Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik
Autor Wiadomość
JarekZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: BB
Wysłany: 10-07-2018, 15:32   silnik

Niedawno kupiłem Eclipsa. Generalnie fajnie się jeździ.
Ale mam pytanie odnośnie silnika - jak trafią się ciepłe dni (tak powyżej 23st) i auto stoi na słońcu to po odpaleniu silnik wchodzi na obroty ok 1400 i tak przez minutę może dwie pracuje stopniowo zmniejszając obroty do prawidłowych.
W serwisie pytałem to usłyszałem, że ten typ tak ma ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę. Może wiecie coś więcej na ten temat. Czy faktycznie tak ma być czy to jednak usterka fabryczna nowego auta ??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-07-2018, 19:39   

Każde Mitsu benzynowe jakim jeździłem tak miało. To jest automatyczne ssanie.
 
 
JarekZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: BB
Wysłany: 10-07-2018, 19:42   

hmmm to czemu to ssanie nie działa jak jest zimno ?? a działa jak jest gorąco ??
chyba odwrotnie to powinno działać.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-07-2018, 13:13   

jak jest zimno też powinno tak działać - tylko w zależności od zimna powinny być niższe lub wyższe obroty początkowe
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-07-2018, 16:10   

JarekZ, a klimę wyłączasz czy masz włączoną na stałe?
 
 
JarekZ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2018
Posty: 4
Skąd: BB
Wysłany: 11-07-2018, 16:28   

wyłączona
ogrzewania szyb i lusterek wyłączone
jedynie delikatny nawiew i radio.
Sprawdzałem przy wyłączeniu wszystkiego - to samo.
Dzisiaj rano było 18 st. obroty podskoczyły do ok 1100 i chyba ok.
ale wczoraj rano było ponad 25st i obroty rano 1500
Byłem dzisiaj w ASO ale zero błędów i ponoć ten typ tak ma. Coś nie bardzo chce mi sie w to wierzyć :(
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 11-07-2018, 19:57   

choroby wieku dziecięcego, będą Cię zbywać dopóki nie będzie poprawki oprogramowania
 
 
marcindym 
Nowy Forumowicz
dymek

Auto: Carisma, Colt, ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Gogolin
Wysłany: 19-11-2018, 18:42   

Poprawki oprogramowania nie będzie.
w starej Carismie obroty po nagrzaniu schodziły od razu do 800
w ASX-sie juz nie i przy zmianie biegów też jest wysoko, tak ma być
w Eclips Cros też.
Chodzi o normy czystości spalin i zużycie paliwa, rozgrzanie oleju, drgania silnika, turbosprężarkę, wariator rozrządu itp.
Teraz są całkiem inne silniki i tak będzie.
Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.
Pozdr.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2018, 22:41   

marcindym napisał/a:

Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.


Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.

A co obrotów wyższych w ciepłe dni po prostu silnik ma wtedy mniejsze opory. Producent tak ustawia początkowe obroty silnika żeby były stabilne w każdej temperaturze. Dopiero jak się rozgrzeje sonda lambda to zaczyna wysterowywać docelowo. Teraz piszę z pamięci i 1400 by mnie nie zdziwiło niezależnie od temperatury ale jak było bardzo zimno i zobaczyłem 2500 w Lancerze to trochę się zdziwiłem.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2018, 08:08   

krzychu napisał/a:
marcindym napisał/a:

Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.


Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.



Dobre ciekawostki - nie słyszałem aby coś znacznie zmieniło sie w silnikach benzynowych wolnossacych, których zakres sprawnosci przecietnie zaczyna sie od 2500rpm. To nie jest diesel aby palować go poniżej 2000rpm. To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy". A co do projektantów - już nie raz zycie pokazało jak potrafili sie pomylić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2018, 14:33   

Dzisiaj akurat zerknąłem na którym biegu jedzie pod lekką górkę. 1200 na obrotomierzu i 5 bieg (~60km/h)... Oczywiście gaz tylko lekko wciśnięty. Ale w tej skrzyni lookup działa w bardzo szerokim zakresie. Ale może dlatego pali 2l mniej niż lancer…

[ Dodano: 22-11-2018, 14:40 ]
robertdg napisał/a:
To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy"



Znaczy sugerujesz, że mam manualnie w automacie biegi zmieniać?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2018, 21:34   

krzychu napisał/a:
Znaczy sugerujesz, że mam manualnie w automacie biegi zmieniać?
Nie, ale ja bym sie nie ograniczał do tego co sugeruje elektronika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-05-2020, 08:58   

robertdg napisał/a:
krzychu napisał/a:
marcindym napisał/a:

Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.


Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.



Dobre ciekawostki - nie słyszałem aby coś znacznie zmieniło sie w silnikach benzynowych wolnossacych, których zakres sprawnosci przecietnie zaczyna sie od 2500rpm. To nie jest diesel aby palować go poniżej 2000rpm. To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy". A co do projektantów - już nie raz zycie pokazało jak potrafili sie pomylić.


Może nieco późno następuje odpowiedź w EC jest silnik turbo doładowany . Od 1800 rpm jest praktycznie płaski moment i i równo ciągnie aż do 4500 rpm
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2020, 15:09   

Robert S napisał/a:
równo ciągnie aż do 4500 rpm

a co potem?
 
 
jano35 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Skawina
Wysłany: 07-05-2020, 21:55   

Cytat:
a co potem?


Potem się śrubki odkręcają :rolleyes:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.