Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:53 |
Nowe odgłosy po wymianie sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 20-07-2017, 08:34
|
|
|
Oj nie bardzo, mechanik jak zmieniał mi sprzęgło, to żeby wszystko powyciągać zdejmował sanki, rozpinał wał, wyciągał skrzynkę rozdzielczą i na końcu samą skrzynię. Cala zabawa trwała cały dzień bo przy okazji trzeba było nacinać podłużnice, żeby dostać się do mocowań śrub od sanek, bo się obracały. Kupa zabawy |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 20-07-2017, 09:03
|
|
|
W@sio napisał/a: | Oj nie bardzo, mechanik jak zmieniał mi sprzęgło, to żeby wszystko powyciągać zdejmował sanki, rozpinał wał, wyciągał skrzynkę rozdzielczą i na końcu samą skrzynię. Cala zabawa trwała cały dzień bo przy okazji trzeba było nacinać podłużnice, żeby dostać się do mocowań śrub od sanek, bo się obracały. Kupa zabawy | U mnie było podobnie, przy czym sanki zeszły bez nacinania. Mechanik mi opowiadał że przy skrzyni rozdzielczej jest jakiś hack że trzeba odkręcać śruby łączące ze skrzynią i powoli odsuwać bo nie ma miejsca żeby wyjąć śruby po całkowitym odkręceniu. To by wyjaśniało że trzeba wał odpinać i wszystko wokół. |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-07-2017, 18:38
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcami. Jest dużo zabawy. Jeśli masz wszystkie części i nie spotka Cię żadna niespodzianka to roboty jest na minimum dwa dni. Oczywiście mile widziana dodatkowa para rąk. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
KUTER
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 19 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 23-07-2017, 18:59
|
|
|
roboty jest rzeczywiście sporo, bo robiąc to samemu wieczorami wyjęcie zabrało mi 3 wieczory. Sanki mogą zostać, zdejmuje się obie półosie po to, aby odsunąć mechanizm różnicowy od skrzyni. Wtedy robi się dostęp do ostatniej śruby trzymającej skrzynię z silnikiem. I skrzynia wychodzi. # wieczory. Myślałem, że mnie szla tam trafi. Zobaczymy jeszcze jak mi pójdzie składanie... A co najlepsze sprzęgło wcale nie padło: łożysko oporowe hałasowało i postanowiłem to zrobić w co ja się wpakowałem |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21-06-2018, 14:02
|
|
|
skrzynie biegów mam załatwioną (juz prawie czeka)
sprzęgło polecono mi tu na forum Exedy (bolące 1280 zł, bo do 4WD kosztują trochę więcej - pisano też tu o firmie Valeo, jest tańsze bo 740zł ale czy dobre?)
olej
uszczelniacz wału
ale ma pytanie co warto przy okazji jeszcze wymienić??? |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 26-06-2018, 11:22
|
|
|
jaztom napisał/a: | ale ma pytanie co warto przy okazji jeszcze wymienić??? | Ja bym reduktor rozebrał i sprawdził w środku. |
|
|
|
 |
jaztom
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 114 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-07-2018, 08:43
|
|
|
Sprzęgło Exedy 1100 zł
Skrzynia po regeneracji 800 zł
Robocizna 500 zł
Olej 140 zł
Trochę bolało ale za to teraz jest pięknie |
_________________ nadzieja umiera ostatnia |
|
|
|
 |
popetelony
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-10-2018, 19:19 łożysko skrzyni biegów
|
|
|
Dzień dobry Mitsumaniaki. To mój pierwszy post i prośba o radę od razu Od jakiegoś czasu zaczęło mi gruchotać w skrzyni biegów w moim Mitsu Otlanderze 1 2004r 2.0 benzyna 4WD 136KM manual.
Spece wyjęli skrzynię, porozkręcali i przedstawili diagnozę: ŁOŻYSKO KAPUT.
I teraz mam problem bo szukam i znaleźć nie mogę owego łożyska. Nawet nie wiem czy dobrego szukam....
Może ktoś miał podobny problem i wie jak z nim poradzić?
Nie zostawiajcie ziomka w potrzebie, please |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 08-10-2018, 21:07
|
|
|
Ale dlaczego spece którzy robią skrzynie nie założą swoich łożysk. Kupisz źle zmontują i będzie Panie ZŁE były łożyska. Niech robią wszystko od początku do końca i wtedy jak coś będzie nie tak to wiesz do kogo dźwonić. U mnie w okolicy jest gość co robi skrzynie kiedyś z nim rozmawiałem i mówił że z tymi łożyskami nie ma problemu, bo robił już tych skrzyń kilka.
Nie kropkować wulgaryzmów proszę
Temat scalam do odpowiedniego. Proszę się zapoznać i czerpać cenne wskazówki. |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 08-10-2018, 23:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|