 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: tyku 27-04-2015, 20:45 |
Sprzęgło - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 02-07-2018, 16:54
|
|
|
Dawid1111,
Cytat: | Dajecie radę ruszać samym sprzęgłem ? U mnie rusza bardzo delikatnie i telepie w kabinie |
Rusza na spokojnie i u mnie nie telepie
Cytat: | ponawiam pytanie, czy to normalne, że podczas puszczania sprzęgła obroty spadają do 500? |
Z tego co dzisiaj sprawdzałem, to w momencie puszczania spadają w okolice 600 (z postoju do ruszenia), a podczas jazdy na samym pierwszym biegu u mnie utrzymują się w okolicach 750 (na już troszkę rozgrzanym silniku).
[ Dodano: 17-09-2018, 21:30 ]
Właśnie skończyłem zmianę zacisków i wymieniłem płyn hamulcowy również do sprzęgła, ale teraz pojawił mi się problem ze sprzęgłem. Podczas samego wymieniania płynu wszystko działało dobrze (pobierało z głównego zbiornika i wypychało przez odpowietrznik dość ciemny płyn). Godzinę po opuszczeniu auta na koła zapaliłem silnik i sprzęgło nagle nie stawiało żadnego oporu i nie łapało (nie mogę wbić żadnego biegu=podjechać do jakiegoś znawcy). Próbowałem je ponownie odpowietrzyć i przy naciskaniu sprzęgła z odpowietrznika nie leci nic płynu, ani nie pobiera nic ze zbiorniczka. W samej butelce ze starym płynem też nie widać żadnych bąbelków z wężyka, więc wygląda jakby naciskanie sprzęgła nie robiło żadnego ciśnienia.
Wyczytałem, że niektórzy wymieniają płyn poprzez podpięcie odpowietrznika do odpowietrznika zacisku i wtedy pompują hamulec i powinno wypchać powietrze i stary płyn do głównego zbiornika, jutro to spróbuję. (Powinien być wtedy zapalony silnik ?)
Może być jakiś inny powód takiego nagłego zachowania sprzęgła poza zapowietrzeniem?
[ Dodano: 18-09-2018, 19:39 ]
Winą było zapowietrzenie i to w takim stopniu, że pedałem sprzęgła nic już nie dało się podpompować, żeby zrobić jakieś ciśnienie. Gdyby nie wepchnięcie płynu przez odpowietrznik z hamulca nie wiem jak inaczej mógłbym rozwiązać ten problem.
Obstawiam, że słabo zakręcałem odpowietrznik podczas samej wymiany płynu i wtedy jakoś nałapało powietrza, bo dość skrupulatnie sprawdzałem płyn w zbiorniczku i nigdy nie zszedł poniżej połowy rezerwuaru.
Taki wyszedł płyn ze sprzęgła, który z tego, co mi wiadomo był wymieniany ok. 2 lata temu:
 |
|
|
|
 |
benek1994
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer XIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2018 Posty: 5 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-01-2019, 09:16
|
|
|
Mam pytanie co do sprzęgła. Mam kilka niepokojących objawów, np. Podczas jazdy z górki na 1 biegu, gdy wcisne sprzęgło jest stuk, czasami gdy zmieniam z 1 na 2, albo 2 na 3 też czuć stuk na pedale sprzęgła, ostatni objaw to zdarzające się podczas jazdy na półsprzęgle z dodaniem gazu, uczucie jakby szorowania spod pedału sprzęgła. Dodam, że sprzęgło się nie ślizga. Przebieg 140 tys, jak myślicie całe sprzęgło do wymiany czy może to jakiś podzespół? |
|
|
|
 |
jezyk403
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: Skwierzyna
|
Wysłany: 16-01-2019, 18:08 [CY8A 2.0DID] sprzęgło
|
|
|
Panowie taka sytuacja. Chcę tylko poznać wasze zdanie na co muszę się przygotować. Otóż:
W czasie jazdy sprzęgło po przejechaniu 5km zaczeło schodzić powoli w dół. Po przejechaniu 20km i szczęśliwym poworcie do domu już tego sprzegła całkowicie nie ma. Co mogło pójść? |
_________________ FORUM CB RADIO |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2019, 19:54
|
|
|
Witam Panowie - szykuję Lancera albo do sprzedaży, albo do dalszej eksploatacji i..
chcę wymienić sprzęgło ew. naprawić (bardziej wymienić).
Czy do tego zestawu muszę coś dokupić: https://www.czesciauto24.pl/luk/7886811 czy to już wystarczy?
Przebieg - ok. 175kkm - sprzęgło od nowości.
Objawy - czasami nie chce wyjść pierwszy bieg. Przy wrzucaniu pierwszego biegu baaardzo delikatne szarpnięcie samochodem (gdyby nie Facet z ASO, to bym nawet nie zwrócił uwagi). Słabo wchodzi trzeci bieg - co 3 wbicie biegu muszę poszukać luzy wajchą, albo odczekać chwilę, albo wrzucić 4'kę, a potem 3'kę. Mniej więcje raz na tydzień jedynka nie chce wyjść (zauważyłem, że przy niskich temp. zewnętrznych i dużej wilgotności).
Nim będę zaglądał do skrzyni, to chcę najpierw wymienić sprzęgło.
Może ktoś coś poradzi - płyn hamulcowy wymieniłem, olej w skrzyni już dawno. Dużo wachluję i.. generalnie to będzie pierwsze większa robota w Lancerze
[ Dodano: 28-02-2019, 15:55 ]
Ktoś pomoże? |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 01-03-2019, 21:13
|
|
|
Szukam odpowiedzi na nurtujący problem z wrzucaniem biegów lancerze 1.6, mianowicie biegi ciężko się wbija. Mechanik doradził wymianę oleju w skrzyni co też zrobiłem. Olej kupiony w salonie Mitsu i polecany przez serwisanta. Niestety mimo wymiany oleju niewiele się zmieniło.
Sprzęgło nie szarpie, nie ślizga. Przebieg lancera to 99kkm.
Co może być przyczyną? |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
oEdGein
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2017 Posty: 60 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 02-03-2019, 20:09
|
|
|
Miko_ok - Widzę że dopiero co kupiłeś Lancerka
Jeżeli sprzęgło nie szarpie, nie ślizga i problemem jest tylko i wyłącznie wrzucanie biegów (stawiając opór) . To jest wszystko ok
W moim posiadaniu mam dwa Lancerki (1.5 i 1.8) , w jednym i w drugim działa dokładnie tak samo .
Ktoś kiedyś powiedział że biegi w lancerze trzeba wsadzić , a następnie wyciągnąć .
https://www.youtube.com/w...F7_QVaCphU&t=1s
Tutaj masz filmik zachara, z tego co pamiętam tez zwrócił uwagę na zmiane biegów
pozdrawiam |
|
|
|
 |
miko_ok
Forumowicz
Auto: 1.6 Mitsu Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2019 Posty: 36 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 03-03-2019, 12:47
|
|
|
oEdGein napisał/a: | Miko_ok - Widzę że dopiero co kupiłeś Lancerka
Jeżeli sprzęgło nie szarpie, nie ślizga i problemem jest tylko i wyłącznie wrzucanie biegów (stawiając opór) . To jest wszystko ok
W moim posiadaniu mam dwa Lancerki (1.5 i 1.8) , w jednym i w drugim działa dokładnie tak samo .
Ktoś kiedyś powiedział że biegi w lancerze trzeba wsadzić , a następnie wyciągnąć .
https://www.youtube.com/w...F7_QVaCphU&t=1s
Tutaj masz filmik zachara, z tego co pamiętam tez zwrócił uwagę na zmiane biegów
pozdrawiam |
Tak, lancerka mam już równy miesiąc i próbuję się przestawić z fordowskiego stylu jazdy i póki co jest ciężko bo sprzęgło inaczej chodzi, zawieszenie inaczej pracuje itp. Może jestem "skrzywiony przez kilkunastoletnie fordowanie"
Co do tematu to faktycznie lewarek dziwnie i jak dla mnie ciężko wchodzi - jak wspomniałeś ten typ tak ma, pytałem znajomego, który ma lancera.
Dodatkowo zastanawiam się nad pracą samego pedału sprzęgła, który cieżko wchodzi... |
_________________ Były użytkownik fordów. |
|
|
|
 |
purciak
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 2.0 DI-D VW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2019 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-06-2019, 22:05 "zapowietrzające" się sprzęgło Lancer 2.0 Did
|
|
|
Cześć
Mam problem z chyba zapowietrzającym się sprzęgłem w Lancerze VIII 2.0 DID VW.
Przebieg 107 tyś.
Podczas jazdy sprzęgło tak jakby staje się luźne, np. 3/4 wciśniętego pedała nie bierze sprzęgła i dopiero przy samej podłodze zaczyna brać. W trakcie jazdy trzeba je pompować na luzie. Zauważyłem, że robi się to szybciej przy dużych prędkościach 120-150km/h, 2 razy aż mi pedał przy podłodze się zaciął aż musiałem go podnieść nogą.
Było odpowietrzane, były wymieniane jakieś oringi na przewodach, niedawno była wymieniona pompka (używka) i dalej to samo.
Ktoś może miał podobny problem? Jak najlepiej temu zaradzić? W najgorszym przypadku postawie go do ASO oddalonego o 50km |
|
|
|
 |
|
|