dlugi rozruch |
Autor |
Wiadomość |
G0rd0n
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-09-2018, 16:23 dlugi rozruch
|
|
|
odświeżam stary temat, bo mam częstszy z tym problem - może ktoś znalazł rozwiązanie?
plecho1 napisał/a:
Jeśli po przekręceniu kluczyka na zapłon normalnie zapalają się kontrolki a po przekręceniu dalej na start rozrusznik normalnie kręci to raczej kostka dobrze łączy i nie trzeba jej wymieniać. Prawdę mówiąc u siebie mam podobną sytuację i po dłuższym szukaniu przyczyny dałem sobie jednak spokój. Najszybciej odpala jak chwilkę pokręcę (ze 3s) odpuszczę i spróbuje jeszcze raz to wtedy za tym drugim razem odpala od strzała. Uprzedzę sugestie o cofającym się paliwie, zamontowałem dodatkowy przekaźnik czasowy na zasileniu pompy paliwa który dodatkowo włącza pompę na 5s po włączeniu zapłonu i jednak nić to nie pomogło.
G0rd0n napisał/a:
obstawiam jednak przyczyny w niedostatku paliwa lub zbyt małym jego ciśnieniu...
Też ostatnio trafia mi się taki efekt (na razie 1 raz na ok. 5 do 10 razy). Sprawdziłem, że pomaga wciśnięcie pedału gazu podczas kręcenia (jak w starej Syrenie...)
Potwierdzam, że to nie kostka stacyjki (też już wymieniałem, ale dużo wcześniej), to nie czujniki Halla położenia wałka rozrządu czy wału korbowego - bo przy awarii czujników w końcu pojawiłby się Check i błąd ECU (nic takiego nie miałem).
To nie pompa paliwa ani filtr paliwa (też już wcześniej wymieniałem).
Nie wtryskiwacze - bo wówczas byłby również efekt nierównej pracy silnika (cały czas, nie tylko problemy z rozruchem).
Kompresję mam w normie, więc problem nie pochodzi od uszczelniaczy zaworowych.
Ktoś przerabiał temat i ustalił przyczyny? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21016 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-09-2018, 16:44
|
|
|
A może słaba iskra . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-09-2018, 19:39
|
|
|
A akumulator jak się ma ? |
|
|
|
 |
G0rd0n
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2018 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-09-2018, 20:34
|
|
|
nie świece, nie cewki i nie akumulator.
Przyczyna nie jest elektryczna (tak sądzę), tylko raczej zw. z paliwem. |
|
|
|
 |
koccur
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2018, 19:44
|
|
|
Chciałem na Pw, ale wyłączyłeś, coś się zmieniło? Udało ci się naprawić?
W moim przypadku tak samo, ostatnio wymieniłem świece, to 2 dni odpalał za pierwszym, dziś rano znowu to samo ~~. |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2018, 20:40
|
|
|
G0rd0n, sprawdź w jakiej kondycji jest aku (prąd rozruchowy) + ładowanie.
Ile masz paliwa w baku? |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-11-2018, 15:37
|
|
|
koccur napisał/a: | dziś rano znowu to samo |
A ile u Was wskazywały z rana termometry?
Pojemność aku spada wraz z temperaturą, a jak aku jest słaby to efekt jest bardziej widoczny.
Być może robisz krótkie odcinki i aku wymaga doładowania.
Ewentualnie przejrzyj klemy czy dobrze stykają. |
|
|
|
 |
koccur
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2018 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 27-11-2018, 17:40
|
|
|
akurat problem od lata, jesli chodzi o napięcie to jest ok.
Dzisiaj po 4 dniach nie odpalania, odpalił na strzał, więc raczej nie jest to problem z układem zapłonowym? |
|
|
|
 |
Semi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2018, 11:33
|
|
|
Ja mam to samo, odpala tak że trzeba przeważnie 2 razy kręcić rozrusznikiem. Ostatnio po 2 tygodniach stania w garażu odpalił od strzała. |
|
|
|
 |
bobinho
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 42 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 28-12-2018, 18:13
|
|
|
A po dobrym rozgrzaniu też slabo odpala? Moc w normie? |
|
|
|
 |
Grendol
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 16V VII kombi bęzyn
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Kobyłka
|
Wysłany: 12-01-2019, 21:06
|
|
|
Hej mam to samo u swojego 2.0 będę w przyszłym tygodniu u mechanika to może mi coś poradzi i się podzielę wiedzą na ten temat jak oczywiście naprawi. |
|
|
|
 |
Sal
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 61 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 08-04-2019, 21:59
|
|
|
Miałem identyczne objawy, okazało się, że z przegnitej rury wlewu paliwa zebrał się syf w baku i zapychał filtr pompy paliwa, ciśnienie paliwa było za niskie i stąd był problem z odpalaniem.
Po wymianie baku, filtra pompy, rury i wlewu wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
 |
|