Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Temperatura silnika - jak szybko sie rozgrzewa
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 16-10-2017, 20:56   

Oj kajos, upartyś bardzo nie wiem czemu, zdjęcie nie jest moje, ale autor lekko zjechał z kątem na lewo. Normalnie jest pomiędzy 3a4 kreską. Pisałeś że na połowie skali. Co to za różnica czy skali czy wskaźnika. Tutaj Twoje założenie nie sprawdza się.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
lucano 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2018, 18:12   

No to jak Panowie jest z tą temperatura? U mnie nigdy nie jest w połowie, nawet w 40 stopniowe upały. Jest jedna kreska przed połową. Torque pokazuje mi max 83 stopnie.
Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty? Czy tak ma być prawidłowo pokazywana temp na wskaźniku? Umówilem się po nowym roku na wymianę i nie chce wydawać na darmo kasy jeśli tak to ma być. Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 30-12-2018, 18:26   

walniety termostat
u mnie jak sie dobrze nagrzeje program pokazuje 89 stopni 8)
spasc to temp moze jak jest -10stopni i na wolnych obrotach
praktykowane na roznych TDI :wink:
jak -20 to nie ma szans nawet dogrzac kabiny :mrgreen: chyba ze ma sie ogrzewacz :wink:

jesli tak jest oznacza to ze silnik ma duza sprawnosc :P
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-01-2019, 00:32   

lucano napisał/a:
Teraz się zastanawiam czy termostat jest zablokowany i otwarty?
to przecież łatwo sprawdzić. Wystarczy znaleźć wąż idący do chłodnicy i sprawdzić czy jest ciepły już po kilku minutach pracy czy dopiero po osiągnięci 70st. przez silnik
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-01-2019, 00:53   

ale do tego trzeba miernik temp. najlepiej laserowy

a tak jak jemu na programie pokazalo ze ma 83 stopnie (oczywiscie po co najmniej 15km jezdzie) to i tak malo

:wink:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-01-2019, 18:17   

Nie wiedziałem, że mam laser w palcach ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2019, 21:40   

lucano napisał/a:
...Czy komuś kto ma 2.0 DID wskaźnik stoi równo na skali?


U mnie po nagrzaniu wskaźnik pokazuję dokładnie połowę.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-01-2019, 16:55   

tak u mnie zawsze w połowie skali po nagrzaniu
_________________

 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 02-01-2019, 18:48   

ja sie pomylilem w moim poscie

powinno byc 80stopni wiec kolega jak ma 83 to jest ok
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
lucano 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2019, 08:58   

Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi :-)
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura :-)
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 03-01-2019, 16:50   

lucano napisał/a:
Widzę, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi :-)
Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

@kajos
Napisałeś że w takim wypadku mam walnięty termostat a teraz piszesz że 83 stopnie to prawidłowa temperatura :-)


masz temp ok
mnie sie cos :axe: ze usi byc 90
ale jechalem iom ostatnio i sprawdzilem ze wskazuje u mnie 80-82
 
 
lucano 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 71
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2019, 19:14   

Mechanik doradził mi to samo że skoro się nagrzewa, dmucha ciepłem, nie zauważyłem zwiększonego spalania to tak widocznie być musi lub taki jest termostat.
I w sumie cieszę się że nie wywaliłem 250zł za wymianę, pojeżdżę przez zimę i poobserwuję.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-01-2019, 06:30   

lucano napisał/a:

Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.

Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza :wink:

Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów :wink:
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 04-01-2019, 08:35   

mkm napisał/a:
lucano napisał/a:

Załóżmy że 83 stopni to prawidłowa temp więc czemu wskaźnik nie jest idealnie w połowie?

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.

Co do diesla mam tylko starego DID-a 1.9 i faktycznie nagrzewa się opornie (porównując do benzyny), zwłaszcza gdy temperatura spada poniżej 10stopni Celcjusza :wink:

Diesel, żeby się nagrzać musi mieć obroty - jak pokonujesz odcinek jadąc z minimalnymi obrotami na wysokich biegach to możesz przejechać na nierozgrzanym silniku nawet kilkanaście kilometrów :wink:


to co napisales wynika wlasnie z sprawnosci silnika
czym silnik sprawnejszy tym np. mniej ciepla wydaje


nie bede rozpisywal o sprawnosciach silnikow bo to bylo w szkole podstawowej (owczesnej 30lat temu-nie wiem jak dzis jest)
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-01-2019, 21:36   

mkm napisał/a:

Pytaj konstruktorów :mrgreen: , ale robią to "od zawsze" - ja mam sporo Miśków z wielu roczników i prawidłowa temperatura jest zawsze "milimetr" poniżej połowy.
Przy "idealnie" w połowie już coś jest nie tak - albo stary płyn, albo początki zapowietrzania na którymś łączeniu.


W OII nie ma czegoś takiego, jak milimetr poniżej. Tam są prostokąty. Najlepiej napisz ile prostokątów Ci się świeci.
Jest jeszcze inna opcja. Mówiąc o połowie chodzi Ci o dwa prostokąty w całej skali, czy o jeden - ten mniejszy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.