Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z nawiewami.
Autor Wiadomość
Cyckonauta 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-09-2018, 17:15   Problem z nawiewami.

Witam, zauważyłem u siebie w lancelocie problem z nawiewami. Posiadam klimę automatyczną. Otóż dmucha tylko na kabinę, nawieiwu na nogi i szybę niestety brak. Czytałem że może to być spowodowane awarią silniczka sterującego nawiewami. Kolejna sprawa to brak ciepłego nawiewu, auto się nagrzewa tak jak zawsze (wskazówka temp. delikatnie poniżej połowy skali), natomiast dmucha bardzo letnie powietrze. Winowajcą może być ten sam silniczek czy sterowanie klapą od nagrzewnicy odbywa się osobnym silniczkiem? Niepokoi mnie również ciągle syczenie z klimatyzacji (powietrze wylatuje chłodne, nie zimne). Wskazuje to na ubytek czynnika chłodniczego? Nabijany był niespełna 2-3 miesiące temu. Wymieniany był również kompresor klimatyzacji gdyż poprzedni odmówił współpracy.
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 17-09-2018, 21:10   

Jeśli chodzi o problemy z kierunkiem wiania, to winny nie musi być nawet sam silniczek, ile mechanizm ustawiania pozycji klap. U mnie dwa razy miałem tak, że zacięły się w pozycji "na szybę". Rozwiązaniem było dostanie się do prowadnic klap i delikatne ich przesmarowanie. Prowadnice klap nawiewu znajdziesz obok pedałów, pod konsolą środową. W celu dotarcia do klap, trzeba zdemontować 1 lub 2 plastikowe elementy, w tym rurę prowadzącą powietrze. Ogólnie robota nie jest trudna, ale trzeba głęboko zanurkować - wręcz prawie położyć się na dywaniku kierowcy.

Co do problemów z temperaturą - są chyba gdzieś klapy od tego, ale nie znam szczegółów. Zamiast o klapach, opiszę Ci inne dwie możliwe przyczyny problemów.

Problem z brakiem ciepłego powietrza może być spowodowany termostatem. Przy uszkodzonym termostacie, klimatyzacja automatyczna "myśli", że już jest wystarczająco ciepło, i nie zwiększa bardziej temperatury. Aby zweryfikować, czy to termostat, spróbuj przekręcić pokrętło temperatury do oporu na stronę grzania. Skrajne ustawienia tego pokrętła nie mają na celu osiągnięcia żadnej konkretnej temperatury. Jest to ręczne ustawienie: tak gorąco, lub tak zimno jak tylko się da. Jeśli po przekręceniu na max w prawo, nadal nie grzeje gorąco, to raczej nie jest to termostat. Możesz analogicznie sprawdzić dla chłodzenia.

Jeśli nie chłodzi niedługo po nabiciu klimy, może układ jest nieszczelny. Zazwyczaj ciężko jest samemu znaleźć dokładne miejsce wycieku, ale dobry mechanik sobie poradzi.
Jeśli masz naraz problemy z grzaniem i chłodzeniem, to zgaduję, że winny jest jednak termostat.

Na pewno da się w temacie powiedzieć dużo więcej, ale to wszystko co aktualnie wiem. Proszę innych o uzupełnienie odpowiedzi.
 
 
Cyckonauta 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-09-2018, 21:18   

Dzięki za odpowiedź. Jutro sprawdzę jaki efekt da przekręcenie na max na gorąco/zimno. Co do tych nawiewów też postaram się jakoś zajrzeć to prowadnic. Generalnie klima była nabijana w połowie lipca no i teraz syczy. Gdzie znajdę termostat?
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 17-09-2018, 21:50   

Niestety nie wiem. Może ktoś inny będzie lepiej poinformowany. Dodam jedynie, że jako termostat, miałem na myśli czujnik temperatury wewnętrznej, a nie termostat dla chłodnicy. Poprawcie mnie proszę, jeśli użyłem złych określeń.
 
 
Cyckonauta 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-09-2018, 18:55   

Rurki od klimatyzacji mam gorące, więc pewnie gdzieś ucieka czynnik. Auto i tak niedługo idzie na wymianę rozrządu to od razu sprawdzą klimę i te nawiewy. Natomiast niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz, otóż słychać piszczenie z prawej strony z któregoś koła. Tarcze są lekko skrzywione (bije przy hamowaniu), a piszczenie pojawia się w pewnym momencie obrotu koła, im szybciej się kręci koło tym bardziej intensywne piszczenie. Może to być spowodowane właśnie krzywą tarczą? Raczej wykluczam łożysko piasty.
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 20-09-2018, 21:59   

W tych Lancerach notorycznie krzywią się tarcze i to może być przyczyną piszczenia. Wszystko zależy od traktowania, ale czytając forum widziałem, że wiele osób doświadczyło tego problemu. Ja z tego powodu tarcze dotychczas zmieniałem mniej więcej co roku, a staram się ich nie katować. Ostatnio postanowiłem, że zacznę sam zmieniać tarcze i klocki, żeby wiedzieć na czym jeżdżę. Podobno oryginalne części (albo tanie zamienniki) łatwo się przegrzewają i krzywią. Ktoś na forum mówił, że to wina japońskich klocków, które są zbyt twarde. Teraz włożyłem komplet brytyjskiej firmy Mintex - mogę w przyszłości zdać relację jak się sprawują.
Warto wspomnieć, że przyczyną krzywiących się tarcz mogą być zapieczone zaciski hamulcowe. Klocki wtedy nie cofają się tak jak należy, co przegrzewa tarcze. Warto czasem tam zajrzeć i sprawdzić, czy nie trzeba tego przeczyścić.
Inna przyczyną skrzypienia jaką doświadczyłem u siebie były klocki hamulca ręcznego, które obcierały o wnętrze tarczobębna z tyłu. Linka była zbyt napięta i obcierały podobnie jak to opisałeś.
Polecam podnieść auto na lewarku i pokręcić każdym z kół. Zlokalizujesz w ten sposób problematyczne koło. Warto to zrobić jeśli chcesz naprawiać auto u mechanika. Jak jeszcze kiedyś nie naprawiałem auta sam, tylko ze wszystkim jeździłem do warsztatu, to wymienili mi przednie tarcze, żeby przestało skrzypieć, a problem był właśnie w klockach hamulca ręcznego. Jakbym sprawdził wcześniej sam, to bym się nie dał naciągnąć.
 
 
Cyckonauta 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-10-2018, 08:02   

Ostatnio nie miałem czasu zająć się tymi nawiewami. W każdym razie, wczoraj temperatura zewnętrzna była około 2-3 stopni i ogrzewanie zadziałało po przestawieniu temperatury i dmuchawy na max, natomiast dziś (temp. około 11 stopni) już nie grzało... :cry: To, czy grzeje czy nie może być w jakimś stopniu zależne od temperatury na zewnątrz? Bo już zaczynam głupieć z tym samochodem...
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-10-2018, 09:36   

Klimatyzacja automatyczna może by ogłupiona przez błędne odczyty czujnika temperatury. Jeśli w aucie jest bardzo zimno, to jest większe prawdopodobieństwo, że zostanie to odnotowane przez czujnik, nawet jeśli jest niedokładny z powodu uszkodzenia lub zabrudzenia.
Climatronik nie grzeje powietrzem o temperaturze zadanej przez pokrętło, ale dostosowuje temperaturę powietrza, żeby osiągnąć w aucie temperaturę z pokrętła. Na przykład jak ustawisz na 22C, to klima może teoretycznie dmuchać 40C aż do momentu uzyskania 22C, a następnie utrzymywać 22C. Przy wadliwym czujniku ten system nie zadziała, chociaż u mnie chyba też czujnik nie jest 100% czysty ale ustawienie na max. zawsze skutkuje grzaniem albo chłodzeniem. Podejrzewam, że czujnik jest za panelem pokręteł. Sugeruje to mała półkolista kratka pod pokrętłem temperatury. Jak wyjmiesz cały moduł, to zobaczysz, że dokładnie na wysokości kratki z tyłu modułu z pokrętłami jest rurka do prowadzenia powietrza. Dalej się nie zagłębiałem w temat, ale fajnie byłoby jakby ktoś inny uzupełnił.
Ostatnio zmieniony przez leoluke 02-10-2018, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2018, 10:00   

Czujnik jest raczej pod stacyjką. Są tam takie chyba 3 wycięcia bardzo charakterystyczne. Nawet w instrukcji jest żeby tego nie zasłaniać bo klima będzie źle działać.


W OII montują tam wentylator taki mały na tym kanale żeby był większy przepływ przez ten kanał od czujnika.
 
 
Cyckonauta 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS9W 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2018
Posty: 18
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-10-2018, 12:27   

Przyczyną braku nawiewów był zabrudzony silniczek sterujący. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystko działa prawidłowo.
 
 
bennson 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer KOMBI 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-05-2020, 22:42   

Cyckonauta napisał/a:
Przyczyną braku nawiewów był zabrudzony silniczek sterujący. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystko działa prawidłowo.


Cytat:
Witam. Masz jakieś zdjęcie gdzie znajduję się taki silniczek, u mnie właśnie wczoraj coś takiego się stało że nawiew tylko na front, na nogi i na szybę nie działa przy kręceniu pokrętłem (przy climatronik)... sprawdzę czy u mnie pomoże jak nie to mechanik i pewnie wymiana na nowy... :| Pomoże ktoś?

Po wizycie u mechanika stwierdził że to panel sterujący climatronic daje
popalić... Zamówiłem używkę zobaczymy co to da.... Najlepsze w tym że klimatyzacja też teraz nie dmucha zimnem....


Dobra doszedłem do czegoś....
Wymiana Climatronica nic nie dała.... (jeden posiadam na sprzedaż :) ).
Okazało się że zawieszony był w jednej pozycji silniczek od klap.
Od strony kierowcy po prawej stronie za na boku panelu centralnego zamontowane są dwa silniczki pierwszy od strony kierownicy jest od klap drugi od temperatury.
Odkręciłem ten od klapy pomogłem mu troszkę się rozruszać wsadziłem z powrotem i działa....
 
 
adiski 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-07-2020, 21:18   

Cześć, u mnie pojawiła się taka sama przypadłość. Klimatyzacja działa, ale tylko z nadmuchem na szybę, brak możliwości przełączenia na kabinę. Czy u Ciebie pod sterownikiem klimy także była wilgoć ?
https://zapodaj.net/5e10099dbf8b5.jpg.html
https://zapodaj.net/c729bcd51685d.jpg.html
https://zapodaj.net/d4b6514942a88.jpg.html
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 31-07-2020, 14:09   

adiski napisał/a:

https://zapodaj.net/d4b6514942a88.jpg.html


O, widzę, że nie tylko ja mam wszystko lekko zarudziałe za radiem itp.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.