Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27-05-2019, 21:26
|
|
|
Bizi no ja miałem mniej szczęścia, ale mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-05-2019, 21:32
|
|
|
Klark napisał/a: | mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ. |
Głowicę mechanik będzie zdejmował i dawał do sprawdzenia, czy tylko wymiana rozrządu |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27-05-2019, 22:36
|
|
|
Bizi tylko wymiana rozrządu, gdybym nie wymieniał tarcz, klocków przód, oleju i serwisu klimy to nie wiem, czy chciałbym to składać. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-05-2019, 06:55
|
|
|
No to nieźle że po takim przebiegu pasek mógł się tak rozciągnąć. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 29-05-2019, 09:07
|
|
|
Ciekawe czy napinacz Aisin mógł być przyczyną przeskoczenia paska,
Bizi78 jaki miałeś napinacz gdy przeskoczył pasek po około 35 tys. ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-05-2019, 09:12
|
|
|
Jak napisałem już wcześniej GMB. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 29-05-2019, 09:26
|
|
|
Musiałem to przeoczyć
To jednak wyklucza napinacz danej firmy jako przyczynę przeskoczenia paska. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30-05-2019, 03:30
|
|
|
Ciężko mi się wypowiedzieć co było w moim przypadku prawdziwą przyczyną awarii, bo wg mechanika są co najmniej 2 teorie spiskowe: 1 standardowa, że 3,5 roku temu źle mi założono rozrząd - dokładnie coś z napinaczem - czyli standardowe "Panie, ale ktoś to Panu ... zepsuł", drugie, że po kolizji z marca tego roku coś się mogło "zawiesić" i ostatnio jak przegoniłem po autostradzie to się zepsuło. Dla mnie jako laika wygląda na to, że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska (jak dzisiaj będę odbierał autko postaram się zrobić zdjęcia wymontowanych elementów, o ile nie trafiły na szrot).
Obecnie zakupiłem i zostały zamontowane: 3 rolki SKF, 2 paski Conti i napinacz ASHIKA. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-05-2019, 07:29
|
|
|
Klark napisał/a: | że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska |
Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 30-05-2019, 07:54
|
|
|
Przeczytałem jeszcze raz temat i wydaje mnie się, że miesza się tu dwa rodzaje napinaczy i może to być mylące dla czytających.
GMB o którym wspomniał Bizi78 to napinacz rolkowy a Aisin to prawdopodobnie napinacz z taką jakby iglicą, nie znam fachowej nazwy tego elementu.
Nie można więc porównywać tych dwóch napinaczy gdyż napinają zupełnie inne paski i mają inną budowę.
Jeden napina pasek balansu a drugi główny pasek rozrządu. Jeden i drugi wymienia się w Lancerze przy wymianie rozrządu. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
markusmaksimus
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2022 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2022, 13:49
|
|
|
W większości przypadków jest to zawór jałowy, ale może być też utrata szczelności. Sprawdzić wszystkie uszczelki. |
_________________ Praca Kielce
 |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 20-08-2022, 19:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | Klark napisał/a: | że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska |
Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska. |
Jakieś 50kkm temu wymieniałem rozrząd na japońskich gratach, paski mitsuboshi, napinacz aisn, rolki ntn, koyo.
Jakiś czas temu zdejmowałem górną osłonę rozrządu i pasek był słabo napięty, po odpaleniu i zgaszeniu pasek napiął się odpowiednio. Teraz pytanie czy szwankuje napinacz hydrauliczny czy pasek się rozciąga?
Trochę mnie to zaniepokoiło i chyba lepiej będzie wydać hajs na nowy zestaw niż na remont silnika.
Gdzieś na forum widziałem temat o wyciągających się paskach mitsuboshi. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-08-2022, 12:32
|
|
|
Ale to masz 4G63 lub jakąś bliźniaczą konstrukcję DOHC?
Trudno coś doradzić. Ten pasek na górze trochę jest luźny nawet nowy. Dziwne to jest, niby super silnik a trochę strach jeździć już po 50-60 tys od wymiany. Nie wiem czy to miarodajne sprawdzać na górze. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 21-08-2022, 16:56
|
|
|
Mam 4G69 z jednym wałkiem u góry SOHC.
Może źle się wyraziłem ale pasek wyraźnie poluzował się z przodu zdjęcie poglądowe poniżej
https://zapodaj.net/b29a36b5d474c.jpg.html
Ogólnie te rozrządy są bardzo podobne w budowie.
Jak będę miał chwilę wolnego to pościągam osłony i sprawdzę czy wadliwy jest napinacz czy pasek się wyciągnął.
Ogólnie niby człowiek zamawia markowe części a tu takie gówno.
Co myślicie na tematy pasków rozrządu DAYCO? Widzę że są dosyć popularne i nie spotkałem się negatywną opinią. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-08-2022, 17:50
|
|
|
No ale urban legend jest taki, że przeskoczenie paska w SOHC jest praktycznie niespotykane... Więc bym się raczej mniej przejmował. A rozrząd może i podobny, ale zasadniczo inny |
|
|
|
 |
|