Różnią się przełożeniem na dyferencjale. Jeżeli się mylę to mam niezły klops w razie W, bo manualna skrzynia w 3.5 występuje naprawdę rzadko. Właśnie taką mam.
Dzięki za rady i informacje, warto pogadać z kimś kto już nieco poprzecierał szlaki. Mam nadzieję, że ze względu na warunki czysto szosowe, oraz to, że mój egzemplarz jest zachowany naprawdę w doskonałym stanie, to Pajerko da sobie radę. :)
W razie czego będę do Ciebie kierował pytania :wink:

Jest tak jak napisałeś.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 22-09-2018, 18:45   

zbyszekm2 napisał/a:

Ziemowit napisał/a:
Skrzynia manual w Pajero 3.5 i 3.2 ma chyba takie same przełożenia. Różnią się przełożeniem na dyferencjale. Jeżeli się mylę to mam niezły klops w razie W, bo manualna skrzynia w 3.5 występuje naprawdę rzadko. Właśnie taką mam.
Dzięki za rady i informacje, warto pogadać z kimś kto już nieco poprzecierał szlaki. Mam nadzieję, że ze względu na warunki czysto szosowe, oraz to, że mój egzemplarz jest zachowany naprawdę w doskonałym stanie, to Pajerko da sobie radę.
W razie czego będę do Ciebie kierował pytania

Jest tak jak napisałeś.


nieprawda :)

Wiedziałem że któryś bieg ma inne przełożenia, myślałem że 1 i 5, sprawdziłem dokładniej. Różnią się przełożeniami 5 biegu, 1 mają taką samą. A dokładnie 3.2 ma przełożenia 0.761 a 3.5 ma 0.819 niby nie dużo ale jednak... Przy oponach 265 75 16 diesel 3.2 przy 2000 ma prędkość ~98 przy 2500 ma ~122, benzyna 3.5 przy 2000 ma ~86 przy 2500 ~108 więc różnica w prędkościach spora
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-09-2018, 09:53   

Michał_PIII napisał/a:
Wiedziałem że któryś bieg ma inne przełożenia, myślałem że 1 i 5, sprawdziłem dokładniej. Różnią się przełożeniami 5 biegu, 1 mają taką samą. A dokładnie 3.2 ma przełożenia 0.761 a 3.5 ma 0.819 niby nie dużo ale jednak... Przy oponach 265 75 16 diesel 3.2 przy 2000 ma prędkość ~98 przy 2500 ma ~122, benzyna 3.5 przy 2000 ma ~86 przy 2500 ~108 więc różnica w prędkościach spora


Jak/gdzie to sprawdziłeś? Bo jeżeli jest tak jak mówisz, to bardziej mi się opłaca skrzynia od diesla. Skoro różnią się tylko nadbiegiem, który i tak będzie używany tylko w trasie...
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 24-09-2018, 15:09   

Service manual. Przeliczenia prędkości oczywiście przy przełożenia ach w mostach dla danego silnika
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Ziemowit 
Mitsumaniak

Auto: VIPajero III 3.5 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-09-2018, 19:55   

Wierzę Ci :) wychodzi na to, że całe życie byłem w błędzie, a przy okazji dowiedziałem się czegoś ciekawego, albowiem Pajero, które konstruuję będzie służyło nie tylko do zabaw na torach i eventach, ale także do podróży i myślałem jak rozwiązać sytuację, aby samochód miał solidnego kopa, a zarazem, żeby w trasie przy 2.500-3.000 obr/min jechał tak ze 120-140km/h minimum.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Swoją drogą, to czy mógłbyś mi podesłać Service manual do PIII 3.2 i 3.5? Myślę, że jest tam sporo więcej przydatnych mi informacji.
_________________
One Love - Pajero!
VIPajero III 3.5 GDI '00, 10.2011r. - 10.2061r.

Prace nad projektem:
https://www.facebook.com/...09312115847482/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.