Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander turbo silne szarpanie od 3tys obrotów
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-04-2019, 16:32   

turbodziuro, jak masz elm i torque to sprawdź sobie czy są jakieś błędy w sterowniku, podejrzyj działanie sondy( ma oscylować na jałowych w przedziale 0-1V) sprawdź korekty krótko i długoterminowe (stft i ltft), zobacz ile pompuje turbo w peaku, chociaż to wskazanie jest orientacyjnie nie jest zbyt dokładne.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Eroi 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I GEN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 5
Skąd: Złotów
Wysłany: 30-04-2019, 20:22   

tak się trochę dołączę do tematu z pytaniem, jakie te korekty powinny być? i jak one będą się w Torque nazywać? nie widziałem jeszcze "stft" ani "ltft" o których mówisz tylko np "długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - bank1" :) nie znam się na tym jeszcze niestety aż tak dlatego miło by poznać tajniki :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-04-2019, 20:39   

Eroi, dokładnie o to chodzi. Stft (short term...) to krótkoterminowe a ltft (long term...) to długoterminowe. Dawno już nie patrzyłem jakie ma stft seryjny outlander ale chyba okolice +10. Długoterminowe połowę tego około. To wszystko wartości orientacyjnie, ogólnie dobrze jak na jałowych stft jest bliskie zero.

Korekta stft dużo mówi o szczelności dolotu. Okolice +25 świadczą o nieszczelności i szybko wygenerują P0170. Natomiast jak dasz plaka czy jakiś łatwopalny preparat w dolot korekty lecą na minus co oznacza zbyt bogatą mieszankę.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
pingwin12 
Forumowicz

Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 47
Skąd: Proszowice
Wysłany: 09-04-2020, 22:40   

Żeby nie zakładać nowego tematu ja mam problem taki że na benzynie auto nie chodzi tak jak na LPG tj na LPG idzie lepiej jednak na gazie też ma dziwne objawy przy pełnym bucie auto idzie i przy ok 6 tys obr czuć takie silniejsze przyspieszenie coś jakby w hondzie vtec. Na 3 4 biegu przy wysokich obrotach odpuszczając gaz gwałtownie auto mocno szarpnie na LPG czuć to zdecydowanie mocniej niż na pb świece kable tuleje dyfra wymienione
Może ktoś coś podpowie a odległość
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 12-04-2020, 21:45   

6k na 3cim biegu to jakieś 120/130 km/h? Cholera nie pamiętam :)

Problem opisujesz jadac na benzynie? Bo napisales niezrozumiale.

Jeżeli na benzynie jedzie do odcięcia, a na LPG (szybciej /lepiej to złudzenie bo nieznaczna różnica przy serii) szarpie to warto odwiedzić kogoś kto kuma strojenie LPG, wrzuci sonde w wydech i sprawdzi współczynnik AFR. Może dawka przy wyżej partii jest za uboga mimo że mapa LPG pokrywa się z benzynowa. Może parownik po cutoffie tak spompuje ze zawiesi się po spuszczeniu z 6k obrotów

Nasze maja strzal w okolicy 3k, przy 6k żaden kopa nie ma a jedynie odczuwać można spadek mocy i ostry wir w baku :mrgreen:
 
 
pingwin12 
Forumowicz

Auto: Outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2020
Posty: 47
Skąd: Proszowice
Wysłany: 13-04-2020, 11:45   

Na gazie jest to szarpnięcie dużo bardziej odczuwalne. A benzynie mniej

[ Dodano: 13-04-2020, 12:50 ]
Reduktor mam kme gold wtryski barracuda wszystko nowe
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 20-04-2021, 20:33   

Pora trochę odświeżyć temat. Ostatnio w sobote wymieniłem sobie uszczelki pod pokrywą zaworów oraz nowe świece ngk irydowe. Po kilku dniach przy przyśpieszaniu występują takie jak by sekundowe przerwy w zapłonie. Nie zawsze się to dzieje. Występują na pb i gazie. W sterowniku ecu i lpg brak błędów.Doładowanie dochodzi do tych 0.9 więc ok.Jutro wymienię jeszcze dwa kabelki zapłonowe oraz zmniejszę odstęp na świecech. Wszystko szczelne egr czysty. Już jakiś czas temu zauważyłem że jeśli silnik pracuje na biegu jałowym a trzasnę maską lub uderzę w obudowe filtra powietrza to praca silnika się zmienia.Korenta długoterminowa to około 11. Na dniach muszę się wziąść za wymianę rozrządu.

[ Dodano: 25-04-2021, 19:12 ]
Przerwa zmniejszona do 0.7 mm . Auto działa poprawnie.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 25-04-2021, 19:57   

Ja mam taki gorący apel do wszystkich, nie klepcie tych świec na 0,7mm tylko kupcie dedykowane IGR7AG i spokój na 50.000km za 240zł. Potem egt wzrośnie i te elektrody wpadają do silników i się kończy zabawa.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 28-07-2021, 23:12   

Założyłem świece ngk IGR6A-11 bo tak katalog dobrał przerwe zmniejszyłem. Auto zaczeło przerywać tak do 2800 obr tyłko na lpg.Zakupiłem boscha iryd , jest troche lepiej lecz dalej przerywa.Poszły nowe przewody ngk oraz dwie nowe cewki delphi. Najlepsze jest to że dawniej siedziały tam jakieś zwykłe tanie świece jednoelektrodowe i ponad rok auto działało idealnie. Więc posłucham kolegi i pewnie zainwestuje w ngk IGR7AG . Tak czasami bywa że chce się zrobić dobrze a wychodzi odwrotnie.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 29-07-2021, 08:22   

Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć. Radzę zakupić Magnecor :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 29-07-2021, 10:34   

W@sio napisał/a:
Te przewody NGK to sobie można między bajki włożyć.

Potwierdzam, u mnie były przyczyną wszelkich problemów z wypadaniem zapłonów.

roger18sx napisał/a:
dwie nowe cewki delphi

Daj znać za jakiś czas, jak się to to sprawdza. Bo jak na razie jest przekonanie, że żadne oprócz OEM nie dają rady (a OEM wiadomo, 2500 PLN sztuka :P ).
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 29-07-2021, 11:16   

U mnie cewka Delphi w zwykłym 2.0 nie wytrzymała nawet roku. Bez zapowiedzi z wypadaniem zapłonu, od razu przepaliła się na jednym cylindrze.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 29-07-2021, 15:28   

Nowe oryginalne po 1000pln w ASO można nabyć aczkolwiek dalej to kosmos.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 01-08-2021, 11:53   

Załozyłem teraz tanie świece ngk v line takie jak ktoś wcześniej założył. Na niskich obrotach szarpania znikły lecz przy 4 tyś obr jest szarpnięcie. Cewki delphi raczej szału nie robią. Jak bym jezdził tylko na benzynie to myśle ża na tych zamiennikach dawało by radę. Najprawdopodobniej trzeba będzie wywalić to wszystko i wstawić 4 niezależne cewki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.