Notoryczny bład Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
pawel513
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 65 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 08-05-2019, 22:00 Notoryczny bład Check Engine
|
|
|
Witam
Czy może ktoś mi pomóc z błędem check engine?
Od dwóch dni pali mi się kontrolka check engine gdy podłączyłem do komputera wyskoczyło
P-0421 UKŁAD NAPĘDOWY
Warm up catalyst efficiency below threshold (Bank 1)
Usunąłem kontrolke ale po 20 km pojawiła sie na nowo. Czy ktoś miał styczność z czymś takim? Bodajże chodzi o katalizator. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-05-2019, 23:17
|
|
|
pawel513 napisał/a: | Bodajże chodzi o katalizator. |
Tak.
Należałoby sprawdzić najpierw jak pracują sondy.
Następnie zrobić analizę spalin czy wszystko jest ok.
Jeśli jest ok to zastosować emulator sondy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-05-2019, 08:23
|
|
|
"Warm up" - nie pamiętam kodów z pamięci ale to nie jest od grzałki sondy? Jak chcesz to poszukaj w moich postach bo wymiałem pierwszą sondę z powodu przerwania obwodu grzałki.
Po 20km czy po drugim odpaleniu się pojawia? |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:27 Re: Notoryczny bład Check Engine
|
|
|
pawel513 napisał/a: | Warm up catalyst efficiency below threshold (Bank 1)
|
To może być problem z drugą sondą, podobnie jak przy błędzie P0420.
Ważna jest pierwsza sonda, ta pod maską co steruje składem mieszanki. Jej nie można bagatelizować i musi być sprawna.
Druga sonda to tylko diagnostyka spalin za katalizatorem ale świecący check może drażnić oko.
Można sprawdzić oporność grzałki w sondzie montowanej za katalizatorem (dostęp raczej z kanału).
Teoretycznie możliwy też brak kontaktu na styku gniazdo/wtyczka sondy. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:32 Re: Notoryczny bład Check Engine
|
|
|
MitsuGo napisał/a: |
Ważna jest pierwsza sonda, ta pod maską co steruje składem mieszanki. Jej nie można bagatelizować i musi być sprawna. |
Jak to tylko obwód grzewczy to można jeździć. Silnik będzie trochę więcej palił na zimniej sondzie. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 10-05-2019, 09:44
|
|
|
Podobny temat |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
pawel513
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 65 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 10-05-2019, 15:27
|
|
|
To ma coś wspólnego pewnie po tym jak wracałem 30km do domu bez podłączenia jednej cewki ponieważ kabel zgubiłem. A człowiek głupi nie wiedział że tak nie można jeździć bo ponoć katalizator dostaje. |
|
|
|
 |
|