Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie obroty dla 1.8 diesel 150km
Autor Wiadomość
jotbe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 24-10-2018, 15:14   Jakie obroty dla 1.8 diesel 150km

Witam jak w temacie, jakie obroty są prawidłowe dla silnika diesela
1.8 150 konnego z 6 biegową manualną skrzynią tzn. Na jakich obrotach powinno się jeździć i kiedy wrzucić większy bieg? I nie chodzi mi o jakiś eko driving, tylko o standardową jazdę. Ktoś mi powiedział że 2200 to idealnie i w mieście prawie nigdy nie wrzuca na 4 bieg a o 5 i 6 tym nawet nie wspomnę. Ja zawsze jeździłem słabymi benzynami wiec przyznam że nie umiem i nie wiem jak postępować w dieslu. Proszę was o wasze doświadczenie z dieslem ASX. Pozdrawiam
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 24-10-2018, 15:28   

Ja jeżdżę "prawie" zgodne z podpowiedziami zmiany biegu.
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 24-10-2018, 20:09   

ja nigdy nie patrzę na te podpowiedzi zmiany biegów, agresywnie nie jeżdżę ale w stylu eco driving też nie, biegi zmieniam przy 3000 obr./min., a redukuję przy 2000 obr./min., moje średnie spalanie zmierzone na podstawie przejechanych km i zużytego paliwa to 5,8 l/100 km, czasami na dwupasmówce przeciągnę go po obrotach, aczkolwiek dla silników zasilanych olejem napędowym nie powinno się przekraczać 4000 obr./min.
 
 
jotbe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2018
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 24-10-2018, 21:43   

Tez słyszałem by nie brać pod uwagę wskazówek komputera, ponoć jazda na tak niskich obrotach to katowanie silnika i zapychanie egr oraz dpf
 
 
Rok z Bagien 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6 Pb Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 68
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-10-2018, 08:31   

Płynna, bez przyspieszeń, jazda dieslem z niskimi obrotami niczym nie grozi.

Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo. W zależności od sytuacji na drodze, przebiegu mocy i momentu obrotowego oraz oczekiwanego rezultatu najlepiej zmieniać biegi powyżej 2000 obrotów.

Nie powinno się obciążać silnika (ostre przyspieszanie, podjazd pod górę, jazda z dużym załadunkiem) poniżej 2000 obrotów. Zdecydowanie lepiej zredukować, kosztem paliwa i hałasu, aniżeli tłuc się tak, że aż "zawory słychać".

I nie ma się co bać kręcić, diesel powinien być czochrany.

Nigdy nie kupiłbym używanego diesla z dużym przebiegiem i automatem. To jak np. DSG potrafi w dieslach zmieniać biegi woła o pomstę do nieba.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 23-11-2018, 10:52   

Rok z Bagien napisał/a:
Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo.


Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min

Może warto najpierw sprawdzić , a potem mówić, że coś jest idiotyczne.
 
 
Rok z Bagien 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6 Pb Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 68
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-11-2018, 13:33   

apikus napisał/a:


Może warto najpierw sprawdzić , a potem mówić, że coś jest idiotyczne.


A może warto przeczytać wypowiedź w całości i dopiero wówczas ją oceniać.?

Jeżeli podpowiedzi są "idiotyczne" i nakazują zmianę biegi na wyższy przy zbyt niskich obrotach silnika (np. przy obciążeniu jednostki) to należy je IMO zignorować. Jeśli masz podpowiedź do zmiany przy ok. 2500 obr/min to spokojnie można jej posłuchać.

I taki był sens mojej wypowiedzi.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 23-11-2018, 14:07   

Rok z Bagien napisał/a:
A może warto przeczytać wypowiedź w całości i dopiero wówczas ją oceniać.?


No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min, więc nie ma podpowiedzi "idiotycznych" jak sugerujesz.
 
 
Rok z Bagien 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6 Pb Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 68
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-11-2018, 17:47   

Przykro mi, ale nie wierzę w to, że bez względu na sytuację na drodze, sposób przyspieszania, ukształtowanie terenu etc masz podpowiedź przy 2500 obr/min.

A tu dowód, widzisz tu podpowiedź przy 2500 obr/min?

https://www.youtube.com/watch?v=7OZ9PlPkONc
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 25-11-2018, 14:23   

Najpierw piszesz, że zmiana biegów przy "idiotycznych " obrotach jest zła. Teraz gdy masz podpowiedzi nawet przy 4000 obr/min, więc dużo więcej niż przy 2000 obr/min, które uważasz za słuszne nie wierzysz?

Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.

Ja nie jeżdże, aż tak agresywnie, żeby mi podpowiadało zmiany przy 4000 obr/min.

Udowodnileś to, ze byłeś w błędzie. Dziękuję :D
 
 
Rok z Bagien 
Forumowicz

Auto: ASX 1,6 Pb Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 68
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-11-2018, 19:31   

apikus napisał/a:


Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min


apikus napisał/a:

No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min,


I uważasz, że te 2 wypowiedzi są tożsame z tą poniższą?

apikus napisał/a:

Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.



Może warto pamiętać o swoich wcześniejszych wypowiedziach, bo właśnie udowodniłeś, że... nie będę kończył.

Czym innym jest sztywna podpowiedź = 2500 obr/min, a czym innym podpowiedzi powyżej 2000 obr/min.

Na filmiku rozpędzanie zaczyna się w ok. 2000 obr/min, kiedy obrotomierz przechodzi 2500 obr/min nie pojawia się podpowiedź. I to czyni Twoją wypowiedź nieprawdziwą.

Nie ma idealnych podpowiedzi, bo maszyna, nie czyta w myślach, nie wie co kierowca chce zrobić, nie wie, czy przed pojazdem jest górka, czy zjazd z górki. I dlatego pojawiają się idiotyczne podpowiedzi, które mogą wprowadzać silnik (jak się je posłucha) w zupełnie niepotrzebne naprężenia.

Tych, jak je nazwałem "idiotycznych" podpowiedzi nie należy słuchać, jeśli są one optymalne w danym momencie, to jak najbardziej tak.

I tyle mojego w tym temacie.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 26-11-2018, 07:59   

Rok z Bagien napisał/a:
apikus napisał/a:



Przy przyspieszaniu i pod góre podpowiedż do zmiany biegu jest przy ok. 2500 obr/min





apikus napisał/a:

No właśnie przy przyspieszaniu podpowiedzi są na poziomie 2500 obr/min,



I uważasz, że te 2 wypowiedzi są tożsame z tą poniższą?



apikus napisał/a:

Ja tylko pisałem Ci, że podpowiedzi nie są "idiotyczne" tylko przemyślane i jak przyspieszasz to podpowiedzi są wyżej niż 2000 obr/min.



A uważasz że 2500 obr/min nie jest wyżej niż 2000 obr/min?
Skoro dla ciebie " na poziomie", "przy ok." to sztywna informacja to to gratuluję znajomości języka polskiego.

Rok z Bagien napisał/a:
Na filmiku rozpędzanie zaczyna się w ok. 2000 obr/min, kiedy obrotomierz przechodzi 2500 obr/min nie pojawia się podpowiedź. I to czyni Twoją wypowiedź nieprawdziwą.


Ja pisałem o moim przypadku, nie sugeruję się filmem tylko doświadczeniem.
Nigdzie nie mówiłem, że są idealne podpowiedzi.

A Ty sobie przeczysz:
Rok z Bagien napisał/a:
Gorzej, jak user zmienia biegi przy przyspieszaniu wg idiotycznych podpowiedzi "by oszczędzać" paliwo. W zależności od sytuacji na drodze, przebiegu mocy i momentu obrotowego oraz oczekiwanego rezultatu najlepiej zmieniać biegi powyżej 2000 obrotów.


Rok z Bagien napisał/a:
Tych, jak je nazwałem "idiotycznych" podpowiedzi nie należy słuchać, jeśli są one optymalne w danym momencie, to jak najbardziej tak.
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 01-12-2018, 11:25   

na filmiku widać że auto ma wyłączoną kontrolę trakcji może dlatego podpowiedzi zmiany biegów są przy wyższych obrotach, trzeba sprawdzić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.