Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g18 co lepiej zamontować
Autor Wiadomość
Rtoru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sport wagon 1.6 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-05-2019, 17:55   4g18 co lepiej zamontować

Witam mam Lancera sport wagon 1.6 i mam pytanie co lepiej zamontować aby wzmocnić motor turbo czy kompresor. Nie chcę robić swapa na 2.0.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-05-2019, 19:57   

Rtoru, turbo da większy przyrost mocy, ale montaż przekroczy wartość samochodu.
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-05-2019, 20:03   

Po wpisaniu w google "4G18 turbo" ukazuję się sporo treści - znaczy ktoś już to ćwiczył. Natomiast przy wyszukiwaniu ze słowem "kompresor" dostajemy info na temat klimy :P
Ciekawy jestem efektów takiej modyfikacji w naszych warunkach...
 
 
Rtoru 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sport wagon 1.6 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-05-2019, 20:10   

Skłaniam się bardziej ku kompresorowi bo wyjdzie to po prostu taniej i łatwiejszy montaż
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2019, 22:27   

Nie chce być uznany za ignoranta bo może wiesz z czym to się je. Ale jak tak patrzę na wypowiedzi to raczej za dużo need for speeda…

SWAP na 2.0 jest realny, ale najlepiej sprzedaj to co masz i kup 2.0 lub 2.4 (swoją drogą szybki samochód w kategorii FWD i tamtych lat)
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3447
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 14-05-2019, 23:51   

Hornet napisał/a:
przy wyszukiwaniu ze słowem "kompresor" dostajemy info na temat klimy
http://www.zerotohundred....0/#post-2203900 :)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
Rydwan 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Wagon 2007, 99kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-05-2019, 00:19   

To jest zwykłe auto, a nie EVO, ani nic zbliżone. 1,6 2,0 2,4 mają fajne osiągi, ale jeśli chcesz mieć samochód o sportowych osiągach to kup auto o sportowych osiągach. Po kilku latach i wielu modyfikacjach, nagle okaże się, że wydałeś więcej niż na dobre auto, które sportowe cechy ma w standardzie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-05-2019, 06:56   Re: 4g18 co lepiej zamontować

Rtoru napisał/a:
Witam mam Lancera sport wagon 1.6 i mam pytanie co lepiej zamontować aby wzmocnić motor turbo czy kompresor. Nie chcę robić swapa na 2.0.


W cenie SWAP-a na 2.0 bedziesz miał kompresor albo turbo, w zaleznosci od wymagań (mowa oczywiscie o uzywanych czesciach i wlasnej robociznie), aczkolwiek do 1.6 odpuscilbym ten pomysl i poszukał czegos mocniejszego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2019, 07:19   Re: 4g18 co lepiej zamontować

robertdg napisał/a:
W cenie SWAP-a na 2.0 bedziesz miał kompresor albo turbo


Nie wyobrażam sobie montażu kompresora lub turbo do tego silnika w cenie SWAP-a tak żeby dało się tym bezawaryjnie jeździć. Nie mówić o ryzyku związanym z samym uruchomieniem.

Wiem, że 4G63 nie jest tanie w używkach ale przynajmniej jak już włożysz to będzie bezawaryjnie jeździć...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2019, 06:31   

krzychu napisał/a:
Nie wyobrażam sobie montażu kompresora lub turbo do tego silnika w cenie SWAP-a tak żeby dało się tym bezawaryjnie jeździć. Nie mówić o ryzyku związanym z samym uruchomieniem.
Trudno, ale nie bazujesz na żadnych doświadczeniach.
Zacznij od wyszukania silnika 4g63, sam silnik kompletny to koszt rzędu 4tys zł z dostawa, do silnika nalezy doliczyc jakiś serwis w postaci, rozrzadu, oleju, filtra, sprzegla.
Do silnika potrzebna jest wiazka, układ wydechowy, masa drobnych fantów i kupa roboty.
Jeżeli jednak nie czyta sie do końca to nie dostrzega się:
robertdg napisał/a:
aczkolwiek do 1.6 odpuscilbym ten pomysl i poszukał czegos mocniejszego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-05-2019, 08:33   

robertdg napisał/a:
Trudno, ale nie bazujesz na żadnych doświadczeniach.
Zacznij od wyszukania silnika 4g63, sam silnik kompletny to koszt rzędu 4tys zł z dostawa, do silnika nalezy doliczyc jakiś serwis w postaci, rozrzadu, oleju, filtra, sprzegla.
Do silnika potrzebna jest wiazka, układ wydechowy, masa drobnych fantów i kupa roboty.


Tu nie chodzi o doświadczenia tylko o fakt, że taki SWAP po pierwsze nie ma za bardzo tajemnic (najwyżej trzeba będzie przełożyć trochę więcej rzeczy niż się zakładało na początku z wersji 2.0), a po drugie to ma realną szansę na bezawaryjność taką jak wersja skomponowana fabrycznie... W przeciwieństwie do dokładania turbo/kompresora.

Więc jak ktoś myśli że założy turbo/kompresor i będzie dalej jeździł (bezawaryjnie) jak normalnym samochodem to moim zdaniem buja w obłokach.

robertdg napisał/a:
Jeżeli jednak nie czyta sie do końca to nie dostrzega się


Imputujesz całkowicie bezsensu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-05-2019, 19:21   

krzychu napisał/a:
Tu nie chodzi o doświadczenia tylko o fakt, że taki SWAP po pierwsze nie ma za bardzo tajemnic (najwyżej trzeba będzie przełożyć trochę więcej rzeczy niż się zakładało na początku z wersji 2.0), a po drugie to ma realną szansę na bezawaryjność taką jak wersja skomponowana fabrycznie... W przeciwieństwie do dokładania turbo/kompresora.
Swap tak samo jak dokładanie kompresora czy turbo wiaze sie z ingerancja ludzka i to jest głowny czynnik pożniejszych komplikacji, nie widze zaleznosci miedzy jednym a drugim, bo mianownikiem tego jak to bedzie wykonane jest czlowiek.
krzychu napisał/a:
Imputujesz całkowicie bezsensu.
Nie, to tylko stwierdzenie, dokładnie do ogólu modyfikacji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2019, 21:52   

Rtoru napisał/a:
Skłaniam się bardziej ku kompresorowi bo wyjdzie to po prostu taniej i łatwiejszy montaż
nadal finansowo to jest nieopłacalne, chyba że chcesz a portfel masz odpowiednio gruby.
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.