Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-06-2019, 12:39   

Robert74 napisał/a:
to się nazywa ESP
EPS od electronic power steering, nie ESP
o ile pamiętam to wspomaganie jest odcinane przy 3500 rpm niezależnie od prędkości aczkolwiek czytałem o tym ze 20 lat temu, więc pamięć może być zawodna
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 11-06-2019, 23:24   

Tak jest jak piszesz ,ale nie będę nic kombinował, będzie trwalsze ,tym bardziej że magiel jest tylko po 50tyś .przebiegu.

[ Dodano: 09-07-2019, 13:49 ]
Witam ponownie,następny problem.Cieknie skrzynia,a właściwie uszczelniacz przy wodziku od zmiany biegów.Niby sprawa dość prosta,ale jak i czy w ogóle rozbiera się to od góry? Od góry na wałek który trzeba uszczelnić wchodzi nakładka pod cięgło,jest w niej otwór(przelotowy) który przechodzi przez wałek,.W otworze jest niby kołek ,ale nie sprężynowy.Jak to rozebrać? Sprawdziłem,ta cześć występuje w Galach przynajmniej do 2006 roku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-07-2019, 15:27   

rozbierałem to z Josie jakoś w 2008 r i nie pamiętam... generalnie jest zdaje się oring, ale montuje się go i rozbiera wybierak od środka skrzyni
kołek na pewno trzeba wybić i to chyba nie jeden
było mi łatwiej bo miałem skrzynię w kawałkach :)
i ten odpowietrznik (gumową harmonijkę) trzeba naciągnać na wybierak
tak to wygląda od środka
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 12-07-2019, 13:42   

Niestety ponownie masz rację,tak jak pisałem jest tam tak jak by przelotowy otwórz z czymś w środku,zrobiłem taki przyrząd do wypchnięcia tego czegoś ,ale bolcem fi5 i śrubą M12 nie dałem rady .
Skrzyni jeszcze nie rozbierałem,ale widzę że Ty i owszem.Jak to jest ,jak rozkręcisz obudowę i powiedzmy rozsuniesz to wszystko ze środka wypada , czy zostaje na swoim miejscu? Są jakieś haczyki?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-07-2019, 16:51   

zostaje, jedynie może się przestawić mechanizm wstecznego i to jego trzeba potem ustawić, bo się skręca śrubą z zewnąrz (na szczęście jest na nim stożek co ułatwia trafienie)
ściągnij manual do skrzyni 5 biegowej i niemal każdą z 3-ma wałkami (nie licząc różnicówki) rozkręca się tak samo (inne będą tylko skrzynie typu W czyli z napędem na 4 koła)
generalnie ważne, by na koniec zrobić wstępne skręcenie z wałeczkiem cyny grubości 1.6 mm i dać nowe podkładki do kasowania luzu łożysk w razie potrzeby - wszystko to opisuje manual

edit: do wybijania używam starych wierteł do metalu :)
być może kołek, którego nie możesz wybić jest wkręcany na imbus, tylko że od drugiej strony
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 12-07-2019, 23:46   

Chyba nie dam rady, nie jestem mechanikiem samochodowym,jeszcze te wałeczki z cyny,wyższa szkoła jazdy.Tak naprawdę to mam drugą skrzynie z benzyny ,ale o tych samych przełożeniach. Może zamienię ,tylko ma pewną wadę .Jak się na 5-ce puści pedał gazu to wyje.Można określić co to takiego,czy łożyska,synchronizatory ,czy dyfer?
Nie tam na pewno nie ma gwintu, zresztą w jednej i drugiej.W internetach znalazłem identyczną od Chryslera 90-95 i tam był imbus.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2019, 20:15   

Robert74 napisał/a:
nie jestem mechanikiem samochodowym
ja jestem programistą...
wyje najczęściej łożysko może być to końcowe wałka sprzęgłowego, może być igiełkowe też, pod 5 biegiem - trudno wyrokować bez sprawdzenia
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 14-07-2019, 02:31   

No to profesję masz bardzo blisko mechaniki samochodowej :D
Z innej "beczki",jesteś że tak powiem zasiedziały na forum ,jak to jest z działem sprzedam -kupie, jeszcze nie tak dawno można było spokojnie wejść teraz już nie.W jednym miejscu stoi że trzeba się zgłosić do admina w drugim że koniec zapisów.Możesz rozjaśnić?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-07-2019, 11:18   

Dział "Sprzedam" jest zamknięty na stałe. Został dział "Kupię" dostępny po dołączeniu do tej grupy.
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-07-2019, 11:21   

Ogólnie post z wyjaśnieniem masz tutaj:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1541194#1541194
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 18-12-2019, 16:16   

Witam Panowie ,Jak mi nie pomożecie to chyba nikt tego nie zrobi.Nie chodzi o gala ,a o Nissana Micra 1993r. Forum Nissana jest mało komunikatywne ,nie można uzyskać żadnej podpowiedzi. Nie za bardzo benzynę ogarniam ,ale myślę że usterki są podobne.
W czym problem ,podłączony komp nie pokazuje żadnych błędów,wymieniona sonda lambda ,krokowy sprawny ,przepustnica sprawna,czujnik położenia sprawny przepustnicy sprawny. na listwie ciśnienie prawidłowe .Wszystko jest O.K. puki jedzie się spokojnie, jak da się w pedał ,przy schodzeniu z obrotów raz gaśnie ,raz jest dobrze .Nie ma żadnej prawidłowości ,czasem tylko prawie zgaśnie Pomocy Micrą jeździ żona,rozumiecie co jest :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-12-2019, 18:02   

Objaw wskazuje na krokowca. chociaż może to też być nieszczelność w dolocie.
_________________

 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-12-2019, 21:17   

Robert74, nie wspomniałeś nic o przepływomierzu. Wyjmij go i umyj dokładnie.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Robert74 
Forumowicz

Auto: galant 1,8td 1987 i 2,4 z 86r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 44
Skąd: otwock
Wysłany: 18-12-2019, 22:00   

Dziękuję za szybką reakcję ,przepustnica była myta jest sterylnie czysta i dobra, mam dwie przepustnice ,krokowy z drugiej pracuje tak samo jak z tej w aucie.Wątpliwości budzi jego praca nie są to ruchy powolne tylko cały czas drży zmieniając minimalnie położenie,ale nie wiem jak powinien pracować. jeśli chodzi o szczelność to raczej wszystko o.k. . Może wiecie Koledzy o jakimś magiku z mazowieckiego,bez znaczenia firma ,prywatnie kto by to ogarnął .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-12-2019, 14:03   

Sprawdź wiązkę elektryczną do silniczka krokowego. Miałem tak w Colcie z 1991 r., ułamany 1 kabel we wtyczce silniczka i obroty świrowały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.