 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.5V6 GDI] Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra |
Autor |
Wiadomość |
kowal51
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3 v6 3,5 dgi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2019 Posty: 1 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 05-04-2019, 00:19 [3.5V6 GDI] Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra
|
|
|
Witam
Mam taki problem. Szalałem sobie swoim 3,5 v6 dgi po Islandii i w końcu zagotowało mi silnik.
Najpierw przestało grzać z nawiewów, potem silnik się wyłączył. Mam uszkodzony zegar od temperatury wiec nic nie zauważyłem póki nie było za późno. Rozwaliło plastikowy trójnik, który jest koło skrzyni biegów i cały płyn z chłodnicy uciekł. Po wymianie trójnika silnik pali, ale cały blok chodzi (chyba nie pracuje na wszystkich cylindrach)
Zrobiłem testy kompresji na obu głowicach:
Na lewej pokazało kolejno 10: 2 i 10 barów rozebrałem głowice i walnięta uszczelka przy środkowym cylindrze?
Na prawej pokazało ogólnie małe ciśnienie 7; 5 i 7 barów. Jaka może być tego przyczyna?
Czy może być to wina uszczelki? Czy sama głowica jest problemem? Czy może coś ze szczelnością cylindrów? Ale czy na wszystkich trzech byłby spadek ?
Testu z olejem raczej nie zrobię bo cześć silnika już rozebrana. Czy jest jakaś inna opcja zęby to zdiagnozować? Raczej raczkuje w temacie mechaniki, a zwłaszcza siników v6.
Dodam ze wszystkie świece okopcone. W planie mam zdemontować druga głowice i oddać do sprawdzenia. Zastanawiam się tylko czy jest co ratować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-04-2019, 06:42
|
|
|
Pewnie też zapiekly się pierścienie na tłokach, warto by było wyjąć tłoki i zobaczyć w jakim są stanie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-04-2019, 09:30 Re: Przegrzany silnik - spadek cisnienia na cylindra
|
|
|
kowal51 napisał/a: | Witam
Mam taki problem. Szalałem sobie swoim 3,5 v6 dgi po Islandii i w końcu zagotowało mi silnik.
Najpierw przestało grzać z nawiewów, potem silnik się wyłączył. Mam uszkodzony zegar od temperatury wiec nic nie zauważyłem póki nie było za późno. Rozwaliło plastikowy trójnik, który jest koło skrzyni biegów i cały płyn z chłodnicy uciekł. Po wymianie trójnika silnik pali, ale cały blok chodzi (chyba nie pracuje na wszystkich cylindrach)
Zrobiłem testy kompresji na obu głowicach:
Na lewej pokazało kolejno 10: 2 i 10 barów rozebrałem głowice i walnięta uszczelka przy środkowym cylindrze?
Na prawej pokazało ogólnie małe ciśnienie 7; 5 i 7 barów. Jaka może być tego przyczyna?
Czy może być to wina uszczelki? Czy sama głowica jest problemem? Czy może coś ze szczelnością cylindrów? Ale czy na wszystkich trzech byłby spadek ?
Testu z olejem raczej nie zrobię bo cześć silnika już rozebrana. Czy jest jakaś inna opcja zęby to zdiagnozować? Raczej raczkuje w temacie mechaniki, a zwłaszcza siników v6.
Dodam ze wszystkie świece okopcone. W planie mam zdemontować druga głowice i oddać do sprawdzenia. Zastanawiam się tylko czy jest co ratować. |
Przyczyn moze być dużo, wszystkie cisnienia nie mieszcza się w granicach.
Wadliwy zegar?,
Druga rzecz, podpalone zawory, trzeba zrobic test olejowy
trzecia rzecz , cisnienie mierzyłeś przed wymianą uszczelki czy po? Jesli przed to powodem cisnienia małego na jednym z cylindró moze byc przedmuch na uszczelce głowicy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|