Sworzeń wahacza |
Autor |
Wiadomość |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
piotrkwi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS3W 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 13 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-10-2018, 20:38
|
|
|
Hej mały powrót do tematu, jakiego producenta polecacie takie tuleje do wahacza (potrzebuje na tył). |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 12-03-2019, 11:31
|
|
|
Podpinam się, tylko ja na przód (na razie ). |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotrkwi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CS3W 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2018 Posty: 13 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2019, 16:25
|
|
|
Od lipca też mam FEBI i póki co jest ok. |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 26-03-2019, 20:01
|
|
|
Właśnie jestem w trakcie wymiany sworzni i tulei przednich wahaczy.
Nowe sworznie są w paczce razem z pierścieniem zabezpieczającym (marka 555), ale na tych które są aktualnie założone (fabryczne?) nie widzę tych pierścieni - guma dochodzi do samego wahacza.
Czy ktoś miał tak samo? Trochę te stare części są już zmęczone i nie widać dokładnie gdzie się kończy sworzeń a zaczyna wahacz, a nie chce na prasie nic uszkodzić jak się okaże, że wyciskam z założonym pierścieniem, który wszystko blokuje. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 26-03-2019, 21:11
|
|
|
przemekm napisał/a: | Właśnie jestem w trakcie wymiany sworzni i tulei przednich wahaczy.
Nowe sworznie są w paczce razem z pierścieniem zabezpieczającym (marka 555), ale na tych które są aktualnie założone (fabryczne?) nie widzę tych pierścieni - guma dochodzi do samego wahacza.
Czy ktoś miał tak samo? Trochę te stare części są już zmęczone i nie widać dokładnie gdzie się kończy sworzeń a zaczyna wahacz, a nie chce na prasie nic uszkodzić jak się okaże, że wyciskam z założonym pierścieniem, który wszystko blokuje. |
W oryginale nie ma pierścienia. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
przemekm
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.6 CS Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 33 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 27-03-2019, 00:03
|
|
|
zbychu74 napisał/a: | W oryginale nie ma pierścienia. |
Dzięki za odpowiedź. Oczywiście masz rację, w oryginalne nie ma pierścienia. Po rozwaleniu starej gumy mylący może być właśnie pierścień od niej, który dochodzi do samego wahacza - ale on w żaden sposób nie trzyma całości sworznia.
Przy samodzielnym montażu polecam nałożyć dużo smaru na tą mniejszą tuleję - pomaga to żeby kołnierz gumy sam się dobrze 'wywinął' z obu stron.
Jeszcze jedno pytanie odnośnie pierścieni: Macie jakiś patent na sprawne zakładanie tych poniżej? Na szybko nie chciał wejść, jutro do niego wracam.
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 27-03-2019, 04:26
|
|
|
Pierścień powinien wejść bez problemu,on jest sprężysty i jak go naciągasz to on dość dużo wytrzymuje zanim pęknie. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|