Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2019, 21:26   

Bizi no ja miałem mniej szczęścia, ale mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-05-2019, 21:32   

Klark napisał/a:
mam nadzieję, że jeszcze auto pojeździ.

Głowicę mechanik będzie zdejmował i dawał do sprawdzenia, czy tylko wymiana rozrządu :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 27-05-2019, 22:36   

Bizi tylko wymiana rozrządu, gdybym nie wymieniał tarcz, klocków przód, oleju i serwisu klimy to nie wiem, czy chciałbym to składać.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2019, 06:55   

No to nieźle że po takim przebiegu pasek mógł się tak rozciągnąć.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 29-05-2019, 09:07   

Ciekawe czy napinacz Aisin mógł być przyczyną przeskoczenia paska,
Bizi78 jaki miałeś napinacz gdy przeskoczył pasek po około 35 tys. ?
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-05-2019, 09:12   

Jak napisałem już wcześniej GMB.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 29-05-2019, 09:26   

Musiałem to przeoczyć :oops:
To jednak wyklucza napinacz danej firmy jako przyczynę przeskoczenia paska.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 30-05-2019, 03:30   

Ciężko mi się wypowiedzieć co było w moim przypadku prawdziwą przyczyną awarii, bo wg mechanika są co najmniej 2 teorie spiskowe: 1 standardowa, że 3,5 roku temu źle mi założono rozrząd - dokładnie coś z napinaczem - czyli standardowe "Panie, ale ktoś to Panu ... zepsuł", drugie, że po kolizji z marca tego roku coś się mogło "zawiesić" i ostatnio jak przegoniłem po autostradzie to się zepsuło. Dla mnie jako laika wygląda na to, że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska (jak dzisiaj będę odbierał autko postaram się zrobić zdjęcia wymontowanych elementów, o ile nie trafiły na szrot).
Obecnie zakupiłem i zostały zamontowane: 3 rolki SKF, 2 paski Conti i napinacz ASHIKA.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-05-2019, 07:29   

Klark napisał/a:
że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska


Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 30-05-2019, 07:54   

Przeczytałem jeszcze raz temat i wydaje mnie się, że miesza się tu dwa rodzaje napinaczy i może to być mylące dla czytających.
GMB o którym wspomniał Bizi78 to napinacz rolkowy a Aisin to prawdopodobnie napinacz z taką jakby iglicą, nie znam fachowej nazwy tego elementu.
Nie można więc porównywać tych dwóch napinaczy gdyż napinają zupełnie inne paski i mają inną budowę.
Jeden napina pasek balansu a drugi główny pasek rozrządu. Jeden i drugi wymienia się w Lancerze przy wymianie rozrządu.
_________________
Go MitsuGo
 
 
markusmaksimus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2022
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2022, 13:49   

W większości przypadków jest to zawór jałowy, ale może być też utrata szczelności. Sprawdzić wszystkie uszczelki.
_________________
Praca Kielce
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 20-08-2022, 19:59   

krzychu napisał/a:
Klark napisał/a:
że problem jest z napinaczem AISIN, gdyż stanął i nie naciągał paska


Ale stanął czy się skończył jego zakres? Bo u mnie po 60 tys się skończył zakres napinacza, a sam osobiście przy montażu wkładałem zawleczkę do napinacza po 2 obrotach i 15 minut odczekania.... On nie ma za dużego zakresu regulacji więc całość jest bardzo wrażliwa na rozciągnięcie paska.


Jakieś 50kkm temu wymieniałem rozrząd na japońskich gratach, paski mitsuboshi, napinacz aisn, rolki ntn, koyo.
Jakiś czas temu zdejmowałem górną osłonę rozrządu i pasek był słabo napięty, po odpaleniu i zgaszeniu pasek napiął się odpowiednio. Teraz pytanie czy szwankuje napinacz hydrauliczny czy pasek się rozciąga?
Trochę mnie to zaniepokoiło i chyba lepiej będzie wydać hajs na nowy zestaw niż na remont silnika.
Gdzieś na forum widziałem temat o wyciągających się paskach mitsuboshi.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-08-2022, 12:32   

Ale to masz 4G63 lub jakąś bliźniaczą konstrukcję DOHC?
Trudno coś doradzić. Ten pasek na górze trochę jest luźny nawet nowy. Dziwne to jest, niby super silnik a trochę strach jeździć już po 50-60 tys od wymiany. Nie wiem czy to miarodajne sprawdzać na górze.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 21-08-2022, 16:56   

Mam 4G69 z jednym wałkiem u góry SOHC.
Może źle się wyraziłem ale pasek wyraźnie poluzował się z przodu zdjęcie poglądowe poniżej
https://zapodaj.net/b29a36b5d474c.jpg.html

Ogólnie te rozrządy są bardzo podobne w budowie.
Jak będę miał chwilę wolnego to pościągam osłony i sprawdzę czy wadliwy jest napinacz czy pasek się wyciągnął.
Ogólnie niby człowiek zamawia markowe części a tu takie gówno.

Co myślicie na tematy pasków rozrządu DAYCO? Widzę że są dosyć popularne i nie spotkałem się negatywną opinią.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-08-2022, 17:50   

No ale urban legend jest taki, że przeskoczenie paska w SOHC jest praktycznie niespotykane... Więc bym się raczej mniej przejmował. A rozrząd może i podobny, ale zasadniczo inny :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.