Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] klimatyzacja
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2017, 19:45   

Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 370
Skąd: z PL
Wysłany: 30-04-2019, 13:07   

robertdg napisał/a:
Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual


Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop :)
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.

Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 30-04-2019, 13:32   

MitsuGo napisał/a:
robertdg napisał/a:
Grendol napisał/a:
co do szczeliny to żadnej normy nie ma
Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia

Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual


Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop :)
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.

Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ?


To,że cewka padła to nic strasznego(cewki też się psują), nie radzę żeby sprzęgło było na stałe sprzęgnięte bo to nic dobrego nie wróży.Kup cewkę i tyle.
_________________
zbychu74
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-05-2019, 20:09   

W układzie klimy powinien być zawór bezpieczeństwa, który opuści nadmiar ciśnienia. Kumpel ćwiczył kiedyś w golfie sprężarkę z podłączona "na lewo" cewką - otworzył mu się zawór i miał do czyszczenia komorę z oleju z układu klimatyzacji. Poza tym w samej sprężarce siedzi termik, który rozsprzęgla sprzęgło w przypadku przekroczenia temperatury (nie wiem czy czynnika czy samej sprężarki) - pominięcie tego może być katastrofalne.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 370
Skąd: z PL
Wysłany: 02-05-2019, 18:45   

Na stałe to ja tego nie chciałem robić ale zawór bezpieczenstwa jednak jest tak jak myślałem. Generalnie chodziło o to aby sprawdzić czy klima chłodzi.
Termik wygląda na sprawny tzn. ma przejscie a jedynie cewka ma przerwę. Chyba, że termik jest uszkodzony w ten sposób, że przy przekroczeniu temperatury nie rozłącza
obwodu elektrycznego czyli napięcia podawanego do cewki sprzęgła.
Teraz tylko pytanie czy wymieniać samą cewkę czy lepiej z całym sprzęgłem ?

Czy cewkę da się wymienić bez demontażu sprężarki z auta czyli w podobny sposób jak usuwanie podkładki.
Chodzi o to czy sprzęgło z cewką da się zdemontować po zdjęciu osłon z tworzywa na podlewarowanym aucie ? Jakie narzędzia w tym przypadku będą potrzebne ?

[ Dodano: 10-05-2019, 09:49 ]
Ponawiam pytanie, może ktoś jednak wie :

Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-05-2019, 17:16   

MitsuGo napisał/a:
Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ?

Na moje powinno się dać (sam nie ćwiczyłem), ale trzeba będzie zdjąć lub poluzować pasek.
https://www.youtube.com/watch?v=6XDFKHtG0Dk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.