Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 16:41		 | 
	
			[EAxx] Naprawa zapieczonego mechanizmu wycieraczek | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 krzysztofpak75  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant GLS 2.0 136 KM 
                  Kraj/Country: Germany 
                  Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 138 Skąd: Germania 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2017, 19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A to nie będzie problemu,  dorobię sobie Tulejki i będzie problem z głowy. Tylko nie wiem czy mosiądz mam...  A oryginalne są teflonowe? Bo akurat Teflon mam...  Dzięki wielkie za szybką odpowiedź...  Bo naprawdę to popiskiwanie,  stuki itp mnie do szału doprowadzają...  Jakbym maluchem jechał a nie Galantem.... 
 
😂 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 GRIZZLY  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2002 2.5 16V 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Wrz 2017 Posty: 23 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-11-2018, 13:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
Od jakiegoś czasu ramie wycieraczki od strony kierowcy przy najwyższej prędkości obija o uszczelkę przedniej szyby. Postanowiłem je zdemontować i niestety posypały się opiłki metalu. Okazało się ze ząbki na ramieniu i trzpieniu od mechanizmu prawie nie istnieją. Przejrzałem popularne strony z aukcjami części używanych i niestety wygląda to kiepsko. Macie może jakiś pomysł jak podejść do naprawy ?? Trafiłem na zamiennik mechanizmu do Pajero III, IV który wygląda praktycznie identycznie. Czy ktoś może orientuje się czy istnieje prawdopodobieństwo ze mechanizm będzie pasował ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-11-2018, 14:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | GRIZZLY napisał/a: | 	 		  | Przejrzałem popularne strony z aukcjami części używanych i niestety wygląda to kiepsko. | 	  
 
Mechanizm używany możesz kupić już za 45zł na allegro    .
 
Ewentualnie spytaj może Hugo ma coś na zbyciu    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-11-2018, 17:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               podpowiem, że pasuje także od anglika   
 
ew. nowy oryginalny od jakiegoś hyundaia - kiedyś kolega kupował, 80zł w IC... tylko ramię trzeba skrócić i pospawać, bo za długie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-11-2018, 19:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | podpowiem, że pasuje także od anglika | 	   Nie cały. Nie pasuje jeden sworzeń (ten od kierowcy) i ramię z łączące silniczek z przegubem środkowym, bo ma otwory na kulki w takich miejscach, że w żaden sposób go nie zamontujesz do EU    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Valar  		  
		 
         Forumowicz BornToBeWild
  
  
                  Auto: Galant Elegance Kombi 2.5V6`01 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 56 Skąd: StolicaPL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-10-2025, 22:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | ....trzeba tylko zmienić ramiona, bo mają inną długość (albo wyciąć kawałek i zespawać) | 	  
 
 
szukam właśnie cięgna silnik - ramiona odpowiedniej długości. (moje cięgno nie ma białych gniazd). Kupiłem używkę od sedana z 2002r sądząc w ciemno, że do kombi (2001) też będzie pasować. Niestety cięgno jest za krótkie o 1 cm i potrzebuje je wydłużyć. Wspomniałeś o spawaniu... czy nie jest tam za cienka ścianka w tym cięgnie do spawania? 
 
 
I może ktoś wie z czego są te białe kapsle gniazda. plastik? poliamid? 
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2025, 06:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Te "kapsle" to chyba teflon jest i są demontowalne. Generalnie to spawał to kibloo, wiele lat temu. Mechanizm był od jakiegoś hyundaia, on potrzebował tylko fragment i cała operacja zakończyła się sukcesem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marecki  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 162 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Wczoraj 18:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Krzyzak, te kapsle to raczej słabo są demontowalne    
 
Dwa zestawy popsułem a bardzo się starałem 🤣
 
Valar, Śmiało można to pospawać,kupiłem ze dwa lata temu caly nowy NTY i śmiga do teraz,tylko wlasnie te cięgno od silniczka jest o centymetr za krótkie .
 
Plus za śmieszna cenę całego mechanizmu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Dzisiaj 8:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | marecki napisał/a: | 	 		  | raczej słabo są demontowalne | 	  próbowałeś podgrzać? suszarką wystarczy
 
mają ząbki i jak się odpowiednio ściśnie, to wyskoczą...
 
chyba że piszesz o jakimś nowszym rozwiązaniu | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |