Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kocioł gazowy Vaillant VSC 196/2-C150 nie trzyma ciśnienia
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-03-2018, 18:15   Kocioł gazowy Vaillant VSC 196/2-C150 nie trzyma ciśnienia

Właściwie wszystko jak w tytule.
Jestem po kilku rozmowach z Futro i po rozmowie z Dzikim. Próbuje dojść do przyczyny uciekania wody z układu kotła. Kocioł Vaillant, 11 lat. Zaczęło się od tego, że rok temu ciśnienie spadło tak, że się nie chciał włączyć (poniżej 0.5 bara). Szybkie sprawdzenie - brak ciśnienia w naczyniu przeponowym. Zmieniłem wentyl i było przez jakiś czas w normie.
Ale przez miesiąc z 1.2 bara ciśnienia wody spadało do 0.8. Tydzień temu zmieniłem naczynie przeponowe, dałem większe - 18 litrów zamiast 12 bo fabryczne naczynie kosztuje ponad 400zł a zamiennik 130. Odpowietrzyłem, napełniłem układ, dolałem itd. - było 1.5 bara wieczorem. A rano... 1.2 na pracującym kotle, 1.0 na wyłączonym. I tak codziennie.
Postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do komory spalania - czyściłem ją miesiąc temu bo była brudna, pełno brunatnych kuleczek, ale zgromadzonych na dole. A teraz patrzę i syf jest wszędzie - a cały wymiennik pierwotny mokry. A kocioł był wyłączony przez 5 godzin.
Faktem jest, że przed otwarciem komory spalania zamknąłem zawory dużego obiegu i dobiłem do 2.3 bara żeby sprawdzić czy ciśnienia spada. Faktycznie po 3 godzinach minimalnie spadło, więc jest nadzieja że to nie puszczają rury pex ale może wymiennik (niestety tani on też nie jest, ok. 2400 zł a w UK ok. 350Ł).

I tu pytanie - czy kondensat w takim kotle spływa także do wnętrza komory spalania? - czy tylko opływa ją od zewnątrz. Dziki mówi, że nie ma szans, żeby wymiennik przeciekał, bo jest aluminiowo-krzemowy (jak dobrze pamiętam).

Kilka fotek.
Tak chyba nie powinien wyglądać po miesiącu od czyszczenia?






 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 08-03-2018, 21:59   

a zasobnik szczelny ?

spróbuj wrzucić na forum elektroda - tam jest więcej serwisantów, może coś dopowiedzą
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-03-2018, 07:30   

Mokre i spleśniałe. Coś sie dzieje i to chyba nie z gazu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-03-2018, 08:22   

gulgulq napisał/a:
a zasobnik szczelny ?
zasobnik to inna para kaloszy - wycieków nie widać, on jest przecież spięty z kotłem przez wymiennik wtórny a nie pierwotny
to co widać to nie pleśń, taki bardziej żółty nalot
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-03-2018, 12:44   

11 lat to długo wytrzymał. Rozmawiałem z kolegą i mówi ze chyba czeka ciebie wymiana niestety
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-12-2018, 21:32   

Dziś temat zakończyłem - kolejny doktorat, tym razem z kociołologii, zrobiony :)
Wymiennik wymieniony, praca banalnie prosta.
Doszło do tego, że już raz na tydzień dolewałem wody - zawór napełniania miałem od 2 miesięcy podłączony do wodociągów na stałe. Wymiennik kupiłem za 1850zł co jest dobrą ceną jak na Vaillant :) - lokalny serwisant mówił o 3000zł + koszty wymiany, można powiedzieć, że jestem z 2000zł do przodu.



w trakcie prac:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.