Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów
Autor Wiadomość
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2019, 18:40   Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów

Witam. Jestem tu nowy bo stałem się posiadaczem Outlandera turbo😊

Mam z nim jednak mały problem. Mianowicie podczas przyspieszania powyżej 3tys obrotów autem zaczyna strasznie szarpać można to przyrównać do holowania innego samochodu bez napiętej liny. Auto posiada instalację LPG ale na gazie jaki i benzynie dzieje się to samo. Przy delikatnym przyspieszaniu objaw nie występuje nawet na wyższych obrotach. Czy podobny objaw może dawać np źle lub wale nie działająca zmienna geometria łopatek? Czy macie może inne teorie lub przypuszczenia?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-02-2019, 18:46   

Cześć

Tak mamy. Geometria działa na pewno dobrze bo jej nie ma w turbo. Świece jakie i kiedy wymienione? CE się świeci?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2019, 19:21   

CE nie świeci się. Błędów nie ma. Świece zamówiłem. Zastanawiam sie też nad przepływomierzem ale chciałbym zacząć od podstaw.
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-02-2019, 19:29   

To wykręć stare i je zobacz czy jeszcze w ogóle istnieją. A przepływomierz powinien pokazywać niecałe 4g na jałowych a ponad 210g na pełnym bucie ale wątpię że to on. Jakie zamówiłeś świece? Jak bosch to dzwoń i zrezygnuj jak najszybciej z zamówienia. Koniecznie NGK made in Japan.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2019, 19:46   

Zamówiłem ngk irydium do Outlander 2.0t, Lancer 2.0t.
Jutro jak wrócę z pracy to zobaczę do tych świec. Narazie dzięki za poświęcenie uwagi
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-02-2019, 22:06   

Konkretnie jaki model świec zamówiłeś? IGR6A11, IGR6A, czy IGR7ag? Dwa ostatnie spoko, pierwsze trzeba zbić na 0.7 mm. Ja bym sprawdził dodatkowo szczelność układu dolotowego, bo jeśli wymiana świec nie pomoże, to będzie znaczyło, że układ dolotowy jest nieszczelny i doładowanie ucieka gdzieś bokiem i silnik jest przelany. Ewentualnie może też być rzecz prozaiczna - jedno z podciśnień zsunęło się z krućca
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2019, 05:03   

Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-02-2019, 06:35   

Czy błędy silnika sprawdzałeś sam? Jeśli tak to oznacza że masz interfejs a nim dość łatwo sprawdzić szczelność dolotu. Wymiana przewodów nie koniecznie musi pomóc.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-02-2019, 08:45   

..rafal.. napisał/a:
Kupilem wlasnie igr6a11. Wszystkie przewody podciśnienia też będę wymieniał dla pewnosci. A tak z innej beczki. Macie może momenty dokrecania i schemat rozrzadu bo w niedalekiej przyszlosci i za to bede musial sie zabrac . Auto ma 137tys więc 2 wymiana przede mną


Proszę bardzo:




Tylko uważaj na wałek balansu i niech ktoś to zrobi kto się zna na 4g63t
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2019, 09:47   

Mam chiński program Torque ale nie do konca jestem pewny czy to jest dobre. Polecisz jakiś sensowny interface?

[ Dodano: 10-02-2019, 18:52 ]
Witam wszystkich którzy się zaangażowali w pomoc przy moim problemie. Po paru dniach testów które nic nie wniosły zabrałem sie za gruszke od turbiny i po zdemontowaniu osłon termicznych okazało się że kolektor jest pęknięty. I tu moje pytanie jako że mieszkam w niemczech i nie znalazlem takiego kolektora ani nowego ani używanego. Czy kolektor od evo8 jest taki sam? Bo do Lancera kolektor jest dostępny. Z góry dziękuję :wink:
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 10-02-2019, 19:19   

EVO ma inną turbinę, więc nie podejdzie. Kolektor do Outka jest dostępny w ASO za około 2500zł. Jeśli nie słyszysz kolektora na zimnym silniku (charakterystyczne cykanie) to bym nie ruszał. A co ze świecami? Podregulowałeś odstęp elektrod?

Ja mam Torque pro i spokojnie daje radę zarówno sprawdzić błędy jak i podstawowe parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 10-02-2019, 20:21   

..rafal.., w technicznym jest temat o kolektorach. Napisz pw do Staszka bo idzie duże zamówienie na kwasiaki pod nasze turbo td04. Jak się nie załapiesz na kwasiaka to pewnie będzie kilka ogłoszeń zdemontowanych używek oem.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 10-02-2019, 20:27   

Cześć. Tak świece zbiłem na 0.7, sprawdzilem czy przypadkiem westegate nie przycina sie ale w całym zakresie pracuję w palcach bez oporu. Podstawowe dane z czujników mogę sprawdzic tylko nie cisnienie w dolocie(zwyczajnie się nie łączy). Myslalem że przyczyną może być ten kolektor. Szarpanie występuje tylko przy gwaltownym przyspieszaniu czy obciazeniu np. jazda pod górę i tu najwiekszy problem bo mieszkam w górach :( przy delikatnym przyspieszaniu objawów nie ma przekraczam 3 tys i do 6 ani nie szarpnie. Przeplywka działa poprawnie, przepustnica procentowo tez bez zawachan czy spadków podczas monitorowania. Skoro mówisz że od kolektora raczej to nie bedzie to odpuszcze temat narazie. Bo kupilem rozrzad, swiece simmering i parę innych rzeczy wiec 2500 tys8a za kolektor to troche dużo aktualnie. Kto wie moze z czasem wjedzie turbo od evo. Na obecną chwilę szukam dalej
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-02-2019, 21:12   

Elm327 i Torque czy Piston działają ok i powinny pokazać rzeczywiste wartości parametrów silnika i błędy silnika.
Napisz jakie wartości pokazuje pierwsza sonda i jaką wartość ma korekta krótkoterminowa czyli STFT w momencie jak szarpie
 
 
..rafal.. 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 turbo
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 14
Skąd: Polska
Wysłany: 11-02-2019, 10:18   

Sonda wskazuje w chwili szarpania 0.860V a korekta krotkoterminowa 0%. Dziś na zaplonie bez jazdy zauważyłem że przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia w podłogę czujnik przepustnicy wskazuje max 87,5 % i ni cholery więcej. Przy wczesniejszych pomiarach zakres był większy
_________________
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1591428#1591428
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.