Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów |
Autor |
Wiadomość |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-02-2019, 18:40 Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy bo stałem się posiadaczem Outlandera turbo😊
Mam z nim jednak mały problem. Mianowicie podczas przyspieszania powyżej 3tys obrotów autem zaczyna strasznie szarpać można to przyrównać do holowania innego samochodu bez napiętej liny. Auto posiada instalację LPG ale na gazie jaki i benzynie dzieje się to samo. Przy delikatnym przyspieszaniu objaw nie występuje nawet na wyższych obrotach. Czy podobny objaw może dawać np źle lub wale nie działająca zmienna geometria łopatek? Czy macie może inne teorie lub przypuszczenia? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 05-02-2019, 18:46
|
|
|
Cześć
Tak mamy. Geometria działa na pewno dobrze bo jej nie ma w turbo. Świece jakie i kiedy wymienione? CE się świeci? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 05-02-2019, 19:29
|
|
|
To wykręć stare i je zobacz czy jeszcze w ogóle istnieją. A przepływomierz powinien pokazywać niecałe 4g na jałowych a ponad 210g na pełnym bucie ale wątpię że to on. Jakie zamówiłeś świece? Jak bosch to dzwoń i zrezygnuj jak najszybciej z zamówienia. Koniecznie NGK made in Japan. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 05-02-2019, 22:06
|
|
|
Konkretnie jaki model świec zamówiłeś? IGR6A11, IGR6A, czy IGR7ag? Dwa ostatnie spoko, pierwsze trzeba zbić na 0.7 mm. Ja bym sprawdził dodatkowo szczelność układu dolotowego, bo jeśli wymiana świec nie pomoże, to będzie znaczyło, że układ dolotowy jest nieszczelny i doładowanie ucieka gdzieś bokiem i silnik jest przelany. Ewentualnie może też być rzecz prozaiczna - jedno z podciśnień zsunęło się z krućca |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2019, 05:03
|
|
|
Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną |
_________________ https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-02-2019, 06:35
|
|
|
Czy błędy silnika sprawdzałeś sam? Jeśli tak to oznacza że masz interfejs a nim dość łatwo sprawdzić szczelność dolotu. Wymiana przewodów nie koniecznie musi pomóc. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-02-2019, 08:45
|
|
|
..rafal.. napisał/a: | Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną |
Proszę bardzo:
Tylko uważaj na wałek balansu i niech ktoś to zrobi kto się zna na 4g63t |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2019, 09:47
|
|
|
Mam chiński program Torque ale nie do konca jestem pewny czy to jest dobre. Polecisz jakiś sensowny interface?
[ Dodano: 10-02-2019, 18:52 ]
Witam wszystkich którzy się zaangażowali w pomoc przy moim problemie. Po paru dniach testów które nic nie wniosły zabrałem sie za gruszke od turbiny i po zdemontowaniu osłon termicznych okazało się że kolektor jest pęknięty. I tu moje pytanie jako że mieszkam w niemczech i nie znalazlem takiego kolektora ani nowego ani używanego. Czy kolektor od evo8 jest taki sam? Bo do Lancera kolektor jest dostępny. Z góry dziękuję |
_________________ https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 10-02-2019, 19:19
|
|
|
EVO ma inną turbinę, więc nie podejdzie. Kolektor do Outka jest dostępny w ASO za około 2500zł. Jeśli nie słyszysz kolektora na zimnym silniku (charakterystyczne cykanie) to bym nie ruszał. A co ze świecami? Podregulowałeś odstęp elektrod?
Ja mam Torque pro i spokojnie daje radę zarówno sprawdzić błędy jak i podstawowe parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-02-2019, 20:21
|
|
|
..rafal.., w technicznym jest temat o kolektorach. Napisz pw do Staszka bo idzie duże zamówienie na kwasiaki pod nasze turbo td04. Jak się nie załapiesz na kwasiaka to pewnie będzie kilka ogłoszeń zdemontowanych używek oem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-02-2019, 20:27
|
|
|
Cześć. Tak świece zbiłem na 0.7, sprawdzilem czy przypadkiem westegate nie przycina sie ale w całym zakresie pracuję w palcach bez oporu. Podstawowe dane z czujników mogę sprawdzic tylko nie cisnienie w dolocie(zwyczajnie się nie łączy). Myslalem że przyczyną może być ten kolektor. Szarpanie występuje tylko przy gwaltownym przyspieszaniu czy obciazeniu np. jazda pod górę i tu najwiekszy problem bo mieszkam w górach przy delikatnym przyspieszaniu objawów nie ma przekraczam 3 tys i do 6 ani nie szarpnie. Przeplywka działa poprawnie, przepustnica procentowo tez bez zawachan czy spadków podczas monitorowania. Skoro mówisz że od kolektora raczej to nie bedzie to odpuszcze temat narazie. Bo kupilem rozrzad, swiece simmering i parę innych rzeczy wiec 2500 tys8a za kolektor to troche dużo aktualnie. Kto wie moze z czasem wjedzie turbo od evo. Na obecną chwilę szukam dalej |
_________________ https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-02-2019, 21:12
|
|
|
Elm327 i Torque czy Piston działają ok i powinny pokazać rzeczywiste wartości parametrów silnika i błędy silnika.
Napisz jakie wartości pokazuje pierwsza sonda i jaką wartość ma korekta krótkoterminowa czyli STFT w momencie jak szarpie |
|
|
|
 |
..rafal..
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019 Posty: 14 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-02-2019, 10:18
|
|
|
Sonda wskazuje w chwili szarpania 0.860V a korekta krotkoterminowa 0%. Dziś na zaplonie bez jazdy zauważyłem że przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia w podłogę czujnik przepustnicy wskazuje max 87,5 % i ni cholery więcej. Przy wczesniejszych pomiarach zakres był większy |
_________________ https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428 |
|
|
|
 |
|