[3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-06-2010, 21:47
|
|
|
mareknet napisał/a: | No może i dziwne pytanie.... ale domyślam się z odpowiedzi że z serwisu....
Wystarczy włożyć i jest cacy czy jakieś programowania trzeba robić?
Pozdro. |
Pytanie dziwne, bo miałem na myśli, u mnie |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 11-06-2010, 22:45
|
|
|
Cytat: | Witam Wszystkich - jestem tu nowy Nowicjusz ma na imię Marek.
Koledzy, takie pytanie odnośnie uszkadzającej się pamięci w liczniku (mam to samo ze wskaźnikiem temperatury) - gdzie ją kupić? mozna to samemu wymienić? naprawić? trzeba później ustawiać przebieg czy coś? Czy tylko się zakłada i ma działać?
|
Witam, mi udało się kupić cały licznik nowy, jednak miał pęknięte szkiełko ( w niczym to nie przeszkadzało) za kwotę 150 PLN, wymiana jest bardzo prosta, wystarczy odkręcić 4 wkręty, i licznik wychodzi bez większego problemu ale jest jedno ale, jeżeli będziesz chciał zachować przebieg oryginalny trzeba będzie znalezć fachowca który zajmuje się przestawianiem liczników a jeżeli nie to będziesz miał przebieg który zachowany jest w pamięci aktualnie zamotowanego licznika, mój z chwilą kupna wyświetlał 1 KM, i przestawiłem go na aktualny przebieg auta za 50 PLN taki zabieg trwał 5 minut.
PS. licznik nabyłem na allegro, jest ich kilka tylko uważaj na liczniki z anglików. Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2010, 11:11
|
|
|
mareknet napisał/a: | No może i dziwne pytanie.... ale domyślam się z odpowiedzi że z serwisu.... |
nie no, z odpowiedzi, to że od Zbyszka
[ Dodano: 14-06-2010, 11:15 ]
zbyszekm2 napisał/a: | Pytanie dziwne, bo miałem na myśli, u mnie |
o, jeszcze jedna strona się pojawiła w wątku |
|
|
|
 |
mareknet
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 6 Skąd: Bielsk
|
Wysłany: 16-06-2010, 21:36
|
|
|
Pytanie za 100pkt - czy uszkodzoną pamięć można przełożyć ze sprawnego licznika z manualną skrzynią biegów do licznika z automatem?
p.s. czy nowsze liczniki np. z aut 2005 rok będą pasowały do auta z 2002 roku?
Pozdrowionka |
|
|
|
 |
zeta198
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 3.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2018, 21:43
|
|
|
Cześć,
Odkopuje temat ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć diagnostykę.
Otóz wskaznik w moim pajero łapie pion w 1-2 minuty po załączeniu silnika. Po 3 minutach wskaznik wychodzi po za skale i trzyma tak się 2-3 minuty by znów zejść do połowy. Nie wydaje mi się aby silnik się przegrzewał bo raczej w 2 minuty diesel nie rozgrzeje się do fulla, termostat też jest sprawny bo przewody są gorące a jak nie robi się ten cyrk z wskaznikiem temp to auto potrafi stać 20 minut i się nie zagotowac(dołącza sie tylko wentylator elektryczny). Jak wskaznik wychodzi po za skale to dodatkowy wentylator się nie załącza. Czyżby był to licznik lub jego pamieć? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-07-2018, 10:27
|
|
|
zeta198 napisał/a: | Cześć,
Odkopuje temat ale mam podobny problem i nie wiem od czego zacząć diagnostykę.
Otóz wskaznik w moim pajero łapie pion w 1-2 minuty po załączeniu silnika. Po 3 minutach wskaznik wychodzi po za skale i trzyma tak się 2-3 minuty by znów zejść do połowy. Nie wydaje mi się aby silnik się przegrzewał bo raczej w 2 minuty diesel nie rozgrzeje się do fulla, termostat też jest sprawny bo przewody są gorące a jak nie robi się ten cyrk z wskaznikiem temp to auto potrafi stać 20 minut i się nie zagotowac(dołącza sie tylko wentylator elektryczny). Jak wskaznik wychodzi po za skale to dodatkowy wentylator się nie załącza. Czyżby był to licznik lub jego pamieć? |
Polutuj pamięc zegarówe. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
majski
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III Sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2018 Posty: 4 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 30-11-2018, 22:10
|
|
|
Jakiego rzędu kwota za naprawę tej "pamieci"? |
|
|
|
 |
robrobłomża
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,5l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 12 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-12-2018, 08:54
|
|
|
sam to zrobisz jeśli masz lutownicę, dobre oczy i chęci |
|
|
|
 |
dandek88
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 12-02-2019, 01:02
|
|
|
To wszystkie 3 rzeczy posiadam ;p luty należy tylko poprawić ? Gdzieś przeczytałem ze jest cyrk z przykręceniem tego... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-02-2019, 09:07
|
|
|
dandek88 napisał/a: | To wszystkie 3 rzeczy posiadam ;p luty należy tylko poprawić ? Gdzieś przeczytałem ze jest cyrk z przykręceniem tego... |
Nie ma cyrku
Tylko jak już dokręcisz powrotem pamięć to musisz zdjąć szybkę z przodu i lekko palcami pociągnąć do siebie wskazówkę prędkościomierza. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dandek88
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 14-02-2019, 21:26
|
|
|
Zrobiłem i już zegar temp działa Ale niestety obrotomierz dalej martwy ;/ |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-02-2019, 09:07
|
|
|
dandek88 napisał/a: | Zrobiłem i już zegar temp działa Ale niestety obrotomierz dalej martwy ;/ |
obrotomierz sygnał ierzez pompy wtryskowej |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
dandek88
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 15-02-2019, 11:12
|
|
|
Rozumiem ale waliloby jakims bledem chyba gdyby byl uszkodzony czujnik w pompie wtryskowej ? Jak mozna sprawdzic poprawnosc dzialania tego sygnalu ? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 15-02-2019, 13:38
|
|
|
dandek88 napisał/a: | Jak mozna sprawdzic poprawnosc dzialania tego sygnalu ? |
Sygnał do wysterowania tachometru wychodzi z ECU z pinu nr 58. Wtyk 12-pinowy, kolor przewodu - biały z zielonym paskiem (od ECU do zegarów).
Na pinie 58 sterownika, podczas pracy silnika pojawiają się prostokątne impulsy +12 V o wielkości współczynnika wypełnienia zależnej od obrotów. Po zdjęciu wtyczki z ECU sygnały te można zastąpić podając na pin 58 pulsacyjnie + 12 V. Jeżeli obrotomierz zareaguje, to znaczy że zegary są dobre.
W przeciwnym wypadku, należy (po zapięciu wtyczki na ECU) podłączyć próbówkę niskoamperową, najlepiej diodową, do pinu 58 i sprawdzić obecność impulsów + 12 V na pracującym silniku. Jeśli się pokażą, to do sprawdzenia (przedzwonienia) pozostanie wiązka (przewód biały z zielonym paskiem) na odcinku od ECU do zegarów. Jeżeli wiązka okaże się dobra, podejrzane będzie ECU, lub czujnik prędkości obrotowej, o którym pisał Zbyszek. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
dandek88
Forumowicz
Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: 15-02-2019, 18:56
|
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedź. Przepatrze to tak właśnie jak opisales. Gdzie jest ecu w moim pajero ? 2003 rok. Sory Ale dopiero go kupiłem więc nie orientuje się |
|
|
|
 |
|