Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] SKRZYNIA BIEGÓW - Piszczenie w czasie jazdy
Autor Wiadomość
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 30-10-2018, 14:55   

Hugo, tak też obstawiam i chyba zakupię takowe. SKF, Ashika czy Febi? Co jest godne uwagi? Chyba, że FAG
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-10-2018, 21:00   

apiro, wymieniaj jak najszybciej. A skąd wiesz, że nie jest zużyte? Jak docisk i tarcza są OK to wymień tylko łożysko oporowe.
 
 
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 02-11-2018, 12:34   

Jeszcze bez problemu rusza na sprzegle bez gazu, bez zadnych szarpniec itd. wszyscy wiemy jak zachowuje sie zuzyte sprzeglo. a wymiana samego lozyska oporowego to chyba troche mija sie z sensem skoro trzeba wykonac takie same czynnosci jak przy wymianie calego sprzegla, prawda?

Valeo, Blue Print warte uwagi?
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-11-2018, 12:54   

apiro, Mi Valeo odradzano bo różnie z jakością. Dlatego kupiłem Ashika a w środku był zonk w postaci właśnie Valeo. Póki co zrobiłem 20tyś km i nic się nie dzieje.

Blue Print jest z reguły pakowaczem więc nie wiadomo co znajdziesz po otwarciu pudełka.
 
 
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 02-11-2018, 13:16   

co jeszcze potrzeba przy wymianie sprzegla? uszczelka skrzyni biegow? trzeba zaczac kompletowac zestaw
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-11-2018, 14:14   

U mnie też sprzęgło działało bez zarzutu. Jak rozpadło się łożysko oporowe to gdyby łapa sprzęgła nie wbiła się w docisk to zarówno on jak i tarcza sprzęgła byłyby do ponownego użytku. Praktycznie nie były zużyte. A z łożyska zostały strzępy. Także...

Założyłem kompletne sprzęgło z Blue Printa i śmiga już że 2 lata bez zarzutu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-11-2018, 20:27   

apiro napisał/a:
uszczelka skrzyni biegow?

Chyba nie ma tam czegoś takiego :wink: .
Można sprawdzić czy niema wycieków z uszczelniacza wału korbowego.

Tak straszycie z tym łożyskiem oporowym, że chyba też na wiosnę wymienię :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 03-11-2018, 06:52   

Bizi78 napisał/a:
apiro napisał/a:
uszczelka skrzyni biegow?

Chyba nie ma tam czegoś takiego :wink: .


chodzi mi o połączenie miedzy silnikiem a sprzeglem. zapewne jest tam jakas uszczelka, ktora tez wypadaloby wymienic po sciagnieciu

a co do tej uszczelki walu korbowego to mozna by bylo tez przy okazji wymienic skoro kosztuje ok. 40 zl i miec spokoj. a jesli faktycznie przepuszcza to da sie to jakas zobaczyc z zewnatrz? w sensie czy nie ma przypadkiem fabrycznie malych otworow w pokrywie sprzegla zeby w razie wyciekow ten olej splywal na zewnatrz zeby sie nie dostal na sprzeglo?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2018, 09:23   

apiro, pierwszy raz słyszę o uszczelce pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-2018, 10:42   

Jedyne miejsce, które może przepuszczać olej od strony silnika to chyba ten uszczelniacz wału korbowego.
Tylko wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba zdemontować dodatkowo koło zamachowe :? .
Dzwon skrzyni nie jest uszczelniany więc wycieki z tego uszczelniacza powinny być widoczne jako zapocenie w miejscu połączenia skrzyni z silnikiem.
Przynajmniej tak mi się wydaje 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-11-2018, 10:28   

Bizi78 napisał/a:
Tylko wydaje mi się, że do jego wymiany trzeba zdemontować dodatkowo koło zamachowe
No raczej, ale to nie jest problem.
Bizi78 napisał/a:
Przynajmniej tak mi się wydaje
Bardzo dobrze Ci się wydaje.
 
 
apiro 
Forumowicz

Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 67
Skąd: ok. Wrocławia
Wysłany: 10-11-2018, 14:35   

Panowie to wymieniać w końcu profilaktycznie ten uszczelniacz wału korbowego czy lepiej nie ruszać jeśli się nic nie dzieje?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-11-2018, 20:55   

apiro napisał/a:
Panowie to wymieniać w końcu profilaktycznie ten uszczelniacz wału korbowego czy lepiej nie ruszać jeśli się nic nie dzieje?
Ja bym nie ruszał. Teraz takie czasy, ze jak oryginalna część działa, lub w tym przypadku nie cieknie, to się nie rusza, bo zamienniki to katastrofa.
 
 
Ghostman
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2020, 22:08   

Odgrzebuję temat.
Wymieniłem sprzęgło na luk. W środku było oczywiście valeo. Przejechałem 500 km i świerszcz się znów zaczyna odzywać. Ze środka kabiny. Na razie tylko podczas jazdy i nie tak głośno jak wcześniej. No i ten luz na sprzęgle dalej jest.
Powinienem coś reklamować? W komplecie była tarcza, docisk i łożysko. Skoro łożysko jest nowe to nie wierzę, że po 500 km się zjechało.

Poszperałem po necie i wygląda na to, że problemem nie jest łożysko.
Forum subaru rozwiązuje to poprzez smarowanie lub sprężynkę.
Zdaje się Bizi pisał też o posmarowaniu. Myślicie, że dałoby się u nas taki patent zastosować?
 
 
tom.f 
Forumowicz

Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 68
Skąd: Tczew
Wysłany: 21-07-2020, 09:37   

Potwierdzam.Patent ze smarem się sprawdza,przerabiałem to u siebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.