[CS9 2.0DOHC] klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-08-2017, 19:45
|
|
|
Grendol napisał/a: | co do szczeliny to żadnej normy nie ma | Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia
Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 30-04-2019, 13:07
|
|
|
robertdg napisał/a: | Grendol napisał/a: | co do szczeliny to żadnej normy nie ma | Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia
Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual |
Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.
Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 30-04-2019, 13:32
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | robertdg napisał/a: | Grendol napisał/a: | co do szczeliny to żadnej normy nie ma | Bzdury wypisujesz, tam zachodzą zjawiska magnetyczne i logiczne jest ze jak szczelina bedzie za duża to sprzegiełko nie zaskoczy a jak szczelina będzie za mała to sprezarka będzie bić cisnienie stale az ukłąd sie rozleci z nadmiaru ciśnienia
Prawidłowa wartość szczeliny powietrznej w sprzegiełku komresora klimatyzacji to 0,3-0,5mm tak podaje manual |
Ponieważ padła mi klima (wygląda na cewkę) to się też zastanawiałem czy jakbym zespolił jakoś zasprzęglik z kołem pasowym to klima mogłaby pracować non stop
Jedak właśnie niewiedza co stanie się z ciśnieniem w układzie odwiodła mnie od tego testu. Z drugiej strony to chyba powinny być jakieś zawory bezpieczeństwa
aby ciśnienie mogło jakoś zejść z układu np. w przypadku awarii.
Cewka w sumie też nie powinna padać gdyż w obwodzie cewki jest chyba bezpiecznik termiczny (przewody jednak wchodzą z innej strony sprężarki jak ten od cewki), u mnie on ma przejście a cewka na omomierzu pokazuje ∞
Czy cewka mogła paść od jeżdżenia ze zbyt dużą szczeliną w okresie zimowym ? |
To,że cewka padła to nic strasznego(cewki też się psują), nie radzę żeby sprzęgło było na stałe sprzęgnięte bo to nic dobrego nie wróży.Kup cewkę i tyle. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-05-2019, 20:09
|
|
|
W układzie klimy powinien być zawór bezpieczeństwa, który opuści nadmiar ciśnienia. Kumpel ćwiczył kiedyś w golfie sprężarkę z podłączona "na lewo" cewką - otworzył mu się zawór i miał do czyszczenia komorę z oleju z układu klimatyzacji. Poza tym w samej sprężarce siedzi termik, który rozsprzęgla sprzęgło w przypadku przekroczenia temperatury (nie wiem czy czynnika czy samej sprężarki) - pominięcie tego może być katastrofalne. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 02-05-2019, 18:45
|
|
|
Na stałe to ja tego nie chciałem robić ale zawór bezpieczenstwa jednak jest tak jak myślałem. Generalnie chodziło o to aby sprawdzić czy klima chłodzi.
Termik wygląda na sprawny tzn. ma przejscie a jedynie cewka ma przerwę. Chyba, że termik jest uszkodzony w ten sposób, że przy przekroczeniu temperatury nie rozłącza
obwodu elektrycznego czyli napięcia podawanego do cewki sprzęgła.
Teraz tylko pytanie czy wymieniać samą cewkę czy lepiej z całym sprzęgłem ?
Czy cewkę da się wymienić bez demontażu sprężarki z auta czyli w podobny sposób jak usuwanie podkładki.
Chodzi o to czy sprzęgło z cewką da się zdemontować po zdjęciu osłon z tworzywa na podlewarowanym aucie ? Jakie narzędzia w tym przypadku będą potrzebne ?
[ Dodano: 10-05-2019, 09:49 ]
Ponawiam pytanie, może ktoś jednak wie :
Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2019, 17:16
|
|
|
MitsuGo napisał/a: | Czy sprzęgło z cewką da się zdemontować na zdjętym kole i podlewarowanym aucie bez demontażu sprężarki ? |
Na moje powinno się dać (sam nie ćwiczyłem), ale trzeba będzie zdjąć lub poluzować pasek.
https://www.youtube.com/watch?v=6XDFKHtG0Dk |
|
|
|
 |
|