Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:47
SWAP do colta z eclipsa?
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2005, 15:15   

Podniesienie mocy to jedno ale utrzymanie samochodu na drodze potem to zupełnie coś innego. Pamiętajcie że zawieszenie i hamulce w Twoim samochodzie są tylko troche lepsze niż mozliwości silnika. Myląc o SWAPie silnika musicie myleć również o poprawieniu hamulców i zawieszenia. A te dwa elementy niestety nie są w dobrej formie. Stuki z zawieszenia dowodzą tego że nie jest ono sprawne, tak samo przegrzewające się hamulce z bijącymi tarczami i fadingiem po każdym ostrym hamowaniu do zera...
Niejeden raz widziałem kolesi w szybkich samochodach zostawianych z tyłu przez samochód wolniejszy ale w lepszym stanie technicznym i z lepszym łacznikiem pomiędzy kierownicą a fotelem kierowcy. To oczywiste powiecie - no jasne że to oczywiste ale wyobraźcie sobie wsadzenie 200 konnego silnika do nadwozia z hamulcami i zawieszeniem przystosowanym do silnika 140 konnego - oczywiście 140KM traktujemy umownie jeżeli nie sprawdzilismy tego na hamowni.
Zawsze twierdzę że wyjściową bazą do podkrecania powinien być w 100% sprawny samochód. I tak być musi. Bo inaczej będą nas trapić ciągłe upierdliwe awarie a jazda zamieni się w koszmar.
Na moim przykładzie tzn - na moim samochodzie dając przykład - aby zrobić SWAP potrzebowałbym silnik 4G63T intercooler i ECU - to właściwie wszystko. Ale u mnie fabrycznie wzmocnione/wieksze były poduszki mocujące silnik, półosie, cała wiązka jest taka sama, hamulce są te same co w Galancie VR4 a zawieszenie obniżone/sztywniejsze. Nie zrobiłbym tego jednak bo nie zależy mi na tym żeby jeszcze bardziej smażyć kapcia przy ruszaniu i żeby przy gwałtownym dodaniu gazu walczyć z samochodem jeszcze bardziej niż teraz na nawierzchniach o kiepskiej przyczepności. No taaa... powiecie :wink: Własnie tak :D - ale jak juz pisałem ja jestem inny - może się zestarzałem a może a właściwie nie może tylko na pewno juz dawno zdałem sobie sprawę z tego że moje umiejętności jako kierowcy wcale nie są takie wspaniałe jak myślałem jeszcze parę lat temu.

perver co do twojego samochodu to możesz pójść w trzech kierunkach:
1. Obrobic głowicę, wymienić wałki i kółka rozrządu, kolektor wydechowy na policzony 4-2-1 lub 4-1, wydech policzyć i zlecić jego pospawanie wg wyliczeń zestroić to wszystko razem i zrozumieć że samochód który miałeś i nadawał się do jazdy na co dzień już taki nie jest bo wolne obroty ma w okolicach 2000 i nie ma "dołu"
2. Przerobić silnik pod turbo - ale jeżeli nie wydasz worka kasy to bedzie sie psuł
3. Zeswapować silnik turbo po to żeby tak jak poprzednio odkryć że nie masz trakcji.

Tak czy inaczej zacznij od zawieszenia i hamulców - nagle odkryjesz że twój samochód jest szybki nie tylko na prostych ale i w zakrętach no i że hamowaćmożesz znacznie później niż do tej pory. Jazda tylko na wprost jest fajna, zawody na 1/4 mili są fajne, ale te samochody nie zakręcają. Albo z trudem.

Rozpisałem się - przepraszam.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 30-10-2005, 18:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 30-10-2005, 17:28   

Hubeeert napisał/a:
Pamiętaj Rafal_Szczecin


przepraszam a co ja mam z tym wspolnego ?? :?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2005, 17:38   

Hubeeert napisał/a:
(użyłem tego nowego polecnia żeby każdemu to zapadło w pamięć)

To ten skrypt który ostatnimi czasy zrobił się bardzo modny :D
Piszesz "[" potem "you" i "]" bez spacji i "" i skrypt zwraca się do Ciebie nickiem :D - to taki automat Rafał - nic osobistego :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 30-10-2005, 17:52   

oki kapisz ;)

juz myslalem ze masz cos do mnie za to dzwonienie w nocy ;)

pozdrowka i zeby nie bylo ze OT

to w 100% zgadzam sie z Twoja wypowiedzia (chociaz tak wielkiej wiedzy jak Ty nie mam i jeszcze chyba dlugo nie bede miec .)

pozdr.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-10-2005, 19:32   



co Wy na to ??
silnik 2,0 od eclipsa w colcie . rura pcv gratis ;)
jeszcze jak sie dowiecie w jakim aucie(w czyim) to jest to padniecie ...


ps(edit). widac ze ktos sie w hydraulika bawil tylko pomylil miejsca zamiast w pod zlewem robil to pod maska ... :?
Ostatnio zmieniony przez Rafal_Szczecin 31-10-2005, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2005, 19:37   

No i to własnie jest "super uper duper proqrwafi instalacja" na PCV i trytytkach oraz jakiejś tasmie... Z tego co pamietam to własciciel zarzekał się że nie bedzie oszczędzał i zrobi wszystko super profi...


Jak widać...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-10-2005, 20:08   

Niewiem czy ten post wniesie wiele do topicu ale się wypowiem :)
Tak jakoś wyznaję zasadę że jeśli chcesz mieć szybszy samochód to przywróc mu fabryczne parametry albo po prostu kup taki który będzie odpowiadał oczekiwaniom.
Szukanie podzespołów kupowanie ich,dłubanie w samochodzie jak dla mnie jest zajęciem dla pasjonatów przez duże P i naprawdę zabawy/projekty o których mówicie wg mnie nie doprowadzą do usatysfakcjonowania.A to z powodów wyminianych wcześniej w dyskusji(prblemy z częściami,trakcją,hamulcami,itd)
Mnie się wydaje że najlepiej jest kupić inny samochód który ma mocy wystarczająco i który da się podkręcić (slinik TURBO).
Ot i tyle.

Pozdrawiam
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-2005, 20:17   

Ja sie z tym zdaniem niezgadzam. Wiele seryjnych fur mozna w roznym zakresie podkrecic. Wszystko zalezy w zasadzie od kasy. Jak bym np mial jakiegos w miare nowego turbodiesla to pierwsze co, to bym zarzucil chip (oczywiscie, zalezalo by to od paru innych kwesti takich jak stan portfela, stan sprzegla, szczelnosc i ogolne zuzycie silnika). Wiadomo, ze wszystko trzeba robic w pewnych granicach. Co z tego ze ktos wlozy wiekszy silnik uturbi ustawi duza moc jak zawieszenie i hamulce nie beda za tym nadążać.
Dlubanie w samochodzie to nie tylko zajecie dla pasjonatow. Jesli ktos nie umie a go stac i chce miec mocniejszy samochod to zleca to innym.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.