4g18 co lepiej zamontować |
Autor |
Wiadomość |
Rtoru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer sport wagon 1.6 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2019, 17:55 4g18 co lepiej zamontować
|
|
|
Witam mam Lancera sport wagon 1.6 i mam pytanie co lepiej zamontować aby wzmocnić motor turbo czy kompresor. Nie chcę robić swapa na 2.0. |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2019, 19:57
|
|
|
Rtoru, turbo da większy przyrost mocy, ale montaż przekroczy wartość samochodu. |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2019, 20:03
|
|
|
Po wpisaniu w google "4G18 turbo" ukazuję się sporo treści - znaczy ktoś już to ćwiczył. Natomiast przy wyszukiwaniu ze słowem "kompresor" dostajemy info na temat klimy
Ciekawy jestem efektów takiej modyfikacji w naszych warunkach... |
|
|
|
 |
Rtoru
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer sport wagon 1.6 2006r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-05-2019, 20:10
|
|
|
Skłaniam się bardziej ku kompresorowi bo wyjdzie to po prostu taniej i łatwiejszy montaż |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2019, 22:27
|
|
|
Nie chce być uznany za ignoranta bo może wiesz z czym to się je. Ale jak tak patrzę na wypowiedzi to raczej za dużo need for speeda…
SWAP na 2.0 jest realny, ale najlepiej sprzedaj to co masz i kup 2.0 lub 2.4 (swoją drogą szybki samochód w kategorii FWD i tamtych lat) |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3447 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
Rydwan
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Wagon 2007, 99kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012 Posty: 10 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-05-2019, 00:19
|
|
|
To jest zwykłe auto, a nie EVO, ani nic zbliżone. 1,6 2,0 2,4 mają fajne osiągi, ale jeśli chcesz mieć samochód o sportowych osiągach to kup auto o sportowych osiągach. Po kilku latach i wielu modyfikacjach, nagle okaże się, że wydałeś więcej niż na dobre auto, które sportowe cechy ma w standardzie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-05-2019, 06:56 Re: 4g18 co lepiej zamontować
|
|
|
Rtoru napisał/a: | Witam mam Lancera sport wagon 1.6 i mam pytanie co lepiej zamontować aby wzmocnić motor turbo czy kompresor. Nie chcę robić swapa na 2.0. |
W cenie SWAP-a na 2.0 bedziesz miał kompresor albo turbo, w zaleznosci od wymagań (mowa oczywiscie o uzywanych czesciach i wlasnej robociznie), aczkolwiek do 1.6 odpuscilbym ten pomysl i poszukał czegos mocniejszego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2019, 07:19 Re: 4g18 co lepiej zamontować
|
|
|
robertdg napisał/a: | W cenie SWAP-a na 2.0 bedziesz miał kompresor albo turbo |
Nie wyobrażam sobie montażu kompresora lub turbo do tego silnika w cenie SWAP-a tak żeby dało się tym bezawaryjnie jeździć. Nie mówić o ryzyku związanym z samym uruchomieniem.
Wiem, że 4G63 nie jest tanie w używkach ale przynajmniej jak już włożysz to będzie bezawaryjnie jeździć... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-05-2019, 06:31
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie wyobrażam sobie montażu kompresora lub turbo do tego silnika w cenie SWAP-a tak żeby dało się tym bezawaryjnie jeździć. Nie mówić o ryzyku związanym z samym uruchomieniem.
| Trudno, ale nie bazujesz na żadnych doświadczeniach.
Zacznij od wyszukania silnika 4g63, sam silnik kompletny to koszt rzędu 4tys zł z dostawa, do silnika nalezy doliczyc jakiś serwis w postaci, rozrzadu, oleju, filtra, sprzegla.
Do silnika potrzebna jest wiazka, układ wydechowy, masa drobnych fantów i kupa roboty.
Jeżeli jednak nie czyta sie do końca to nie dostrzega się:
robertdg napisał/a: | aczkolwiek do 1.6 odpuscilbym ten pomysl i poszukał czegos mocniejszego |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-05-2019, 08:33
|
|
|
robertdg napisał/a: | Trudno, ale nie bazujesz na żadnych doświadczeniach.
Zacznij od wyszukania silnika 4g63, sam silnik kompletny to koszt rzędu 4tys zł z dostawa, do silnika nalezy doliczyc jakiś serwis w postaci, rozrzadu, oleju, filtra, sprzegla.
Do silnika potrzebna jest wiazka, układ wydechowy, masa drobnych fantów i kupa roboty. |
Tu nie chodzi o doświadczenia tylko o fakt, że taki SWAP po pierwsze nie ma za bardzo tajemnic (najwyżej trzeba będzie przełożyć trochę więcej rzeczy niż się zakładało na początku z wersji 2.0), a po drugie to ma realną szansę na bezawaryjność taką jak wersja skomponowana fabrycznie... W przeciwieństwie do dokładania turbo/kompresora.
Więc jak ktoś myśli że założy turbo/kompresor i będzie dalej jeździł (bezawaryjnie) jak normalnym samochodem to moim zdaniem buja w obłokach.
robertdg napisał/a: | Jeżeli jednak nie czyta sie do końca to nie dostrzega się |
Imputujesz całkowicie bezsensu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-05-2019, 19:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | Tu nie chodzi o doświadczenia tylko o fakt, że taki SWAP po pierwsze nie ma za bardzo tajemnic (najwyżej trzeba będzie przełożyć trochę więcej rzeczy niż się zakładało na początku z wersji 2.0), a po drugie to ma realną szansę na bezawaryjność taką jak wersja skomponowana fabrycznie... W przeciwieństwie do dokładania turbo/kompresora. | Swap tak samo jak dokładanie kompresora czy turbo wiaze sie z ingerancja ludzka i to jest głowny czynnik pożniejszych komplikacji, nie widze zaleznosci miedzy jednym a drugim, bo mianownikiem tego jak to bedzie wykonane jest czlowiek.
krzychu napisał/a: | Imputujesz całkowicie bezsensu. | Nie, to tylko stwierdzenie, dokładnie do ogólu modyfikacji. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2019, 21:52
|
|
|
Rtoru napisał/a: | Skłaniam się bardziej ku kompresorowi bo wyjdzie to po prostu taniej i łatwiejszy montaż | nadal finansowo to jest nieopłacalne, chyba że chcesz a portfel masz odpowiednio gruby. |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
|